Cât de util este un program de antrenament prin metoda Pilates?

0
193

Metoda Pilates este o formă de terapie recomandată oricărei persoane indiferent de condiția fizică și vârstă, ea cuprinde exerciții foarte bune pentru minte și corp. Exercițiile au rolul de a dezvolta musculatura corpului, de a oferi o stare de bună dispoziție. Numele de Pilates vine de la numele inventatorului acestei terapii Joseph Hubertus Pilates.

Terapia Pilates cuprinde o serie de exerciții care se efectuează cu scopul de a realiza recuperarea condiției fizice, controlul și îmbunătățirea posturii corporale. Exercițiile tonifică musculatura abdominală, a umerilor, spatelui, cefei, bazinului și în general a întregului corp.

Metoda Pilates este foarte eficientă în ameliorarea durerilor de spate, în prevenirea osteoporozei, osteoartritei, spondilozei anchilozante și a altor boli ale coloanei vertebrale. Prin efectuarea exercițiilor se îmbunătățește flexibilitatea spatelui, se consolidează musculatura corpului, se ameliorează simptomele de fibriomialgie, se îmbunătățește calitatea vieții în ceea ce privește starea de sănătate a organismului.

Cât de util este un program de antrenament prin metoda Pilates?

Un program corect de antrenament se bazează pe câteva principii de bază: concentrare, control, respirație corectă, precizie, activare, eficiența mișcării. Exercițiile trebuie să fie executate corect, cu o bună concentrare, controlat, prin punerea în mișcare a mușchilor de bază, cu economie în mișcări, destul de încet, inspirând profund cu scopul de a realiza o bună oxigenare a sângelui.

Exercițiile Pilates sunt pentru începători și avansați, există cursuri diferite, care au săli moderne și echipamente speciale. La început este indicat să se efectueze antrenamente cu ajutorul unui instructor cu experiență care să ofere sfaturi utile în realizarea corectă a exercițiilor.

Metoda Pilates are foarte multe beneficii pentru sănătate, dar cel mai important este de știut că îmbunătățește calitatea vieții. Prin astfel de exerciții ajungi să-ți cunoști foarte bine corpul, să-ți corectezi postura, să-ți tonifici musculatura, să-ți afli slăbiciunile, capacitatea de rezistență și punctele forte. Terapia Pilates se adresează mai ales regiunilor centrale ale corpului, musculaturii abdominale, coloanei vertebrale și planșeului pelvin. Corectarea posturii spatelui este vitală pentru tratamentul multor afecțiuni ale spatelui, alinirea corectă a vertebrelor care mențin curbura naturală a coloanei și reduce tensiunile acumulate între discurile intervertebrale și articulații.

Metoda Pilates presupune respectarea principilor lui Joseph Hubertus Pilates, de care spuneam mai sus, deoarece acestea ajută în obținerea unor bune rezultate. Desigur exercițiile pot fi adaptate fiecărei persoane în parte, în funcție de vârsta și capacitatea ei de execuție, nu există nicio contraindicație decât cele recomandate de medicul acesteia.

Există și exerciții Pilates recomandate femeii însărcinate, care au rolul de a tonifia musculatura pelviană și abdominală și de a o pregăti pentru naștere.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ