Postura în genunchi Vajrasana – Află cum îți poți îmbunătăți rezistența corpului!

0
104
Vajrasana, Foto: total-yoga.org

Postura Vajrasana se mai numește și postura trăsnetului. Este ușor de realizat de către orice persoană sănătoasă. Acest exercițiu este contraindicat persoanelor care au probleme cu genunchii pentru că își pot agrava simptomele. În general postura presupune să se stea în genunchi și de aceea la aceștia nu trebuie să existe leziuni de niciun fel. De asemenea, mare atenție la coloana vertebrală, în timpul realizării acestui exercițiu este obligatoriu să se țină pe cât posibil spatele drept.

Cum se realizează postura Vajrasana?

Trebuie să te așezi pe genunchi pe o saltea de gimnastică și să ai călcâiele puțin depărtate și nu alipite unul de altul. Între tălpile picioarelor ar trebui să fie o distanță cam de o palmă, pentru că pe acea zonă să se suprapună fesele în timpul exercițiului. Din poziția în genunchi cobori spre saltea și te sprijini pe călcâie și zona dintre acestea. Genunchii trebuie să fie alăturați, iar palmele se țin pe membrele inferioare în apropierea acestora sau pe coapse. Întotdeauna se ține capul și coloana vertebrală în poziție corectă, dreaptă, iar pieptul se ține ridicat. În timpul acestei posturi se țin ochii închiși și se încearcă relaxarea musculaturii abdominale, a membrelor, a spatelui și eliberarea de stres și tensiune din zona gâtului și a coloanei. Respirația trebuie să fie normală și uniformă.

Poziția Vajrasana

Iată ce beneficii ai dacă practici această postură timp de 2-3 minute în fiecare zi:

  • Are efect bun asupra oamenilor care duc o viață sedentară sau care lucrează stând multe ore în picioare.
  • Postura poate fi utilă în combaterea durerilor din zona lombară a coloanei vertebrale.
  • De asemenea, această postură ajută în calmarea durerilor de gută.
  • Sunt ameliorate durerile de călcâie deoarece are loc o ușoară întindere a gleznelor, a tălpilor picioarelor.
  • Se poate trata sciatica dacă acest exercițiu se practică 2 minute zilnic.
  • Prin repetarea posturii mai mult timp, o perioadă îndelungată, poți avea coloana vertebrală mai sănătoasă și mai rezistentă.
  • Sunt irigate gonadele cu sânge, este normalizată secreția de hormoni masculini și astfel se poate preveni și diminua impotența.
  • Este îmbunătățită circulația sangvină în zona abdominală și deci postura are un efect benefic asupra sistenului digestiv.
  • Este eliminată dispepsia și îmbunătățită digestia.
  • Prin această postură se obține o stare de armonie în plan afectiv și mental.
  • Postura oferă rezistență și forță corpului, echilibru și capacitate de control.
  • Mușchii corpului, dar mai ales ai spatelui, devin mai puternici, iar flexibilitatea articulațiilor și ligamentelor va fi îmbunătățită treptat.
  • Este posibil ca la început să apară o ușoară durere în anumite zone mai sensibile ale corpului (de aceea exercițiul se face doar timp de 2 minute), dar aceste simptome vor dispărea după un anumit timp, prin eliminarea tensiunilor mai ales din mușchi, de la membrele inferioare.

Această postură este recomandată bărbaților care doresc o îmbunătățire a rezistenței corpului și o poziție corectă a coloanei vertebrale.

Video – Postura Vajrasana:

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ