Consumul de spanac reduce riscul de cataractă – Alimente naturale recomandate pentru prevenirea cataractei

0
167

Spanacul este o legumă apreciată în toată lumea și un aliment medicinal deoarece ajută în prevenirea unor boli și afecțiuni. Potrivit medicilor, spanacul și broccoli sunt legume care reduc riscul de cataractă. Ambele au luteină și zeaxantină care sunt substanțe nutritive cu efect antioxidant la nivelul ochilor. Spanacul previne apariția degenerescenței maculare și astfel scade riscul de deteriorare a vederii centrale. Atât luteina cât și zeaxantina ajută în combaterea bolilor de ochi și în prevenirea cataractei. Ambele ajută în filtrarea spectrului de lumină albastră și au rol de antioxidanți la nivelul ochilor, deci de combatere a atacului nociv al radicalilor liberi produși de radiațiile solare. Astfel de substanțe sunt necesare pentru menținerea sănătății ochilor, protejează de efectele dăunătoare ale factorilor externi și scad riscul de boli oculare.

Frunze de spanac, Foto: marksdailyapple.com

Cauzele cataractei nu sunt foarte bine cunoscute, insă se știe că această boală apare la persoanele în vârstă și poate duce la orbire. Alte alimente care ajută în scăderea riscului de cataractă sunt cele bogate în antioxidanți deoarece ajută în combaterea radicalilor liberi ce deteriorează celulele sănătoase. Vitamina C este un puternic antioxidant și se găsește în portocale, papaya, ardei, căpșune, pepene galben, broccoli, roșii, grapefruit, lămâi, kiwi. Vitamina E este de asemenea recomandată ca un excelent antioxidant și poate fi luată din surse alimentare, ca de exemplu: legume cu frunze verzi, broccoli, spanac, semințe de floarea-soarelui, arahide, alune, migdale, germeni de grâu, ulei de floarea-soarelui. Pentru prevenirea cataractei și menținerea sănătății ochilor se recomandă luteina și zeaxantina care apar în varză, broccoli, napi, spanc, mazăre, porumb, morcovi, salata verde, ouă, fasole verde.

Spanacul ajută și în prevenirea atacului cerebral deoarece este o sursă de potasiu. Acest mineral este foarte important pentru organism, pentru mușchi, pentru activitatea cardiacă și sistemul nervos. Principalele surse de potasiu sunt spanacul și cartofii. În concluzie dieta trebuie să conțină cartofi fierți și salată din spanac. În plus, această legumă – spanacul – este și o sursă de elemente nutritive importante pentru sănătate: fier, calciu, iod, clorofilă, sodiu, caroten, fosfor, riboflavin, vitamine (B1, B2, C, K2) și acid folic. Proprietățile spanacului sunt remineralizante, vitaminizante, depurative, emoliente, laxative, de combatere a anemiei și detoxifiere a organismului.

Prin conținutul de glutation, spanacul are și proprietăți anticancerigene. Glutationul ajută în combaterea radicalilor liberi și a produșilor nocivi din organism. Spanacul combate stresul, normalizează digestia și metabolismul glucidic. Luteina din spanac este motivul pentru care această legumă are efect benefic asupra sistemului nervos, combate și previne bolile de nervi, protejează celule nervoase, reduce oboseala de la nivel ocular și îmbunătățește acuitatea vizuală.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ