Cum îți poți stimula inteligența? – Alimentația și yoga sunt eficiente pentru creier

0
283

Cercetătorii au descoperit anumite soluții pentru a gândi mai bine, pentru a stimula inteligența. Potrivit lor, micul dejun este important pentru sănătate dar este și necesar pentru a gândi mai bine în partea a doua a zilei. Pentru aceasta se leg proteinele, salata din legume și verdețuri bogate în vitamine și minerale, dar și păinea. Deși sunt la modă cerealele musli, acestea nu sunt soluția cea mai bună pentru micul dejun pentru că au zahăr. Pâinea nu trebuie să lipsească deoarece are vitamine B și acestea îmbunătățesc activitatea cerebrală. Salata este sănătoasă deoarece are minerale, vitamine și antioxidanți.

Surse de vitamina B12, Foto: free-stock-illustration.com

Surse de vitamina B12, Foto: free-stock-illustration.com

Specialiștii spun că salata verde ajută în prevenirea deteriorării celulei nervoase, deci în prevenirea morții premature a neuronilor. Pentru creșterea capacității de atenție, de concentrare, de memorare este necesar să se combată stresul, să se producă hormoni precum sunt noradrenalina și dopamina cu ajutorul unui aminoacid numit tirozină care se găsește în iaurt. În concluzie iaurtul natural trebuie să facă parte din alimentația zilnică. Proteinele cele mai sănătoase sunt cele vegetale, dar pot fi consumate și cele din ouă și carne.

Vitamina B1, Foto: vsemagi.ru

Vitamina B1, Foto: vsemagi.ru

Dulciurile sunt preferate de mulți oameni dar ele nu sunt recomandate deoarece s-a dovedit că afectează negativ creierul task management tool. Deci, este bine să se evite prăjiturile și fursecurile deoarece sunt preparate cu grăsimi nesănătoase ce pot fi un factor de apariție al demenței. Alegeți peștele (cum este de exemplu somonul) care conține acizi grași Omega-3 și Omega-6 necesari în prevenirea demenței.

Exercițiu yoga pentru stimularea creierului, Foto: ideahack.me

Exercițiu yoga pentru stimularea creierului, Foto: ideahack.me

Pentru stimularea inteligenței pot fi folosite și exercițiile yoga. S-a dovedit că anumite exerciții care presupun aplecarea corpului înapoi pot fi eficiente pentru creier și pentru îmbunătățirea memoriei. Nu este greu de crezut acest lucru deoarece știm că sportul în general este bun pentru oxigenarea creierului și pentru sănătatea întregului organism. Sportul (desigur și yoga) îmbunătățește fluxul de sânge către creier și astfel alimentarea cu oxigen la celulele creierului este mai bună. Mai mult decât atât yoga are un efect și mai bun asupra creierului deoarece exercițiile sunt lente, moderate, nu presupun efort, ele ajută în relaxare și formarea unor tehnici corecte de respirație. Prin yoga se îmbunătățesc performanțele cognitive, se restabilește echilibrul fizic și mental, se schimbă starea de spirit, atitudinea față de viață, se combate depresia și oboseala, se induce o stare de relaxare, seninătate, curaj, încredere în sine, seninătate și liniște interioară.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ