Alimentele probiotice sau ,,bacteriile benefice”

0
102

Alimentele probiotice
Alimentele probiotice

Alimentele probiotice sunt imbogatite cu microorganisme vii care ajuta la stabilizarea unui echilibru al florei intestinale ce se face prin intermediul colonizarii directe a intestinului. Aceste alimente ajuta organismul sa functioneze corect si sa fie sanatos. Probioticele sunt cunoscute sub numele popular de bacterii benefice si se gasesc in mod natural in alimente, cu precadere in lactate. Bineinteles, acestea sunt produse si in mediul farmaceutic. Mai jos puteti vedea o lista cu cele mai cunoscute si sanatoase alimente probiotice.

Chefirul si laptele acru sunt bogate in astfel de organisme vii ce ajuta la refacerea florei intestinale. Chefirul, un lactat similar iaurtului, este constituit din lapte de capra si cereale fermentate. Acesta este bogat in bifidus si lactobacili, insa contine si o drojdie bogata in antioxidanti care este benefica pentru organism.

Iaurtul si casul sunt cele mai cunoscute surse de probiotice de la noi din tara. Cele facute din lapte de capra au o cantitate mai ridicata de bacterii sanatoase decat celelalte iaurturi. Printre probioticele ce se gasesc in iaurt se numara thermophilus, acidophilus, bulgaricus, bifidus.

Ciocolata neagra are un continut ridicat de cacao si contine de patru ori mai multe probiotice decat produsele lactate. Chiar daca este foarte gustoasa, medicii recomanda moderatia, aceasta putand cauza probleme daca este consumata in exces.

Varza fermentata produce, in urma acestei reactii naturale, culturi vii bogate si sanatoase si vitamine (B, C,E, A). Pe deasupra, aceasta actoneaza si ca antialergic. Medicii recomanda consumul cat mai mare de varza murata pentru ca aduce numai beneficii organismului.

Citește și:  Slabeste 2-3 kg in 7 zile cu dieta Dr. Michael Breus

Algele verzi si spirulina sunt si ele bogate in bacterii vii care ne ajuta organismul sa se reechilibreze. Printre probioticele gasite in alge se afla bifidobacteria si lactobacillus, doua bacterii care ajuta foarte mult tractul digestiv. Aceste alimente sunt mai greu de gasit, insa gustul lor placut le transforma in delicatese sanatoase.

Si traditionalele muraturi sunt benefice organismului si ajuta la imbogatirea florei intestinale. Sarea si apa formata pentru muraturi incurajeaza culturile de bacterii vii ce mai apoi, prin consum, ajung si in sistemul digestiv uman.

Ceaiul kumbucha este in tip de ceai fermentat ce are un continut ridicat de probiotice, care ajuta la intretinerea intestinului in perfecta stare. Acest ceai nu este indicat persoanelor care sufera de candidoza.

Probioticele au acaparat piata romaneasca de ceva ani buni, insa pana in prezent doar lactatele suflau prim-planul bacteriilor vii care sunt ingerate de bunavoie de om si care ii fac acestuia un bine. Iata ca si alte alimente, mai mult sau mai putin obisnuite, contin astfel de adjuvanti in vederea mentinerii organismului sanatos.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.