Cum ma las de fumat definitiv ? Vezi diferite metode care te pot ajuta

0
198

Nu conteaza daca fumezi de mult timp sau tocmai ai cazut in „patima” fumului de tigara, la un moment dat tot te vei intreba „ cum ma las de fumat?” Ei bine, in cele ce urmeaza vei afla cateva lucruri despre fumat si vei primi si sfaturi despre cum te poti lasa de fumat. Nicotina este unul din cele mai accesibile droguri din lume, la popularitatea sa contribuind si faptul ca este legala. Aceasta substanta toxica este insa la fel de datatoare de depententa ca si cocaina, alcoolul sau heroina, si face si victime in timp. Nu putini sunt cei care incearca, mai devreme sau mai tarziu, sa ii scape din mreje, insa lupta cu dependenta se poate dovedi a fi dificila.

Nu mai fuma, spune stop tigarilor.

Pentru a-ti raspunde singur la intrebarea „cum ma las de fumat?” trebuie sa ai o motivatie puternica. Cu ambitie si motivatie, insa si un pic de ajutor din partea prietenilor si rudelor, vei reusi  sa te lasi de fumat si sa scapi de un viciu nociv care iti face rau atat tie cat si celor din jurul tau. Tusea, dintii galbeni, unghiile urate, respiratia urat mirositoare sau disfunctiile erectile ori problemele de sarcina pot fi motive destule pentru a te convinge ca tigarile nu sunt bune pentru organism. Acestea nu sunt singurele motive, tu trebuind sa il gasesti pe cel care te motiveaza mai tare. Pune in balanta beneficiile fumatului cu efectele negative si vei ajunge la concluzia ca poti trai la fel de bine si fara tutun.

Nu se pune neaparat problema de „cum ma las de fumat”, ci de cand. Alege o perioada in care esti supus unui grad mult mai mic de stres. Sesiunea, examenele, sarbatorile sau inaintea unei prezentari nu sunt momente prielnice incercarii renuntarii la fumat. O incercare in aceste perioade nu va face decat sa creasca nivelul stresului, si astfel ai sanse mari sa pici examenele si sa fii atat de demotivat incat sa te apuci din nou de fumat. Alege o zi in care esti liber si fara stres pentru a renunta cu totul la fumat. Ai sanse mai mari sa reusesti.

Inlatura tentatia din calea ta aruncand toate tigarile, foitele, chibriturile, brichetele,  scrumierele, tot ce iti aminteste de fumat. Nu tine niciun pachet de tigari in casa pentru ca acest lucru iti poate scadea si mai mult din intensitatea vointei. Anunta-ti familia si prietenii ca te-ai lasat de fumat pentru ca acestia sa inteleaga de ce vei fi mai nervos in zilele ce vor veni si roaga-i sa nu mai fumeze pe langa tine si sa nu te cheme la tigara. Faptul ca mai stiu si alte persoane de tentativa ta influenteaza psihicul si te determina sa te tii de cuvant.

Poti apela la medic pentu a afla „cum ma las de fumat”, sau macar pentru a-l anunta pe acesta ca incerci acest lucru. Medicul iti poate da mai multe informatii referitoare la simptomele de sevraj pe care le resimti si iti poate prescrie medicamente care sa te ajute in incercarea de a scapa de viciu. Nu uita ca in perioada adiacenta renuntatului la fumat vei lua in greutate intre 2 si 5 kg, pentru ca metabolismul este incetinit pana cand corpul isi da seama ca tu nu mai fumezi. Ai grija insa sa nu depasesti cinci kg in surplus de greutate, pentru ca renuntarea la fumat aduce dupa ea activitatea de consum de alimente pentru a inlocui activitatea fumatului.

Cum ma las de fumat cu inlocuitoare de nicotina

Daca simti ca nu poti renunta la nicotina din prima zi, insa vrei sa scapi de tigari, poti apela la metode alternative de renuntat treptat la fumat. Plasturii de nicotina actioneaza intre 16-24 de ore si sunt disponibili in concentratii diferite, in functie de numarul de tigari consumate in mod normal pe zi. Acestia se lipesc pe corp si elibereaza nicotina direct in sange.

Inhalatorul cu nicotina administreaza substanta prin pulverizari mici si inlocuieste gestul ducerii tigatii la gura.

Guma cu nicotina elibereaza nicotina in sange prin cura si opreste pofta de fumat fizica si psihica.

Citește și:  Igiena personala de-a lungul timpului

Cum ma las de fumat dupa prima saptamana?

Primul tel in vederea renuntarii la tutun este trecerea de prima saptamana fara tigara. Cei mai multi fumatori nu reusesc sa treaca peste acest prag si recidiveaza. Dupa trecerea primei saptamani, totul va fi ceva mai usor, iar efortul facut nu va fi in zadar. In prima saptamana fara viciu poti inlocui tigara cu acadele, scobitori, telina, morcov sau orice altceva pentru a inlocui si gestul de fumat. In aceasta saptamana trebuie sa iti schimbi si ritualul care insotea fumatul, de exemplu cafeaua de dimineata pe care o poti inlocui cu ceai sau cu micul dejun.

Daca au trecut multi ani de cand fumezi si te-ai hotarat sa te lasi de fumat, in primele saptamani trebuie sa iti schimbi si dieta. Astfel, corpul tau va fi dat putin peste cap si isi va iesi din rutina fumatului. Bea opt pahare de apa pe zi pentru a stimula eliminarea toxinelor din organism. Inlocuieste cafeaua de dimineata cu laptele, ceaiul, sucul. Stabileste un regim fix de alimentatie si nu te apuca de snack-uri.

Nu uita de sport. Raspunsul partial la intrebarea „cum ma las de fumat?” este sportul. Inlocuiesti „pauzele lungi si dese” de tigara cu exercitii fizice, sau faci sport in timpul liber pentru a-ti ocupa timpul si mintea cu ceva. Corpul tau va fi mai sanatos si vei evita tutunul. Cand iti este pofta de tigara, fa cateva exercitii fizice sau iesi la o plimbare.

Daca pentru altii nu este o realizare mare faptul ca ai renuntat la fumat, pentru tine cu siguranta este vorba despre o reusita. Pentru ca te-ai straduit mult, meriti o rasplata, tocmai de aceea iti vei permite un cadou pentru tine cu banii pe care i-ai salvat de la „ars”.

Nu uita de ce te lasi de fumat! Chiar daca trec doua trei saptamani, pericolul recidivei nu a trecut, insa trebuie sa te tii pe pozitie si sa nu cedezi in fata tentatiei. Nu trebuie sa uiti motivatia care te-a determinat sa te intrebi „cum ma las de fumat?”. Nu iti poti permite nici macar un fum pentru ca ai putea „cadea in pacat” din nou, fara sa iti dai seama.

Fa-ti un hobby sau dedica-ti mai mult timp unui hobby pe care deja il ai. Astfel te vei simti mult mai bine si frustrarea privarii tutunului va disparea.

Fereste-te de stimulii care iti induc pofta de fumat.

Daca simti nevoia ca trebuie sa vorbesti cu cineva despre incercarea ta, apeleaza la prietenii care s-au lasat de fumat sau la hotline-ul pentru fumatori.

Tine-te cat poti de departe de tigari. Nici macar fumatul pasiv nu ar trebui sa il incerci in perioada de sevraj si recuperare.

Cum ma las de fumat cand tigara ma face sa ma simt bine?

Tigara nu te face sa te simti atat de bine, ba dimpotriva, aceasta creste riscul aparitiei multor boli si are mult mai multe efecte negative. Daca vei renunta la fumat te vei putea bucura de:

  • un risc redus de infarct, cancer pulmonar, boli la plamani si alte cancere
  • o respiratie mai putin urat mirositoare si o piele plina de vitalitate, dinti mai albi, reducerea ridurilor
  • ii vei scuti si pe cei din jurul tau de fumat pasiv
  • imbunatatirea perceptiilor gustativa si olfactiva
  • economisirea de bani.

In plus, daca te lasi de fumat:

  • in primele 20 de minute scad tensiunea si ritmul cardiac
  • dupa ce trec 12 ore scade nivelul de dioxid de carbon din sange
  • la 2 saptamani-3 luni plamanii functioneaza mult mai bine si circulatia sangvina este imbunatatita
  • dupa un an, riscul de acumulare a afectiunilor coronariene este redus la jumatate fata de cel exercitat asupra unui fumator activ
  • dupa cinci ani riscul de infarct ajunge la aceeasi rata cu cel al unui nefumator.

Daca te-ai intrebat pana acum „cum ma las de fumat si ce beneficii voi avea in urma acestui gest?” iata ca acest articol iti raspunde la complicata intrebare. Daca tii la sanatatea ta si a celor din jurul tau si daca ai o motivatie destul de puternica, vei putea scapa de viciul tutunului care subjuga tot mai multi tineri.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.