Reguli simple și eficiente pentru un regim nutrițional antioxidant

0
94

Regimul nutrițional antioxidant te ajută să te simți extraordinar și să ai o bună stare de sănătate. Trebuie să ai o alimentație echilibrată care să conțină legume și fructe bogate în substanțe nutritive și vitamine antioxidante. Astfel de substanțe antioxidante se găsesc în fructe roșii, spanac, morcovi, fructe de pădure, cereale, etc. Trebuie să știi care alimente conțin provitamina A sau beta-caroten, vitamina C, licopen, polifenoli și vitamina E sau tocoferol deoarece, toate acestea au proprietăți antioxidante necesare pentru organism. Restabilirea echilibrului organismului se face prin acoperirea deficitului de vitamine, minerale și nutrienți ce este depistat prin intermediul unor analize efectuate la medic. Dezechilibrele dintre antioxidanți și radicalii liberi sunt factori de risc ai apariției bolilor. Activitatea antioxidanților este foarte importantă pentru sănătate deoarece prin intermediul ei se combate atacul nociv al radicalilor liberi și se previne îmbolnăvirea corpului. Substanțele chimice nocive produse de radicalii liberi pot duce la deteriorarea celulelor și a ADN-ului.

Fructe bogate în vitamine și antioxidanți , Foto: optimalperformance.com
Fructe bogate în vitamine și antioxidanți, Foto: optimalperformance.com

Regimul nutrițional antioxidant este important pentru prevenirea cancerului de stomac, esofag, plămâni, faringe, laringe, cavitate bucală. O dietă bogată în antioxidanți reprezintă o soluție simplă de menținere a sănătății și se găsește la îndemâna oricui.

Reguli simple și eficiente pentru un regim nutrițional antioxidant:

Este important să se cunoască valoarea antioxidantă a fiecărui aliment, indiferent că sunt fructe de pădure, legume, etc. Trebuie alese fructe, legume, cereale organice, naturale și trebuie evitate acelea care au fost tratate cu pesticide.
Dacă dieta ta este echilibrată și sănătoasă este foarte bine, dar nu uita că trebuie să mănânci încet, să mesteci bine alimentele înainte de a le înghiți. Doar așa vei putea scăpa de anumite tulburări intestinale, de indigestie, balonare, flatulență. Astfel de probleme se pot combate și cu produse care conțin enzime digestive. Acestea pot fi pe bază de plante sau enzime de amilază și ajută la buna absorbție a bolului alimentar.

Cei mai buni antioxidanți naturali, Foto: zonahydra.com
Cei mai buni antioxidanți naturali, Foto: zonahydra.com

Respectă orele de masă, mănâncă puțin și des, este bine să ai trei mese principale și două gustări între acestea. Evită să ții alimentele în recipiente din plastic, să consumi prăjeli sau preparate la microunde. Cele mai sănătoase sunt alimentele fierte, gătite în aburi sau la grătar. Nu mânca în exces, ai grijă să servești masa la timp deoarece dacă aștepți prea mult să te hrănești poți ajunge să ai stări de oboseală și de nervi, dureri de cap, amețeli, o ușoară scădere a glicemiei.

Dieta cu apa, Foto: kersheyblair.blogspot.ro
Hidratarea organismului, Foto: kersheyblair.blogspot.ro

Hidratarea organismului este importantă pentru sănătate. Dacă ai senzația de sete este clar că organismul își cere drepturile și are deja un deficit de apă. Acest lucru nu trebuie să se întâmple, trebuie să bei câte puțină apă pe tot parcursul zilei și să nu aștepți să ai senzația de sete. Apa se bea mai ales între mese deoarece, în timpul mesei diluează enzimele digestive și nu este bine pentru digestie. Alege alimentele care îți plac, nu te forța să consumi alimentele care nu-ți fac bine. Evită să consumi zahăr, prăjituri, biscuiți, grăsimi, sirop, margarină, produse care au carbohidrați rafinați, sare în exces, băuturi carbogazoase.

Vitaminele cresc imunitatea, Foto: kitchendesignspictures.com
Vitaminele cresc imunitatea organismului și mențin sănătatea, Foto: kitchendesignspictures.com

Vitaminele antioxidante sunt A, C și E iar prin introducerea alimentelor care le conțin în dieta zilnică se contribuie la menținerea stării de sănătate a organismului. Vitamina C se găsește în citrice și fructe exotice, în lămâi, sfeclă roșie, pătrunjel, măceșe, coacăze, mărar, spanac, zmeură, lobodă, hrean, urzici, nalbă, sparanghel, roșii, ceapă, cătină, mure, afine, etc. Vitamina C ajută la scăderea tensiunii intraoculare, la menținerea sănătății pielii și a ochilor, la biosinteza colagenului, formarea oaselor, mușchilor și a vaselor de sânge, la combaterea atacului nociv al radicalilor liberi și prevenirea procesului de îmbătrânire prematură a organismului. Vitamina A sau provitamina A apare în legume roșii sau portocalii și legume cu frunze verzi, în morcovi, spanac, gogoșar verde, varză, dovlecei, caise, pepeni, papaya, kale, varză de Bruxelles, mere decojite, frunze de sfeclă roșie, mango și altele. Această provitamină are efect anticancerigen și antioxidant, scade riscul de boli de inimă, consolidează sistemul imunitar și crește acuitatea vizuală. Vitamina E se află în spanac, broccoli, uleiuri vegetale, crustacee, semințe oleaginoase. Are capacitatea de a stimula imunitatea organismului prin efectul puternic antioxidant, de a proteja împotriva unor infecții bacteriene și virale, de a reduce inflamația în cazul hepatitei C, de a preveni boala Parkinson, diabetul, dismenoreea, astmul, artrita, rinita alergică, infarctul miocardic.

Seleniul este un mineral cu proprietăți antioxidante și apare în carne, ouă, stridii, ton, hering, nuci, cereale integrale, ciuperci, spanac, praz, măcriș, usturoi, andive, ficat de porc. De asemenea, zincul este un alt mineral cu acțiune antioxidantă care poate fi găsit în fructe de mare, în stridii și scoici, în cereale integrale, mazăre, drojdie de bere, usturoi, pește, organe, brânză, ouă, leguminoase.

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ