Ce cantitate de proteine trebuie să mâncăm pentru a fi sănătoși?

0
535
Proteine, Foto: mynutritiondepot.com

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătățiii cantitatea de proteine consumată ajută la menținerea sănătății. Ea trebuie să fie de 0,8 g/ kg corp. Este necesar ca aproximativ 5% din caloriile zilnice să fie din proteine. În concluzie, regimul alimentar trebuie să fie echilibrat dar sărac în proteine. În fiecare zi trebuie să oferim aportul necesar de calorii dar cu un conținut scăzut în proteine. Alimentația bogată în fructe și legume este sănătoasă dar trebuie să fie astfel realizată încât să acopere și necesarul caloric, de proteine. Niciun nutriționist nu recomandă o dietă stric vegetariană și care să aibă un deficit caloric și în ceea ce privește aportul de proteine.

Proteine, Foto: mynutritiondepot.com

Pentru a fi sănătoși trebuie să avem o alimentație alcătuită din vegetale, semințe, fructe, legume, verdețuri, nuci, germeni, salate. O astfel de dietă combate acumularea de toxine în organism și menține frumusețea corpului. Alimentele vegetale sunt bogate în vitamine, săruri minerale, substanțe nutritive necesare frumuseții și sănătății. Carnea nu reprezintă hrana ideală pentru oameni, ea nu trebuie consumată în cantitate mare. Cei care consumă carne în exces ajung la obezitate, se îmbolnăvesc mai repede și au un aspect îmbătrânit.

Produse din carne, Foto: ziarulring.ro
Produse din carne, Foto: ziarulring.ro

Mulți consideră carnea un aliment cu valoare nutritivă ridicată căruia nu-i pot rezista. Oriunde ar merge, mirosul preparatelor din carne este ispititor. Acestea includ carnea de porc, vită, capră, miel dar și carnea de vânat. Carnea are proteine, fier, vitamina B. Grăsimile contribuie însă la creșterea colesterolului din sânge ceea ce duce la formarea de plăci în artere și la creșterea riscului de boli cardiace. Studiile cercetătorilor în domeniul sănătății au arătat că alimentația bogată în carne roșie crește riscul de cancer de colon, boli de prostată, inimă și ficat.

Proteine animale si vegetale, Foto: chefjays.com
Proteine animale și vegetale, Foto: chefjays.com

Dezavantajele consumului mare de carne trebuie luate în calcul dacă vreți să fiți sănătoși. Obezitatea și creșterea riscului de cancer de colon sunt doar două dintre acestea. Carnea nu ajută la scăderea în greutate, de aceea medicii recomandă consumul cât mai redus de carne pentru a trata obezitatea și a reduce nivelul de colesterol din sânge. Preparatele din carne din supermarketuri – salamuri, cârnați – au un conținut mare de grăsimi, sodiu, nitrați. Potrivit cercetătorilor persoanele care consumă zilnic carne roșie au un risc cu 30% mai mare de îmbolnăvire și deces. Cele mai frecvente boli sunt cele ale inimii și cancerul. Produsele de tip fast-food sau nuggets au multe grăsimi, sare, amidon, condimente, fosfați de sodiu, etc.

Citește și:  Știați că o cantitate în exces de suc de morcovi poate duce la îngălbenirea pielii?
Proteine vegetale, Foto: hauserdiet.files.wordpress.com
Proteine vegetale, Foto: hauserdiet.files.wordpress.com

Problema apare în ceea ce privește conservarea cărnii, ea fiind un teren propice înmulțirii microbiene. Contaminarea apare înainte sau după sacrificarea animalului, din cauza persoanelor care nu respectă igiena, din cauza prafului, a apei și alimentelor infectate cu care intră în contact, etc. Carnea se poate altera din cauza bacteriilor, enzimelor și prin oxidarea grăsimilor. Putrefacția se recunoaște prin închiderea la culoare a cărnii, mirosul putred, de acid și mucegai, gustul rău și înmuierea la suprafață.

Proteinele sunt importante pentru mușchi, hormoni, păr, unghii, piele și așa mai departe. Aportul de proteine pe zi este de 0,8 g/ kg corp însă trebuie ținut cont și de stilul de viață. De exemplu o persoană activă sau care face sport poate ajunge la 1,5-2 g de proteine/ kg corp. O femeie care are 60 kg și o viață activă poate consuma aproximativ 100 g proteine zilnic. Mare atenție cum combinați alimentele deoarece unele sunt bogate în proteine. De exemplu 85 g piept de pui are 20 g proteine și 90 kcal, 80 g piept de curcan are 20 g proteine și 85 kcal, 5 albușuri fierte de ou au 20 g proteine și 90 kcal, 140 g pește alb are 20 g proteine și 100 kcal, 100 g carne de vită are 20 g proteine și 130 kcal, 120 g șuncă are 20 g proteine și 120 kcal.

Orice dietă sănătoasă trebuie să conțină și proteine. Acestea ajută la consolidarea sistemului imunitar al organismului, la regenerarea țesuturilor pielii, ochilor, oaselor și mușchilor. Proteinele nu înseamnă să consumi doar carne, ele se găsesc în produse sănătoase ca de exemplu iaurt și lapte degrasat, semințe, nuci, ouă, soia, brânză de vaci, proteine de zer, migdale, fistic, alune de pădure, brânză feta, tofu, năut, fasole roșie, linte. Somonul, sardinele, tonul, creveții, peștele alb, carnea de vită, carnea de curcan, pieptul de pui, scoicile conțin o cantitate semnificativă de proteine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.