Tehnici de respirație și meditație prezentate de Wim Hof – Omul Ghețurilor

0
407
1-wim-hof

Wim Hof este numit Omul Ghețurilor pentru că are o rezistență incredibilă la frig, el face lucruri care au fost considerate ca fiind imposibile și mortale. Wim Hof s-a născut în orașul Sittard din Olanda, în anul 1959, are 20 de recorduri mondiale la frig, el poate suporta frigul extrem.

Cel mai impresionant record mondial este de rezistență în apa cu gheață de aproape 2 ore. Dacă majoritatea oamenilor nu iubesc frigul, pentru el acesta nu este o problemă, a devenit o plăcere. Wim Hof este cunoscut drept omul care a urcat Muntele Everest în pantaloni scurți și a alergat în picioarele goale pe zăpadă la un maraton de 24 km în Finlanda.

Care sunt tehnicile aplicate de Wim Hof, pentru a-și controla sistemul de termoreglare și sistemul imunitar al organismului?

Navigare rapidă în articol:

Exerciții de respirație prezentate de Wim Hof

Tehnicile dezvoltate de Wim Hof sunt: exerciții de respirație, tehnici de meditație, expunerea treptată la frig, exerciții de concentrare pentru rezistența, întărirea minții. Acestea au foarte multe beneficii dintre care fac parte:

  • Îmbunătățirea calității somnului
  • Creșterea nivelului de energie din organism
  • Reducerea nivelului de stres, optimizarea recuperării organismului
  • Îmbunătățirea voinței, a capacității de atenție, concentrare, determinare, creativitate
  • Creșterea performanței sportive
  • Îmbunătățirea toleranței la rece, la frig, la temperaturi scăzute extreme
  • Consolidarea sistemului imunitar.

Wim Hof a dezvoltat o tehnică de respirație prin care poate suporta frigul extrem și poate sta în apa cu gheață mai mult de o oră. Este vorba de hiperventilația timp de 30-40 respirații, iar după ultima expirare se ține respirația 1-1,5 minute sau chiar 2-3 minute (aerul fiind eliminat complet din plămâni), apoi urmează o inspirație profundă și reținerea aerului timp de 10-15 secunde. Acest exercițiu se repetă de 3 ori. Trebuie să fii relaxat și foarte concentrat. Exercițiile de respirație se fac cu stomacul gol. Nu trebuie să te gândești la nimic altceva decât la senzațiile pe care le experimentezi în acel moment.

Prin această tehnică se eliberează mai multă adrenalină, sângele devine mai alcalin, apar anumite simptome: o senzație de amețeală și de furnicături în corp, în mâini și picioare. Wim Hof spune că tehnica la unii oameni poate duce la leșin, de aceea nu se realizează în mașină sau într-o piscină, ci acasă, pe un pat sau pe o canapea. Aceasta este o metodă foarte bună de a deveni alcalin. Organismul învață să folosească mai ușor oxigenul, pH-ul sângelui crește temporar peste valoarea de 7,45 deci va fi alcalin, iar imunitatea corpului devine puternică.

O altă tehnică constă în realizarea de inspirații și expirații profunde, reținerea aerului 10 secunde, încordarea mușchilor corpului.

Video – Tehnica de respirație Wim Hof:

https://www.youtube.com/watch?v=nzCaZQqAs9I

Ce au constatat cercetătorii?

Ei au investigat ce se întâmplă în corpul lui Wim Hof în momentele când este expus la frig. Rezultatele au arătat că prin tehnica de respirație folosită de Wim Hof, acesta își încordează mușchii, astfel se intensifică metabolismul mușchilor din zona coastelor și se eliberează căldură în organism. Are loc și o încălzire a sângelui din vasele sangvine pulmonare, iar fluxul de sânge nu lasă ca extremitățile să se răcească foarte tare.

În ceea ce privește schimbările la nivelul creierului, cercetătorii au ajuns la concluzia că anumite regiuni ale acestuia devin mai active, astfel se eliberează anumite substanțe în organism care reduc senzația de durere.

Meditația – Tehnica Tummo sau “focul interior”

Wim Hof folosește o tehnică de meditație antică – Tummo – care este practicată de călugări în budismul tibetan. Este o stare profundă de meditație numită “focul interior” care constă în tehnici de respirație combinate cu tehnici de vizualizare. În acest mod se intră într-o stare specială de meditație, foarte profundă, prin care se crește căldura din interiorul corpului.

Această tehnică ajută în controlul temperaturii corpului, ceea ce este foarte important, respectiv pentru menținerea corpului cald în condiții reci.

Alte beneficii ale tehnicii de meditație folosite de Wim Hof sunt:

  • Eliminarea stărilor de depresie și anxietate
  • Reducerea stresului și a hipertensiunii arteriale
  • Creșterea puterii de concentrare, a încrederii în forțele proprii
  • Menținerea stării de sănătate a organismului.

Cercetătorii consideră că Wim Hof și călugării tibetani care practică această tehnică de meditație sunt capabili să-și regleze temperatura corpului, să-și influențeze sistemul nervos, să-și crească temperatura corpului cu așa numitul “foc interior”.

Wim Hof crede că toți oamenii pot aplica această tehnică și că organismul uman are această căldură interioară. Oamenii însă nu sunt conștienți de această capacitate a organismului lor, dar o pot descoperi prin tehnici de meditație.

Wim Hof recomandă meditația și exercițiile fizice în tratamentul depresiei

Meditația are un efect bun asupra unor neurotransmițători – serotonina, acidul gamma aminobutiric – care induc o stare de bine și de relaxare. În prezent foarte mulți oameni suferă de depresie și de alte tulburări mentale, cum este spre exemplu anxietatea.

Citește și:  Efectele frigului și căldurii asupra organismului – Proprietăți vindecătoare

Aceste tulburări se pot trata cu ajutorul meditației, a tehnicilor aplicate de Wim Hof. Meditația, la fel ca și alte tehnici eficiente contra depresiei – exercițiile de respirație, exercițiile yoga sau alte terapii – pot ajuta în eliminarea simptomelor produse de această boală, oferă rezultate bune pe termen lung.

Wim Hof consideră exercițiile fizice realizate în aer liber ca fiind un remediu contra depresiei. În urma exercițiilor fizice se eliberează endorfinele din creier și astfel este îmbunătățită starea de dispoziție, iar în creier sunt formate celule noi. Un nivel mai bun de endorfine contribuie la îmbunătățirea stării interioare și a calității somnului.

Wim Hof realizează exerciții fizice în aer liber, la fel și tehniciile de meditație (le efectuează afară, în frig), fiind îmbrăcat doar în pantaloni scurți, pentru a se bucura de aer, de lumina soarelui – care este atât de importantă în producerea de vitamina D în mod natural în organism.

Alte sfaturi de la Wim Hof sunt: eliminarea consumului de zahăr, a alimentelor procesate, introducerea în dieta zilnică a alimentelor bogate în acizi grași Omega-3 și în triptofan. El recomandă carnea de pește cum este cea de somon sau de la alți pești grași, care conține acizi grași Omega-3. De asemenea consideră sănătoasă carnea de curcan și nucile, acestea au triptofan.  

Expunerea la frig – Înotul în apă foarte rece

Wim Hof consideră că expunerea la frig trebuie să se facă treptat. El a spus despre corpul uman că este făcut în mod natural să suporte temperaturile extreme. Pentru aceasta este necesar un antrenament care seamănă oarecum cu cel de fitness.

El recomandă pentru începători dușul cu apă rece despre care spune că stimulează producerea de energie și de căldură în organism. Dușul rece stimulează eliberarea unor hormoni în organism (printre care și hormonii numiți irisin) și în plus se promovează formarea de celule de grăsime brună, care prin ardere produc energie și căldură, se menține și greutatea corporală în limite normale.

Cercetătorii au constatat faptul că antrenamentele Wim Hof ajută la consolidarea eficientă a sistemului imunitar al organismului. Află mai multe aspecte despre beneficiile dușului și băilor cu apă rece.

Wim Hof iubește frigul pentru că acesta este bun pentru reducerea inflamațiilor din organism. Cercetătorii consideră și ei că frigul poate ajuta în tratamentul inflamației cronice.

Wim Hof suportă să stea chiar mai mult de o oră într-o baie cu gheață. A atins recordul mondial de 1 oră 52 minute și 42 secunde de rezistență la frig, atât a stat în apă cu gheață.

Wim Hof a cucerit Everestul

Wim Hof a urcat pe Everest la 7000 m, fiind îmbrăcat în pantaloni scurți. El și-a dorit în anul 2007 să fie primul om care a urcat pe Everest în îmbrăcăminte ca de plajă. Avea pantaloni scurți, sandale în picioare și o pereche de ochelari de soare. În ciuda altitudinii a reușit să urce pe Everest deși condițiile atmosferite au fost vitrege. El a făcut față frigului extrem prin tehnicile pe care și le-a dezvoltat în timp pentru a-și regla imunitatea și temperatura corpului.

Wim Hof a ajuns pe Kilimandjaro, cel mai înalt munte din lume

Wim Hof a ajuns la vârful Uhuru, muntele Kilimandjaro din Tanzania, la altitudinea de 5895 m, în 36 de ore, el fiind echipat doar cu pantaloni scurți și încălțăminte de munte, temperatura fiind de aproximativ minus 20 de grade Celsius.

În ciuda condițiilor vitrege, a frigului, Wim Hof nu a suferit de hipotermie și nici de alte boli care pot apărea din cauza altitudinii (și care produc simptome de amețeli, umflături ale creierului, probleme de respirație, dureri de cap, confuzie). El a reușit să facă față acestor boli prin tehnicile sale de concentrare, respirație, antrenamente care au avut scopul de a rezista la temperaturi scăzute și altitudini mari, ce depășesc 3000 m.

Maratonul din Finlanda și Deșertul Namib

Wim Hof a participat la un maraton din Finlanda, a trecut de Cercul Polar Nord, unde temperaturile erau de minus 20 grade Celsius, el fiind în pantaloni scurți.  În 2009 a alergat doar jumate de maraton, iar în 2009, când a alergat 42 km în picioarele goale pe zăpadă.

Wim Hof și-a demonstrat capacitațile excepționale de a rezista fără apă la maratoanele din zona de deșert. El a participat la un maraton în Deșetul Namib, din sud-vestul Africii, unde a alergat 21 km fără să bea deloc apă, în anul 2011.

Cercetătorii au constatat că Wim Hof își poate controla sistemul imunitar al organismului. El poate rezista la stres, în condiții extreme de frig, dar și fără apă o perioadă limitată de timp în condiții de deșert. Prin aplicarea tehnicilor de respirație el își poate controla starea fiziologică a corpului și propiul creier.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.