Antrenament pliometric – Beneficii pentru siluetă! Cum ajută la scăderea în greutate?

0
4

Antrenamentul pliometric se poate face oricând acasă și este o modalitate pentru a-ți menține silueta, pentru a elimina excesul de grăsime, pentru a scădea în greutate (în cazul în care ai câteva kg în plus sau colăcei în jurul taliei). Acest tip de antrenament este foarte eficient în sensul că:

  • Îmbunătățește forța și puterea musculară
  • Ajută la creșterea forței elastice a mușchilor
  • Îmbunătățește puterea de a sări și performanța la ghemuit
  • Întărește ligamentele, arde grăsimile și elimină kg în plus
  • Dezvoltă rezistența corpului și a mușchilor
  • Ajută la evitarea leziunilor în timpul antrenamentului de forță și cardio
  • Stimulează metabolismul, crește nivelul de energie din organism
  • Ajută la tonifierea corpului prin faptul că se face întinderea și contractarea mușchilor
  • Corectează postura corpului, echilibrul și rezistența acestuia
  • Crește condiția fizică și îmbunătățește performanța în orice sport (cum ar fi în volei, basketball, tenis).

Acest antrenament este foarte serios și benefic pentru condiția fizică și pierderea de grăsime acumulată în exces. Deși uneori a fost subestimat, antrenamentul este de tip cardio și ajută la arderea grăsimilor. El constă în sărituri și alte exerciții similare și ajută în transformarea corpului, este apreciat de oamenii care sunt pasionați de sport și care își doresc o creștere a masei musculare.

Antrenamentul pliometric – un antrenament cardio ce ajută la scăderea în greutate

Antrenamentul pliometric înseamnă de fapt executarea de anumite sărituri, mai simple și mai complicate, mai lente sau mai rapide, cum ar fi:

  • Sărituri în ghemuit, sărituri cu forfecare, sărituri din poziția ghemuit pe platformă sau cutie
  • Țopăit într-un picior, sărituri de pe cutie și pe cutie
  • Sărituri pe loc, genuflexiuni cu săritură, genuflexiuni cu piciorul ridicat
  • Sărituri în lateral, fandări cu săritură, sărituri într-un picior
  • Flotări pliometrice pe un stepper sau pe o băncuță joasă de aerobic (înaltă de 15 cm)
  • Exercițiu tip burpees cu flotare, ridicare a genunchilor spre piept din acea pozitie de flotare și apoi realizarea unei genuflexiuni cu săritură
  • Alergarea cu genunchii la piept, săritul coardei
  • Plank jumping jacks ori sărituri cu forfecare stând în mâini.

La săriturile într-un picior se menține o acțiune constantă de alergare. Se ridică un picior de pe sol și se sare cu celălalt picior. Pentru avânt se folosesc brațele. Mișcarea se face ridicând genunchiul, iar celălalt picior este lăsat să atârne.

În cazul săriturilor pe cutie se folosește o cutie mai înaltă, cu o înălțime până la nivelul genunchiului. La fel de bună este și o bancă pentru acest antrenament. Exercițiul se face ușor pentru a atenua aterizarea și a preveni micile accidente. Pentru mișcarea de avânt se coboară într-o poziție de genuflexiune, se încordează mușchii în partea inferioară a corpului și se sare pe cutia sau platforma respectivă.

Citește și:  5 secrete pentru a putea lupta împotriva caloriilor

În săriturile de pe loc se începe cu o poziție de genuflexiune și se folosesc și brațele pentru avânt, apoi se sare cât mai sus și departe. Foarte important este de amortizat aterizarea, mișcarea se încheie cu o poziție de genuflexiune. Apoi se repetă săritura de mai multe ori. Nu trebuie exagerat, 10-12 sărituri sunt suficiente, mai ales pentru începători.

Alte aspecte legate de antrenamentul pliometric

La acest antrenament se recomandă anumite sfaturi:

  • Este bine să se realizeze o coordonare corectă a mușchilor
  • Cu cât echilibrul este mai bun, cu atât și rezistența va fi mai bună, va scădea riscul de oboseală sau alte mici probleme
  • Se fac săriturile într-un mod moderat, fără a exagera, intensitatea lor nu se crește în mod excesiv.

Prin antrenamentul pliometric se previne obezitatea și se elimină kg în plus. În plus, se obțin și alte avantaje, cum ar fi:

  • Se crește agilitatea corpului, se tonifică mușchii picioarelor
  • Corpul va face mai ușor față la stres
  • Se îmbunătățește coordonarea dinamică prin salturile realizate
  • Se crește puterea și viteza de reacție
  • Se îmbunătățește sănătatea cardiovasculară, prin faptul că sunt antrenate mai multe grupe musculare principale din corp
  • Se face mișcare, se crește intensitatea săriturilor și viteza lor, se cresc bătăile inimii
  • Se obține o stare de bine și se reduce stratul adipos acumulat
  • Se combate stresul și stările de dispoziție rele.

Aceste exerciții pliometrice sunt simple și se pot realiza zilnic, acasă ori la o sală de sport, atât de femei cât și de bărbați. Înainte de ele se fac exerciții de încălzire a corpului; acestea fiind necesare înainte de orice antrenament.

Ele sunt practicate de sportivi și fanii de fitness. Tehnica lor implică un efort muscular și ajută la arderea mai multor calorii.

Dezavantaje

Acest antrenament are și câteva dezavantaje, precum: sunt solicitate mult articulațiile, coloana vertebrală, genunchii și gleznele, crește pulsul, pot apărea mici accidente dacă exercițiile nu se realizează corect (cum ar fi dacă se aterizează rău după săritură, sau se cade necorespunzător).

Antrenamnetul nu este indicat oamenilor care au anumite probleme de sănătate grave, cum sunt bolile de inimă, bolile respiratorii, bolile de articulații și bolile vaselor de sânge.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.