Cum să faci o detoxifiere cu cireșe? – 10 beneficii pentru sănătate

0
2

O dietă bogată în fructe, cum sunt cireșele, ajută la detoxifierea organismului și prevenirea multor probleme de sănătate. De ce merită să încerci o detoxifiere cu aceste fructe bogate în vitamine și minerale?

Navigare rapidă în articol:

  1. Cum să faci o detoxifiere cu cireșe
  2. Principalele 10 beneficii pentru sănătate ale cireșelor

1. Cum să faci o detoxifiere cu cireșe

Când apar simptome precum oboseală constantă, stres, cearcăne la ochi, lipsă de energie, este necesară o detoxifiere a organismului. În fiecare zi, în corpul nostru intră o mulțime de substanțe nocive, toxine; mare parte provin din aerul poluat, pe care îl respirăm și din alimentele pe care le consumăm.

Cireșele au numeroase proprietăți, care sunt bune pentru organismul nostru și anume: antioxidante, detoxifiante, antireumatice, antiinflamatoare, antispastice, sedative, antimicrobiene, diuretice.

Prin consumul de cireșe se detoxifică organismul și se elimină substanțe nocive din corp.

Cireșele conțin vitamine (A, B, C, K, PP), oligoelemente și săruri minerale (potasiu, fier, calciu, magneziu, fosfor, sodiu, cupru, mangan, fosfor, zinc), antioxidanți polifenolici, proteine, fibre, acizi organici, zaharuri, apă. Prin introducerea acestor fructe în dietă se oferă o mulțime de nutrienți organismului și se îmbunătățește sănătatea acestuia. Cireșele au multe elemente active necesare bunei funcționări a organismului și în plus, nu îngreunează tractul digestiv, promovează detoxifierea și oferă o stare de energie și vitalitate.

2. Principalele 10 beneficii pentru sănătate ale cireșelor

Creșterea imunității organismului

Cireșele conțin vitamine și minerale, care ajută în creșterea imunității. Cercetătorii spun că aceste fructe au vitamina C și potasiu, care sunt importante pentru sistemul imunitar, sistemul muscular, sănătatea pielii și reglarea tensiunii arteriale.

Potasiul este un mineral foarte important pentru sănătate, pentru creier și funcția glandelor suprarenale, pentru menținerea echilibrului acido-bazic în organism, activarea enzimelor, metabolizarea proteinelor și glucidelor.

Reducerea inflamației

Prin consumul de cireșe se reduce stresul oxidativ, deoarece aceste fructe au antioxidanți și proprietăți antiinflamatoare. Prin combaterea stresului oxidativ se previne procesul de deteriorare al celulelor și se previne îmbolnăvirea.

Cireșele au polifenoli, care reduc inflamațiile din organism și reduc riscul de boli cronice.

Studiile cercetătorilor arată că cireșele au antoxidanți și compuși cu efect în reducerea inflamațiilor, care ajută în ameliorarea durerilor musculare după antrenamentul intens. Mulți sportivi beau suc de cireșe pentru a-și grăbi recuperarea musculară.

Sucul de cireșe are multe beneficii pentru sănătate:

  • Este bogat în nutrienți
  • Reduce durerile musculare
  • Elimină toxinele din organism
  • Crește forța musculară
  • Combate insomnia
  • Are proprietăți antiinflamatoare
  • Promovează sănătatea creierului.

Reduc simptomele de artrită și gută

Cireșele au proprietăți antiinflamatorii și astfel ajută la ameliorarea simptomelor de artrită și gută. Conform unui studiu realizat de cercetători, consumul de cireșe poate reduce riscul de a suferi de gută cu 35%.

Dormi mai bine

Cireșele sunt bogate în melatonină, astfel ajută la reglarea ciclului de somn-veghe. Melatonina îmbunătățește calitatea somnului și oferă și alte beneficii organismului:

  • Este un antioxidant puternic care reduce procesul de îmbătrânire, crește vitalitatea și speranța de viață
  • Este un antagonist al hormonului stresului și protejează de efectele distructive ale cortizolului
  • Ajută la adormire și influențează secreția de insulină, metabolismul carbohidraților
  • Neutralizează radicalii liberi în mod mai activ decât alți antioxidanți, cum sunt vitamina E și glutationul
  • Poate ajuta în prevenirea unor boli, cum este și cancerul
  • Inhibă dezvoltarea unor boli neurodegenerative, precum boala Parkinson și boala Alzheimer.
Citește și:  Atitudinea mentală înainte de a adormi – Rutina de culcare pentru un somn mai bun

Melatonina poate da somnolență în timpul zilei. Dacă este neutilizată, melatonina va fi eliberată în ficat și excretată de rinichi.

Reglează tensiunea arterială

După cum spun cercetătorii, hipertensiunea arterială este un factor de risc major pentru moarte prematură, pentru decese provocate de boli cardiovasculare; ea afectează aproximativ 25% din populația lumii.

Cireșele au potasiu și pot ajuta în reglarea tensiunii arteriale.

Pentru a preveni hipertensiunea arterială contează stilul de viață și alimentația adecvată. Mulți oameni suferă de hipertensiune arterială din cauza sedentarismului, alimentației nesănătoase, insomniei cronice, consumului excesiv de cafea, tutun și alcool.

Aportul de potasiu a fost asociat cu o tensiune arterială scăzută, deci consumul de cireșe este indicat. De asemenea și magneziul scade tensiunea arterială și are efect amplificat în combinație cu potasiu.

Mențin sănătatea inimii

Cireșele au antioxidanți puternici – cum ar fi antociani, catechine, flavonoide – care mențin sănătatea inimii. Acești antioxidanți reduc inflamațiile și previn deteriorarea celulară.

Sunt hrănitoare

Cireșele sunt foarte hrănitoare, au nutrienți importanți pentru sănătate, fibre, antioxidanți, minerale și vitamine. Cireșele au vitamine din grupul B și ajută la scăderea în greutate.

Dieta cu cireșe îmbunătățește digestia, aspectul pielii, elimină toxinele din organsim și ajută la eliminarea kg în plus. Cireșele au proprietăți diuretice și ajută la eliminarea excesului de apă din organism. Ele conțin fibre ce stimulează digestia și previn obezitatea.

Aceste fructe au și luteină cu proprietăți antioxidante, care menține sănătatea ochilor. De asemenea, ele conțin zeaxantină care are acțiune asemănătoare luteinei.

Cercetătorii au descoperit că cireșele au și quercitină care este un flavonoid ce interacționează cu anumite enzime din organism (și care au rol în reducerea inflamației și proliferarea celulară). Prin aportul de quercitină se luptă împotriva atacului nociv al radicalilor liberi, se protejează celulele și se previne îmbolnăvirea organismului.

Cireșele conțin multă apă, în procent de 80%, sunt hidratante și diuretice.

Reduc colesterolul

Despre cireșe, cercetătorii spun că ajută la menținerea nivelului normal de colesterol din sânge și datorită fibrelor cu indice de sațietate ridicat, ele sunt fructe bune pentru dietele de slăbit.

Oamenii care suferă de obezitate ar trebui să țină o dietă cu cireșe, pentru că menținerea greutății corporale în limitele normale reprezintă un factor important pentru sănătatea cardiovasculară.

Mențin sănătatea ficatului

Cireșele au acid malic, care stimulează activitatea ficatului, reduce durerea, crește nivelul de energie și producția de bilă, are efect bun în ameliorarea fibromialgiei (mai ales în combinație cu magneziu). Acidul malin ajută la curățarea ficatului și a vezicii biliare, promovează dizolvarea pietrelor la ficat și a calculior biliari.

În plus, aceste fructe au proprietăți diuretice, purificatoare, detoxifiante pentru organism. Acidul malic se găsește și în mere, dar și în alte fructe și legume, precum: mure, kiwi, caise, pepene, piersici, struguri, banane, broccoli, morcovi, mazăre, roșii, rubarba, cartofi.

Mențin sănătatea pielii

Cireșele au carotenoide, stimulează producția de colagen, hidratează, induc o stare de bine și mențin săntatea pielii. Din pulpa de cireșe se fac măști cosmetice care oferă un plus de frumusețe pielii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.