Cum stabilești o rutină eficientă de fitness, pentru a slăbi rapid?

0
4

Activitatea de fitness este cea mai bună modalitate de a rămâne în formă și de a-ți menține sănătatea corpului. Cu o rutină de fitness poți scăpa de kg în plus, îți poți menține sănătatea și poți dobândi o stare emoțională cât mai bună.

În prezent, din cauza ritmului de viață agitat, nu toată lumea are timpul necesar pentru a merge la sala de sport. În loc de asta, oamenii pot face fitness și acasă.

Antrenamentul acasă este pentru oricine și se poate face oricând. Programul de fitness îmbunătățește condiția fizică a oricărui om dacă acesta va fi perseverent. Studiile cercetătorilor arată că oamenii care fac fitness la sală ori acasă sunt mult mai relaxați, deoarece reușesc prin mișcare să se detensioneze.

Exerciții de fitness în confortul casei

Nu trebuie să ai un echipament de lux ca la o sală special amenajată pentru a face mișcare și a rămâne în formă.

Cele mai eficiente antrenamente de fitness în confortul casei sunt:

  • Exercițiile prin care îți folosești greutatea corporală, prin care îți tonifici anumite grupuri musculare; poți face flotări, genuflexiuni, fandări și altele
  • Exerciții Kettlebell prin care arzi mai multe calorii, îți crești rezistența corpului și îți consolidezi musculatura; un antrenament de 20-25 minute te poate ajuta să arzi 400 calorii
  • Antrenamentele de dans (prezentate și pe YouTube) oferă o stare de bine și te ajută și la scăderea în greutate
  • Exercițiile cardio prin care îți îmbunătățești sănătatea inimii și arzi multe calorii, cum ar fi de exemplu Jumping Jacks; aceste exerciții pun în mișcare musculatura întregului corp și tonifică multe grupe musculare
  • Antrenamnetul pliometric te ajută să elimini kg în plus și să-ți menții silueta
  • Săritul coardei este un exercițiu distractiv și util pentru întreținerea corpului; ajută la slăbit, la exersarea multor grupe musculare, stimularea activității sistemului cardiovascular și la recuperarea formelor armonioase ale corpului
  • Exercițiile în care se folosesc ganterele și prin care poți face un antrenament de rezistență acasă
  • Exercițiile de Pilates care ajută la consolidarea musculaturii, la îmbunătățirea forței, rezistenței și a flexibilității.

Vezi aici un video cu exerciții Jumping Jacks:

Sfaturi pentru a avea o rutină de fitness mai eficientă

Pentru a obține cele mai bune rezultate, trebuie respectate anumite reguli în timpul antrenamentelor acasă și anume:

  • Nu sări niciodată peste etapa de încălzire, deoarece corpul trebuie pregătit pentru antrenament, astfel se îmbunătățește flexibilitarea, se crește circulația sângelui
  • Nu exagera cu antrenamentul doar pentru a slăbi mai repede; nu este bine să-ți forțezi corpul pentru că asta poate duce la răniri și va scădea și eficiența antrenamentului
  • Ține cont de pauze, de odihnă adecvată, supraantrenamentul duce la epuizare și la probleme precum întinderi de ligamente sau alte răniri
  • Nu ignora durerea, stresul și oboseala excesivă; când corpul dă semne clare de oboseală intensă este bine să te odihnești
  • După antrenamente se fac câteva exerciții de întindere, relaxare, pentru a reduce durerile musculare și a îmbunătăți flexibilitatea
  • Ține cont de alimentația echilibrată și de hidratare pentru a avea mai multă energie și a te recupera într-un mod adecvat, rapid, astfel îți vei menține și sănătatea.
Citește și:  Afla care sunt exercitiile programului de fitness CrossFit, cum te ajuta sa ai un corp suplu, puternic si sanatos

Beneficiile unei rutine de fitness acasă

Prin antrenament zilnic îți menții sănătatea. Exercițiile te ajută să previi anumite probleme de sănătate, cum sunt de exemplu afecțiunile cardiovasculare. Prin antrenament arzi mai multe calorii, scapi de surplusul de grăsimi ce pot îngreuna activitatea inimii. În plus, o astfel de activitate reduce riscul de artrită, osteoporoză și diabet.

Alte sfaturi de antrenament acasă

Un antrenament zilnic ar trebui să fie de 30 de minute sau puțin mai mult. Nu este bine să exagerezi cu efortul din dorința ca antrenamentul tău să nu fie prea scurt sau plictisitor. Începe cu exerciții de încălzire, apoi continuă cu exerciții de intensitate ușoară, din care fac parte: genuflexiunile, flotările și altele. Treptat poți crește durata și intensitatea exercițiilor.

Gestionarea timpului și stabilirea unui program de exerciții bun sunt esențiale pentru a obține cele mai bune rezultate.

În timpul liber, poți face și alte activități care te ajută să te menții în formă și să ai o stare bună de sănătate. Dintre acestea fac parte și activitățile pe care le poți face împreună cu prietenii:alergatul, mersul pe bicicletă, bowling, golf, dans, înot, urcatul pe munte.

Dacă ai anumite probleme de sănătate, atunci este bine să ceri sfatul medicului înainte de a începe o rutină de fitness acasă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.