Cum îți menții sănătatea inimii prin alimentație?

0
22

Mulți oamenii apelează la medic deoarece au boli cardiovasculare. Hipertensiunea arterială, bolile de inimă și ateroscleroza sunt suferințele cele mai frecvente de care se plâng oamenii în prezent. Din păcate bolile cardiovasculare sunt în creștere și reprezintă cauzele principale de deces în ultimii ani. De exemplu accidentul vascular cerebral și atacul de cord apar mai ales datorită aterosclerozei care se dezvoltă din cauza alimentației nesănătoase.

Alimentația corectă pentru menținerea sănătății inimii, Foto: caloriesinandcaloriesout.com

Cum îți menții sănătatea inimii prin alimentație? Este vital să aveam o alimentație sănătoasă pentru a nu ne îmbolnăvi organismul. Trebuie să evităm produsele de calitate inferioară, care au grăsimi, pâinea cu conținut mare de sare, mezelurile (parizerul, creenvuștii, salamurile), pizza, produsele fast-food, chips-urile, margarina, grăsimile hidrogenate, zahărul, alcoolul.

Grăsimile sănătoase trebuie să facă parte din dietă și constau în uleiuri vegetale de calitate înaltă. Acestea conțin acizi grași nesaturați care sunt importanți pentru organism, protejează împotriva bolilor cardiovasculare și afecțiunilor de inimă. Un astfel de produs este uleiul de in care conține o cantitate semnificativă de acizi grași Omega-3. Acești acizi ajută la îmbunătățirea flexibilității vaselor sanguine, la protejarea fluxului de sânge, la prevenirea formării cheagurilor de sânge și la scăderea riscului de a dezvolta inflamații în organism.

Aportul mare de carbohidrați nu este sănătos pentru inimă mai ales dacă nu faci sport deoarece aceștia sunt transformați în glucoză prin procesul de digetie. La început apare starea de energie dar apoi corpul stochează acest surplus și are loc o stare de somnolență și de scădere rapidă a energiei. Acest lucru face să crească riscul de boli degenerative, boli cardiovasculare, procese inflamatorii, diabet. Prin consumul de zaharuri și produse făinoase se creează tensiuni în sistemul cardiovascular, inflamații în pereții arterelor și apare un nivel ridicat de colesterol. Grăsimile sunt utilizate ca sursă de energie abia după ce trece o perioadă mai îndelungată fără carbohidrați.

Citește și:  Descoperă dieta cu orez pentru scăderea în greutate și detoxifierea organismului
Suc de orz verde, Foto: eco-natural.eu

Pentru scăderea nivelului de colesterol cele mai bune alimente sunt orzul și ovăzul. În special ovăzul este benefic pentru inimă, este un tonic pentru vasele de sânge. De asemenea consumul de morcovi cruzi este indicat deoarece ajută în normalizarea nivelului de colesterol.

Afine cu iaurt, Foto: yogurtdiaries.blogspot.com

Vara este sezonul pepenilor și trebuie profitat de aceste fructe deoarece au efect bun asupra fluidității sângelui în sensul că reduce riscul de formare a cheagurilor de sânge prin prevenirea lipirii trombocitelor. Alte fructe excelente pentru sănătatea inimii și pentru conținutul lor puternic în antioxidanți sunt afinele și coacăzele care sunt remedii împotriva aterosclerozei.

Ceai de ghimbir, Foto: myhaitiankitchen.blogspot.ro

Ghimbirul ajută de asemenea în prevenirea formării cheagurilor de sânge deoarece are proprietăți anticoagulante. Ceapa și usturoiul trebuie să facă parte din dietă deoarece sunt benefice pentru sistemul cardiovascular. Aceste alimente naturale scad nivelul de zahăr și de colesterol din sânge, reduc riscul de formare a cheagurilor de sânge și menține sănătatea inimii. Nucile sunt bune pentru inimă deoarece au nutrienți importanți, reduc colesterolul și mențin sănătatea vaselor de sânge.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.