Care sunt înlocuitorii oului?

0
69
Reacții alergice al ouă, Foto: presse.inra.fr

Există persoane care au reacții neplăcute dacă manâncă ouă (de pui, prepeliță, rață, gâscă, curcan). Acestea pot folosi anumite alimente care înlocuiesc oul și care sunt consumate mai ales de vegetarieni. Alergia la ouă este una din cele mai cunoscute tipuri de afecțiuni alergice și apare mai ales la copii. În general la adulți, această alergie este mai rar întălnită. Principalele simptome ale alergiei la ouă sunt: greață, diaree, vărsături, arsuri la stomac, urticarie, dermatită atopică, dificultăți de deglutiție, crize de astm și rinoconjunctivită. La unele persoane chiar și inhalarea de particule alergene (cum este spre exemplu albușul de ou bătut sau praful de ouă) produce simptome respiratorii. Medicii spun că au avut pacienți care sufereau de astfel de alergii datorită faptului că lucrau în patiserii, brutării sau alte ramuri ale industriei alimentare, unde erau expuși la ouă sau praf de ouă.

Reacții alergice al ouă, Foto: presse.inra.fr

De ce se ajunge la anumite reacții alergice prin consumul de ouă?

Specialiștii în domeniul nutriției spun despre ovalbumină (una din proteinele din ouă) și care poate deveni alergenică. Ovalbumina se găsește în albușul de ou în cantitate mare, ea reprezintă aproape jumătate din compoziția albușului de ou. Cei care doresc să consume ouă și în același timp să evite reacțiile alergice la ovalbumină, pot foarte simplu să separe albușul de gălbenuș, pentru a servi doar gălbenușul care nu are această proteină.

Citește și:  Top 10 alimente vegane pentru sănătatea sistemului nervos

Persoanele care nu vor să consume deloc ouă pot alege produse care sunt preparate din lapte de soia sau făină de năut, astfel vor renunța la cele cu ouă, făină de grâu și lapte. După cum se știe, ouăle sunt utilizate pe scară largă în industria alimentară. Există o mare diversitate de produse care au în compoziția lor și ouă, ca de exemplu: păine, paste, produse de patiserie, maioneză, sosuri, cârnați, înghețata, prăjiturile cu glazură și creme.

Pentru prăjituri se recomandă iaurtul și fructele care pot da savoare aluatului și înlocui foarte bine oul. Se pot alege legumele și fructele pasate, mai ales bananele și bostanul, care sunt foarte bune în prăjiturile făcute acasă la cuptor, fie ele plăcinte sau brioșe.

Cei care tolerează ouăle bine gătite, fierte, le pot consuma astfel preparate. Acestea trebuie fierte timp de 10 minute la 100 grade Celsius, deoarece prin gătit scade capacitatea alergică a proteinelor. Trebuie să fie eliminate din alimentație ouăle crude, insuficient fierte (cum este cazul maionezei sau a ouălor prăjite în ulei).

Unele medicamente pot conține derivați de ou, de aceea dacă sunteți alergici la ouă este bine să spuneți farmacistului sau medicului despre această problemă de sănătate pentru a vă recomanda un alt medicament înlocuitor.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.