Exerciții utile pentru articulația sacro-iliacă

0
357

Articulația sacro-iliacă face parte din pelvis și leagă oasele bazinului de osul sacru. Sunt două articulații, fiecare fiind poziționată de o parte și de alta a coloanei, dar în partea inferioară a spatelui. Prin intermediul ligamentelor rezistente, articulația sacro-iliacă este stabilă. Durerile care apar în zona lombară a corpului sunt produse deseori de această articulație. Motivele sunt diferite: afecțiunile corpului, dezechilibrele musculare, leziunile, modificările hormonale.

Articulația sacro-iliacă
Pelvis: Articulația sacro-iliacă

Dacă apar dureri în zona articulației sacro-iliacă, este clar că ceva nu este în regulă. De obicei durerea se simte în șoduri, coapse, vintre sau zona inferioară a spatelui, deci poate să apară de la talie și până la coapse. Astfel de dureri se produc datorită inflamării articulației în urma solicitărilor exagerate. Osteoartrita și sciatica sunt afecțiuni ce pot da astfel de simptome dureroase. Uzura cartilajelor articulațiilor poate cauza de asemenea senzație de durere. Anumite anomalii de mers pot fi motive ale durerilor de articulații.

Exerciții utile pentru articulația sacro-iliacă:

Exercițiul 1, Foto: ok.ru
Exercițiul 1, Foto: ok.ru

1. Stai culcat pe burtă pe o saltea de gimnastică, ții palmele în dreptul frunții și te sprijini cu capul pe ele. Ridici ușor piciorul stâng în sus, menții poziția câteva secunde, apoi îl deplasezi spre stânga lateral. Revii la poziția inițială cu picioarele întinse pe saltea. Repeți exercițiul cu piciorul drept în mod asemănător: îl ridici, menții câteva secunde poziția și apoi execuți mișcarea spre dreapta lateral.

Exercițiul 2, Foto: ok.ru
Exercițiul 2, Foto: ok.ru

2. Stai în genunchi pe o saltea de gimnastică. Te apleci în față și te sprijini pe palme, menții spatele drept. Ridici picioarul stâng spre spate și îl menții întins câteva secunde. Apoi îl întinzi spre lateral și încerci să menții poziția paralel cu solul timp de câteva secunde. Revii cu genunchiul stâng pe sol, te relaxezi puțin și repeți exercițiul cu celălalt picior.

Exercițiul 3, Foto: ok.ru
Exercițiul 3, Foto: ok.ru

3. Stai culcat pe spate pe o saltea de gimnastică. Ții mâinile întinse spre lateral, cu palmele în sus. Aduci piciorul stâng peste piciorul drept astfel încât să ajungi cu vârful degetelor la palma dreaptă. Menții această poziție câteva secunde. Picioarele trebuie să fie întinse. Revii la poziția inițială și repeți exercițiul cu piciorul drept.

Exercițiul 4, Foto: ok.ru
Exercițiul 4, Foto: ok.ru

4. Stai în genunchi pe o saltea de gimnastică și te sprijini cu palmele pe sol. Ridici genunchiul drept și îl aduci cât mai mult spre piept și revii cu el pe sol. Execuți mișcarea de câteva ori apoi repeți exercițiul și cu piciorul stâng.

Exercițiul 5, Foto: ok.ru
Exercițiul 5, Foto: ok.ru

5. Stai pe burtă pe o saltea de gimnastică. Te sprijini pe brațe și pe palme și execuți o mișcare de răsucire a corpului din șold astfel încât piciorul stâng să fie întins iar cel drept să fie adus peste cel stâng, cu genunchiul îndoit. Menții poziția câteva secunde, apoi revii la cea inițială. Repeți exercițiul cu celălalt picior, răsucind corpul din șold spre partea dreaptă.

Video – Exerciții pentru articulația sacro-iliacă: 

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ