Ce să mănânci iarna – Alimente pentru o dietă sănătoasă în anotimpul rece

0
135

Având în vedere că imunitatea scade mai ușor iarna din cauza vremii reci, oamenii se pot îmbolnăvi mai ușor de gripă și răceală. De asemenea, iarna corpul este mai puțin expus la lumina soarelui, deci este posibil să aibă nevoie de suplimente de vitamina D.

Un sistem imunitar optim necesită o dietă echilibrată, variată și sănătoasă. În lunile de iarnă, corpul cere o cantitate suplimentară de alimente, pentru a reuși să facă față la temperaturile scăzute din acest anotimp. Află în acest articol ce alimente fortifiante ar fi bine să facă parte din dieta de iarnă, pentru a te simți mai bine, mai confortabil și a fi mai sănătos.

Navigare rapidă în articol:

  1. Principalele alimente importante în dieta de iarnă
  2. Alimente pentru sportivi

1. Principalele alimente importante în dieta de iarnă

Odată cu venirea iernii a început și gripa și răceala, deci este important să avem un sistem imunitar puternic. Sfatul nutriționiștilor este să nu lăsam garda jos și să ne îngrijim de sănătatea noastră pe tot parcursul anului, nu doar în acest anotimp.

Iată care sunt principalele alimente, care trebuie introduse în dietă, pentru a ne consolida imunitatea și rezistența organismului iarna:

Ceapa și usturoiul

Din toate felurile de mâncare nu ar trebui să lipsească usturoiul și ceapa, deoarece acestea cresc imunitatea. Usturoiul ajută în combaterea virusurilor și bacteriilor, acționează ca un excelent antibiotic natural, ajută la vindecarea tusei și a infecțiilor respiratorii.

Ghimbirul cu miere

Ghimbirul este foarte bun în calmarea simptomelor de răceală, vărsături, amețeală, transpirații reci, etc. Cercetătorii consideră că ghimbirul poate fi o alternativă la medicamentele anti-greață. Ghimbirul are multe beneficii pentru sănătate:

  • Protejează împotriva bolilor de inimă, previne atacul de cord
  • Ajută la scăderea în greutate, deci în combaterea obezității
  • Ameliorează durerea provocată de osteoporoză, pentru că reduce inflamațiile
  • Ameliorează arsurile la stomac
  • Scade colesterolul, îmbunătățește circulația sângelui
  • Reduce stresul, crește imunitatea
  • Ameliorează durerile de cap, musculare sau alte tipuri de durere.

Pentru creșterea imunității iarna este recomandat zilnic o cană de ceai de ghimbir cu miere.

Curcuma

Acest condiment din India este recomandat să fie folosit în mâncăruri, iarna. Are proprietăți antibacteriene, antivirale și antifungice. Persoanele care vor folosi curcuma în sezonul rece, vor primi anumite beneficii oferite de acest condiment, cum ar fi:

  • Creșterea imunității
  • Îmbunătățirea rezistenței la frig
  • Prevenirea formării cheagurilor de sânge, protejarea inimii
  • Scăderea riscului de cancer
  • Calmarea durerilor reumatice
  • Protejarea împotriva bolilor de piele
  • Îmbunătățirea memoriei
  • Reducerea inflamațiilor și protejarea împotriva bolilor degenerative
  • Reglarea nivelului de zahăr din sânge.

Vezi aici un video despre curcuma:

Semințe de susan

Despre semințele de susan, cercetătorii au spus că au multe beneficii, precum:

  • Ajută în reglarea temperaturi corpului și creșterea energiei
  • Promovează sănătatea oaselor
  • Normalizează digestia
  • Au efect anti-îmbătrânire.

Nucile

Unul dintre motivele, pentru care ai putea mânca nuci, este că te ajută să slăbești. Nucile sunt hrănitoare, conțin proteine, carbohidrați, antioxidanți, acizi grași Omega-3, fibre, potasiu, fosfor, zinc, magneziu, vitamina E și B6.

Nucile pot fi introduse în dietă pentru că au numeroase beneficii:

  • Îmbunătățesc sănătatea cardiovasculară
  • Reglează nivelul de colesterol din sânge
  • Au efect hipoglicemiant, ajută în controlul glicemiei
  • Mențin sănătatea pielii pentru că sunt bogate în vitamina E, zinc și antioxidanți.

Nucile ar trebui consumate iarna, pentru că fac parte din dieta sănătoasă și mențin corpul plin de energie și vitalitate.

Citește și:  Dieta South Beach - un mod de viata

Fructe și legume

Fructele și legumele conțin nutrienți valoroși, care ajută la buna funcționare a corpului, oferă energie în zilele reci de iarnă. Cele mai recomandate fructe sunt citricele, pentru că sunt bogate în vitamine. Introduceți în dietă: kiwi, portocale, clementine, grapefruit, lămâi și altele.

Cele mai sănătoase fructe românești sunt merele și perele, sunt bogate în vitamine și minerale.

Dieta de iarnă trebuie să fie variată și echilibrată, să conțină:

  • Leguminoase – mazăre, fasole, năut, linte
  • Broccoli, varză albă, varză roșie
  • Rădăcinoase – morcovi, pătrunjel, țelină, etc.

Varza murată și castraveții murați au efect benefic asupra florei intestinale, stimulează procesele digestive și consolidează sistemul imunitar al organismului.

Morcovii și sfecla roșie se consumă iarna, deoarece aceste alimente sunt bogate în substanțe nutritive și mai ales vitamine care mențin sănătatea sistemului imunitar al organismului.

2. Alimente pentru sportivi

Majoritatea sportivilor țin cont de alimentație, deoarece ei știu că aceasta le îmbunătățește rezistența, sănătatea și performanța. Din dieta lor fac parte următoarele alimente și nutrienți:

Proteinele

Proteinele le asigură necesarul de energie, de care au nevoie în antrenamentele destul de obositoare. Proteinele îi ajută pe sportivi în consolidarea musculaturii corpului, în creșterea puterii și rezistenței corpului. Ei folosesc shake-uri proteice care sunt bogate în nutrienți, proteine și legume verzi proaspete (cum ar fi spanac și broccoli).

De asemenea, sportivii consumă omletă și cereale mai ales la micul dejun, pentru a oferi corpului energie în prima parte a zilei. Din dieta lor nu lipsesc semințele de in, fructele de pădure și pudra de cacao.

Un bol de cereale, cum ar fi din fulgi de ovăz, este preferat de sportivi dimineața. Ovăzul are zinc, vitamine B, magneziu, fier, care le mărește nivelul de energie și le crește imunitatea.

Ei își mențin sănătatea și cu pește – somon, ton, cod, macrou. Peștele are acizi grași Omega-3 și ajută în prevenirea bolilor cardiovasculare.

Cartofi dulci

Sportivii mănâncă în mod frecvent cartofi dulci pentru a-și completa rezervele de energie. Cartofii dulci au indice glicemic moderat, vitamine, minerale, fier. De asemenea, ei sunt amatori să consume orez brun, carne de pui, legume. O astfel de alimentație ajută în recuperare, după antrenamente.

Fructe, legume și nuci

Sportivii consumă foarte multe fructe și legume proaspete, pe tot parcursul zilei. Ei aleg astfel de alimente deoarece sunt bogate în vitamine și minerale foarte importante în organism, mai ales pentru ei, care au sesiuni de antrenament istovitoare.

Dieta sportivilor este bogată în proteine, carbohidrați, fructe și legume proaspete în fiecare zi. Dintre fructele preferate de sportivi fac parte mai ales bananele, pentru că sunt bogate în potasiu.

Din alimentația sportivilor nu lipsesc nucile, dar și alte fructe cu coajă lemnoasă. Mulți dintre ei consumă fructe de goji, mango uscat deoarece au fier. De asemenea, ei sunt fani ai semințelor de migdale, ai nucilor braziliene (care au vitamina C, E, seleniu, folat, compuși fitochimici, efecte antioxidante) și ai alunelor.

Fructe de pădure

Nutriționiștii recomandă sportivilor consumul de fructe de pădure pentru că sunt bogate în antioxidanți. Aceste fructe ajută în recuperare după antrenament. De asemenea, ceaiul verde are proprietăți excelente pentru recuperarea corpului și combaterea oboselii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.