Râsul și alergatul sunt leacul tuturor bolilor – Prin alergat devii mai sănătos și mai fericit

0
567

Un stil de viață sănătos reprezintă mai mult decât simpla mâncare echilibrată și antrenamentul. Cercetătorii au descoperit că oamenii singuri, fără prieteni, se îmbolnăvesc mai des. Ei consideră că elementul social este important în viața oamenilor. Râsul, conexiunile sociale, fitness-ul îmbunătățesc sănătatea. Alergatul se poate practica și iarna, nu doar în sezonul cald. Află în acest articol care sunt beneficiile acestui sport pentru sănătate.

Navigare rapidă în articol:

  1. Care sunt principalii factori pentru o sănătate mai bună
  2. Râsul și alergatul

1.Care sunt principalii factori pentru o sănătate mai bună

Există mai mulți factori pentru a avea o sănătate mai bună, care sunt foarte importanți, se completează și interacționează între ei într-un fel sau altul. Aceștia sunt:

  • Consumul de alimente nutritive de bună calitate, care sunt cu siguranță o bună investiție în sănătatea organismului. Mulți oameni suferă de obezitate deoarece consumă o cantitate prea mare de alimente de calitate scăzută. Organismul are nevoie de fructe și legume, de grăsimi sănătoase (Omega-3 și Omega-6) de cereale, proteine slabe, pește.
  • Pentru a fi în formă și plin de vitalitate este nevoie de mișcare. Exercițiile fizice reduc riscul de îmbolnăvire. Alergatul este un exercițiu bun de ardere a grăsimilor și de menținere a greutății corporale în limitele normale.
  • Somnul este fundamental pentru sănătate. Oamenii care fac performanță știu că somnul și odihna sunt necesare în procesul de recuperare. Lipsa somnului afectează sănătatea, poate produce tulburări ale apetitului și metabolismului, scade sistemul imunitar și crește riscul de obezitate.
  • Stresul trebuie evitat pentru a avea o bună stare psihică. Foamea emoțională se manifestă prin pofta de alimente dulci. Acest sentiment are cauze psihologice și deci, nu poate fi satisfăcut cu alimente. Foamea emoțională reprezintă și un simptom creat de stres, de anxietate, plictiseală, frustrare.

Unii oameni au ajuns la concluzia că orice dietă este ușoară, mai ales dacă include și puțină ciocolată.

2. Râsul și alergatul

Alergatul este preferat de mulți oameni pentru că poate fi practicat oriunde și pe tot parcursul vieții. Desigur orice om poate alerga, atât timp cât articulațiile lui sunt sănătoase și permit asta. Drept urmare, atât timp cât nu există niciun motiv pentru care nu puteți alerga, este clar că ați putea face asta toată viața. Deci, continuați să faceți jogging și pe măsură ce îmbătrâniți! Alergatul este bun pentru sănătate, îmbunătățește sănătatea cognitivă, psihică și cardiovasculară.

Studiile cercetătorilor arată că 15 minute de alergare pe zi, de mai multe ori pe săptămână, este o metodă sănătoasă de a îmbunătăți nivelul de fitness al oamenilor.

Mulți oameni pasionați de alergat fac un astfel de antrenament de 3 ori pe săptămână, alții chiar zilnic.

Realitatea este că alergatul face bine corpului, are numeroase beneficii pentru sănătate și anume:

  • Reduce stresul, crește încrederea în propriile forțe
  • Reduce riscul de apariție a bolilor psihice
  • Îmbunătățește circulația sângelui
  • Stimulează producerea de endorfine, oferă o stare de bine
  • Îmbunătățește calitatea somnului
  • Întărește voința, conferă libertate, favorizează gândirea pozitivă și altele.

Cum îți poți dezvolta potențialul de alergare?

Motivația este foarte importantă pentru a putea alerga în fiecare zi. Pentru a ajunge la nivel mai ridicat, trebuie să începi încet, deci să alergi inițial mai lent, pe distanțe mai scurte.

Dorința ta de a alerga va crește atunci când vei cunoaște și beneficiile acestui antrenament. Cel mai important este să fii sigur că jogging-ul nu este deloc dăunător pentru sănătatea corpului. Studiile științifice arată că alergatul zilnic îmbunătățește sănătatea generală a organismului.

La început este indicat să alergi mai puțin, este bine ca antrenamentele tale să fie mai scurte. Corpul are nevoie să se obișnuiască cu acest tip de fitness. Oferă-i timp pentru asta, fă pauze atunci când simți oboseala accentuată și nu uita că suprasolicitarea nu este indicată. Problemele frecvente ce pot să apară din cauza supraantrenamentului sunt durerile de genunchi, de spate, entorsele gleznei.

Citește și:  Ateroscleroza - Boala arterelor

După fiecare sesiune de alergare fă exerciții de relaxare, precum exercițiile simple de întindere sau de yoga. Despre exercițiile de întindere se spune că relaxează mușchii, îmbunătățește flexibilitatea și stimulează țesutul conjunctiv.

Alte sfaturi pentru îmbunătățirea sănătății organismului:

  • Alege o alimentație sănătoasă, echilibrată, care poate crește performanța
  • Grăsimile sănătoase și proteinele de calitate (din nuci, ouă, fasole, pește, carne) oferă necesarul de energie corpului
  • Aportul de fructe și legume este important deoarece oferă necesarul de minerale și vitamine organismului
  • Investește în adidași de alergare de înaltă calitate, pentru că aceștia ajută în prevenirea rănilor.

Cum poți obține performanță, să alergi mai repede?

Specialiștii spun că integrarea mai multor viteze diferite de alergare, în planul de antrenament, poate produce optimizarea sistemelor energetice aerobice și anaerobice. Ei cred că alergatul în același ritm în fiecare săptămână nu va duce prea mult la creșterea performanței, respectiv efectul antrenamentului asupra corpului nu se va îmbunătăți. Dacă se adaugă intervale de jogging diferite, când se aleargă cu viteze diferite, se poate alerga mai repede, se poate crește rezistența corpului și se poate dezvolta sistemul neuromuscular și cardiovascular.

Antrenorii de elită spun că numărul magic în alergare – de 180 de pași pe minut – este asociat cu performanța. Cu cât picioarele lovesc mai des pământul, cu atât vei alerga mai repede. Există studii care arată că fibrele musculare cu o contracție rapidă funcționează mult mai bine când se aleargă cu un număr mai mare de pași pe minut. De asemenea, specialiștii spun că prin realizarea de pași mai lungi în timpul alergării, crește forța de impact la lovirea călcâiului și riscul de rănire. În general, oamenii mai înalți fac pașii mai lungi.

Nevoia de recuperare și de odihnă

Este foarte important să știi să-ți asculți corpul înainte de a continua să-l forțezi prea mult la antrenament. Trebuie să eviți supraantrenamentul. Cu siguranță ultimul lucru pe care ți-l dorești este să faci prea mult efort și această suprasolicitare să-ți afecteze sănătatea, să riști să te rănești sau să te îmbolnăvești.

Există câteva semne clare, ce arată că trebuie să faci o pauză, să te odihnești:

  • Te simți epuizat și te dor mușchii, deci ai nevoie de o pauză după antrenament; în acest fel vei oferi mușchilor posibilitatea de recuperare.
  • Aportul de lichide este important pentru hidratarea și refacerea corpului. Un simptom al stării catabolice (când se pierde masă musculară) este și deshidratarea.
  • Durerea musculară poate ține uneori și două zile, ceea ce înseamnă că mușchii au nevoie de pază. Dacă vei continua antrenamentul, deși durerea musculară nu a dispărut, este posibil să te rănești, iar menținerea unei forme fizice bune va fi greu de atins.
  • Somnul este foarte bun pentru recuperarea organismului după antrenament, dar și odihna activă. Mersul pe jos, o plimbare rapidă, o drumeție sau mersul pe bicicletă sunt câteva exemple de odihnă activă.

Fii consecvent, păstrează-ți motivația! Pentru a-ți crește rezistența la alergare și capacitatea aerobă (cantitatea de oxigen folosită de mușchi), ai nevoie de antrenament constant.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.