10 beneficii ale consumului de varză pentru sănătatea organismului

0
40

Varza proaspătă este un aliment foarte hrănitor, are compuși antioxidanți puternici, despre care cercetătorii au spus că pot proteja organismul împotriva unor boli grave (cum ar fi cancerul de colon, cancerul de prostată și concerul de sân).

Află în acest articol care sunt principalele 10 beneficii ale consumului de varză pentru sănătatea organismului.

Navigare rapidă în articol:

  1. Varza – 10 beneficii pentru sănătate
  2. Varză murată – proprietăți

1. Varza – 10 beneficii pentru sănătate

Reduce colesterolul

Varza ajută la reducerea nivelului de colesterol rău (LDL) din sânge. Se spune că LDL este un colesterol oxidat care atacă vasele de sânge, se transformă în componente care se acumulează pe pereții vaselor sanguine.

În general, cauzele unui nivel mărit de colesterol sunt:

  • Alimentația dezechilibrată și bogată în zaharuri și grăsimi
  • Viața sedentară sau lipsa de activitate fizică
  • Viața plină de stres, tensiuni și tulburări metabolice
  • Boli ale glandei tiroide și obezitatea
  • Alte patologii, cum este și cancerul.

Protejează împotriva cancerului

Varza are substanțe fitochimice și antioxidanți puternici care protejează organismul împotriva cancerului de colon, de prostată și de sân.

Această legumă conține:

  • Tiocianați, luteină, idol-3-carbinol
  • Izotiocianați, sulforafan, zeaxantină
  • Vitamina C, B1 (tiamină), B6 (piridoxină), B5 (acid pantotenic), E și K
  • Acid folic, beta-caroten, colină, fibre dietetice
  • Fier, mangan, calciu, potasiu, magneziu.

Îmbunătățește digestia

Varza este un ingredient excelent pentru orice fel de mâncare, mai ales că îmbunătățește digestia. Nutrienții din varză oferă beneficii pentru sănătatea organismului și nu produc creșterea în greutate. Varza are fibre dietetice care ajută la stimularea peristaltismului intestinal, în prevenirea și combaterea constipației.

Promovează sănătatea oaselor

Varza are vitamina K, ce este importantă pentru metabolismul osos și activitatea osteoblasticelor. Prin aportul de vitamina K, varza promovează sănătatea oaselor.

Conform unui articol de pe NCBI, vitamina K are rol în metabolismul unei clase de lipide (numite sfingolipide), care contribuie la proliferarea și supraviețuirea celulelor creierului. Cercetătorii spun că vitamina K are un rol asupra funcțiilor creierului, mai ales în cogniție; ei au ajuns la concluzia că această vitamină limitează leziunile neuronale din creier și ajută la vindecarea pacienților diagnosticați cu boala Alzheimer.

Scade tensiunea arterială

Varza are un conținut semnificativ de potasiu, deci poate ajuta la reducerea tensiunii arteriale și menținerea acesteia într-un interval normal și sănătos. Prin introducerea acestei legume în dietă, se poate reduce hipertensiunea arterială.

Cercetătorii spun că schimbarea dietei ajută în prevenirea acestei probleme de sănătate. Ei sugerează că anumite alimente pot scădea tensiunea arterială și anume: varza, sfeclă roșie, pepene roșu, afine, banane, kiwi, ovăz, spanac, fenicul, salată verde, usturoi, oțet de mere, linte, iaurt natural.

Alte alimente bogate în potasiu, care reduc tensiunea arterială, sunt: ciuperci, avocado, pepene galben, ton, fasole, cartofi dulci.

Menține sănătatea inimii

Varza are antociani care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale și la prevenirea bolilor de inimă. Despre antociani, cercetătorii au spus că au acțiune antioxidantă puternică, pot avea o influență asupra celulelor adipoase, ajută în combaterea sindromului metabolic (care este o afecțiune ce duce la obezitate, perturbarea metabolismului și hipertensiune arterială). Sindromul metabolic are legătură și cu riscul crescut de boli cardiovasculare și diabet zaharat de tip 2.

Citește și:  Dieta cu supa a actritei Catherine Zeta Jones si efectele ei uimitoare pentru silueta

De asemenea, varza are potasiu care reduce hipertensiunea arterială, astfel scade riscul de atac de cord și accident vascular cerebral. Potasiul are efect vasodilatator, deci ușurează fluxul de sânge; în acest fel, acesta nu mai produce niciun stres asupra arterelor și asupra vaselor sanguine.

Accelerează vindecarea

Varza are sulf, care este un nutrient util în combaterea infecțiilor. Prin consumul de varză se scade riscul de infecții microbiene și se grăbește vindecarea și severitatea ulcerelor.

Sucul de varză vindecă ulcerul gastric și duodenal și menține sănătatea organismului.

Este recomandată în dietă

Varza are foarte puține calorii, deci poate fi introdusă în dietele pentru eliminarea kg în plus. Varza are 25 de calorii la 100 g. Prin gătit, numărul de calorii scade.

Persoanele care vor să slăbească în mod echilibrat și sănătos, pot ține o dietă cu varză.

Are efect antiinflamator

Varza are sulforafan – un compus care poate reduce inflamația și care se găsește și în alte legume crucifere – kale, conopidă, broccoli, varză de Bruxelles.

Antocianii din varză sunt compuși sănătoși cu proprietăți antiinflamatorii, care fac parte din clasa flavonoizilor. Acești pigmenți vegetali se găsesc mai ales în varza roșie. Într-un studiu de pe sciencefaily.com, cercetătorii au spus că varza roșie conține 36 tipuri de antociani, care protejează corpul împotriva cancerului.

Menține sănătatea organismului

Varza este o legumă bogată în minerale – potasiu, calciu, magneziu. Aceste minerale joacă un rol semnificativ în menținerea sănătății organismului, sunt importante pentu sistemul osos și muscular.

Sucul de varză este un remediu eficient pentru ulcerul duodenal.

Varza este o sursă de vitamina C, care are efect benefic asupra sistemului imunitar al organismului. Numeroase studii ale cercetătorilor demonstrează efectul zincului și al vitaminei C în creșterea imunității.

Există studii care sugerează faptul că varza poate ajuta în scăderea riscului de diabet și obezitate. Persoanele care suferă de diabet sau de sindrom metabolic ar fi bine să introducă varza în dietă. Varza are proprietăți antihiperglicemiante și antioxidante, deci este considerată un adevărat medicament pentru diabet. Această legumă ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge și controlul glicemiei. Are puține calorii, este bogată în fibre dietetice, ajută în scăderea în greutate și menținerea funcțiilor rinichilor.

Supa de varză ajută scăderea în greutate și combaterea obezității.

2. Varză murată – proprietăți

Varza acră este și aliment și medicament. Prin consumul de varză murată se oferă organismului o cantitate de probiotice, care mențin sănătatea sistemului digestiv.

Varza murată are un gust excelent, în plus oferă și multe proprietăți și beneficii importante. Varza murată are un conținut ridicat de vitamine și alți nutrienți care oferă organismului vigoare și energie.

De asemena, și zeama de varză murată are o serie de avantaje:

  • Scade nivelui de colesterol din sânge și ajută în lupta împotriva celulelor canceroase
  • Menține sănătatea unghiilor și a părului
  • Are vitamine din complexul B și minerale
  • Ameliorează mahmureala
  • Reduce durerile de gât, infecțiile cu bacterii patogene, are proprietăți antiseptice
  • Combate constipația, arsurile la stomac și alte probleme digestive.

Zeama de varză murată este un bun remediu pentru răgușeală, reglează glicemia crescută, are efect antioxidant și de stimulare a imunității organismului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.