Postura cobrei – Exercițiu pentru creșterea flexibilității coloanei vertebrale, pentru subțierea taliei și frumusețea bustului

0
168

Postura cobrei este un mod eficient de a corecta problemele de postură și ale coloanei vertebrale. Prin realizarea ei se elimină durerile de spate, se combate tendința de gheboșare, se ameliorează durerile musculare ale spatelui, crizele de lumbago, se previn și se tratează deplasările discurilor intervertebrale. Postura cobrei crește flexibilitatea coloanei vertebrale, ameliorează afecțiunile spatelui, vindecă tulburările funcționale ale coloanei și leziunile organice prin normalizarea irigării măduvei spinării a a ganglionilor sistemului nervos simpatic.

Postura cobrei, Foto: yogagardensf.com
Postura cobrei, Foto: yogagardensf.com

Postura cobrei – Mod de realizare:

Pentru realizarea acestui exercițiu se folosește o saltea de gimnastică. Stai întins pe saltea, pe burtă, ții picioarele întinse, foarte puțin apropiate și cu tălpile aproximativ orientate în sus. Pui palmele pe sol, în dreptul umerilor, iar coatele le ții lipite de sol. La început trebuie să ții relaxați mușchii brațelor și umerilor, iar respirația să se facă normal. Ții capul puțin ridicat astfel încât să te sprijini ușor cu bărbia pe sol. Pentru realizarea poziției cobrei ridici ușor partea anterioară a corpului încet prin intermediul brațelor, ridicând capul și arcuind spatele. Această mișcare de ridicare se face lent până în momentul în care brațele sunt întinse și capul cât mai mult lăsat pe spate. Vei simți tensiune în brațe, mai puțin în spate, picioare și zona feselor. Foarte important este ca arcuirea spatelui să se realizeze mai ales în partea superioară a coloanei vertebrale. Realizarea acestei posturi se face lent, fără a forța spatele și fără a realiza mișcări bruște. De asemenea mișcarea de revenire la poziția inițială se face lent, fără a solicita brusc coloana.

Postura cobrei este recomandată femeilor deoarece le ajută să aibă un bust frumos și o talie fină. De asemenea postura cobrei ajută la tonifierea uterului și a ovarelor, la vindecarea unor afecțiuni ginecologice prin menținerea circulației în zona organelor genitale: menstruație insuficientă sau dureroasă, afecțiuni ale uterului și ovarelor, leucoree.

Postura cobrei ajută la scăderea în greutate, la corectarea posturii corpului, la dezvoltarea musculaturii bustului și a musculaturii dorsale, la creșterea temperaturii corpului, la intensificarea presiunii abdominale, la combaterea reumatismului, a indigestiei, flatulenței, constipației, la buna funcționare a pancreasului, splinei, ficatului, rinichilor și vezicii biliare. Această postură este excelentă pentru eliminarea tensiunilor acumulate în zona coloanei vertebrale, a brațelor, abdomenului, umerilor, pieptului, gâtului și a întregului corp în general. Ajută la relaxarea corpului și a minții, la oxigenarea celulelor prin respirație profundă, la eliminarea toxinelor din organism, reducerea grăsimilor din zona centrală a corpului și la diminuarea hormonului stresului care afectează numeroși oameni. Postura cobra este un exercițiu de yoga care are beneficii asupra musculaturii corpului, greutății și posturii acestuia.

Postura cobrei nu este recomandată persoanelor care suferă de hipertiroidie și hernie deoarece capul nu este bine să fie lăsat prea mult pe spate în cazul acestor suferințe. Cei care suferă de afecțiuni ale șoldurilor, spatelui, mâinilor, brațelor trebuie să consulte întâi un medic sau un terapeut pentru a vedea dacă pot realiza această postură fără să le fi afectată starea de sănătate.

Video – Postura cobrei – Exercițiu pentru creșterea flexibilității coloanei vertebrale, pentru subțierea taliei și frumusețea bustului: 

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ