Mei, hrișcă, quinoa, amaranth – semințe necesare sănătății organismului

0
370

Alături de alte cereale, meiul, hrișca, quinoa și amaranthul sunt semințe benefice organismului, ele ajută la menținerea sănătății. Aceste semințe consumate zilnic au efect vindecător accentuat și sunt gustoase în diferite preparate culinare. Dacă se țin la înmuiat în apă timp de 8-24 ore înainte de a fi utilizate în dietă, vor fi mult mai ușor de digerat. Pot fi puse în apă și ținute la frigider, sau ținute sub jet de apă câteva minute înainte de a fi preparate.

Meiul ajută la detoxifierea organismului, combate greața și voma, este benefic pentru intestine și stomac. Are vitamina B1, de aceea este bun pentru sistemul nervos, inimă și stabilitatea mentală. Combate infecțiile din organism și insomnia, ameliorează stările de nervi, stimulează metabolismul protidic, lipidic și glucidic. Ajută la creșterea colesterolului bun în organism deoarece conține anumite fitochimicale, iar prin aminoacidul triptofan produce serotonina ce induce o stare de bine.

Hrisca, Foto: garden.lovetoknow.com

Hrișca nemăcinată are 12,6 % proteine, un conținut seminificativ de aminoacizi esențiali, lizină, treonină, vitamina E, amidon, zaharuri, acizi linolenic și linoleic, vitamina PP, celuloză, fier, calciu, potasiu, riboflavină, acid folic, iod, zinc, cobalt, fosfor, mangan.

Quinoa are trimetilglicină care protejează ADN-ul. De asemenea, conține aminoacizi, fibre dietetice, vitamine (A, B, C), minerale, acizi grași nesaturați, amidon, substanțe saponine, glucide, carbohidrați, apă. Dintre minerale fac parte: sodiul, magneziul, fierul, zincul, calciul, fosforul. O cantitate de 100 g semințe de quinoa are 275 g magneziu. Acest mineral este important pentru prevenirea aritmiei, bolilor cardiovasculare, hipertensiunii arteriale, etc.

Citește și:  Afla cauzele tulburarilor de memorie si cum iti poti imbunatati memoria!

Amaranthul are de 5 ori mai mult fier decât grâul și de 2 ori mai mult calciu decât laptele. Conține vitamine (A, B, C), potasiu, cupru, magneziu, zinc, fosfor, acid linoleic, aminoacizi (lizină și metiotină). Aceste semințe sunt folosite în tratamentul infecțiilor, pentru scăderea tensiunii arteriale și reducerea nivelului de colesterol din sânge.

Pentru semințele de amaranth și mei, raportul de cereale/apă este de 1/2. Pentru quinoa și hrișcă, raportul de cereale/apă este de 1/2. În loc de sarea normală se poate folosi sarea de mare, care se adaugă în oala cu cereale și apă după ce amestecul a început să fiarbă. Meiul poate fi prăjit puțin în tigaie pentru a avea o aromă și un gust mai plăcut, ca de nucă.

Seminte de Quinoasa crude si fierte in apa, Foto: twohealthykitchens.com

Quinoa fiartă – Mod de preparare

Se folosesc următoarele ingrediente:

  • două pahare de apă
  • un pahar de semințe de quinoa
  • puțină sare de mare.

Se pun semințele de quinoa într-o strecurătoare deasă, se țin câteva minute sub jet de apă, se pun într-o oala, se adaugă două pahare de apă și se pun la fiert. Când amestecul începe să fiarbă se adaugă puțină sare de mare după gust, apoi se lasă să fiarbă înâbușit la foc mic, timp de 15-25 de minute. Boabele de quinoa vor absorbi toată apa, vor deveni translucide și se vor deschide.

Această rețetă se folosește și pentru celelalte cereale.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.