Stiati ca proteinele din plante contin mai putine grasimi, nu au colesterol si sunt bogate in fibre?

0
589
Proteine vegetale, Foto: hauserdiet.files.wordpress.com

De ce trebuie sa alegem o dieta mai sanatoasa bogata in alimente care contin proteine vegetale? Pentru ca astfel de proteine sunt o sursa importanta de aminoacizi, nu au colesterol, au multe fibre si putine grasimi. Aceasta nu se poate spune despre proteinele animale, care astfel sunt in contrast cu proteinele vegetale. Mai mult decat atat, digestia acestor proteine se face mai usor, deoarece ele sunt asimilate mult mai repede de catre organism comparativ cu cele de origine animala.

Proteine vegetale, Foto: hauserdiet.files.wordpress.com

Legumele contin proteine care, prin aportul lor in organism, reduc riscul de boli cardiovasculare deoarece nu contin colesterol, iar continutul de grasimi este mic. Acest lucru nu se poate spune despre proteinele animale deoarece ele cresc nivelul de colesteol.

Plantele sunt o sursa importanta de fibre care ajuta la realizarea digestiei si previn afectiunile intestinale. Se digera foarte repede comparativ cu proteinele animale, nu au deloc colesterol si sunt 100% vegetale.

O dieta sanatoasa trebuie sa cuprinda alimente bogate in proteine vegetale si un aport scazut de proteine animale. Cei care aleg o dieta vegetariana sau vegana trebuie sa consume alimente care furnizeaza multe proteine vegetale deci regimul sa fie cat mai echilibrat si complet. Organismul are nevoie de proteine deoarece, acestea ajuta la formarea si regenerarea tesuturilor. Avand in vedere fapul ca un aliment vegetarian nu are toti aminoacizii necesari corpului se intelege ca este obligatoriu ca o dieta vegetariana echilibrata sa contina alimente variate, o combinatie de cereale si leguminoase, de verdeturi si fructe si astfel acestea sa inlocuiasca sursele de proteine animale (care au colesterol si grasimi). Nu este bine sa se consume aceleasi alimente o perioada indelungata de timp (de exemplu sa se manance doar grau, orez, leguminoase).

Citește și:  Tai Chi, miscari de fitness pentru echilibru fizic, sanatate mentala si emotionala
Dieta vegetariana, Foto: uhaweb.hartford.edu
Dieta vegetariana, Foto: uhaweb.hartford.edu

Dieta vegetariana este sanatoasa pentru organism, este benefica pentru corp dar si pentru minte. Cu ajutorul ei se reduce colesterolul, care se stie ca este cauza multor probleme grave de sanatate si mai ales a bolilor sistemului cardiovascular. O astfel de dieta mentine sanatatea rinichilor, previne diabetul (tine sub control glicemia datorita carbohidratilor din alimentele de origine vegetala). De asemenea, alimentele vegetariene mentin sub control aportul de sodiu care poate provoca hipertensiune daca este in exces. Cercetatoriii considera ca o astfel de dieta ajuta in prevenirea unor boli grave cum sunt: cancerul de san, de colon si de plamani. Astfel de alimente vegetariene mentin aportul de calciu in organism si ajuta in combaterea osteoporozei, boala care apare datorita deficitului de calciu din oase.

Un regim vegetarian combate gastrita si inflamatiile de la nivelul tractului gastrointestinal. Fructele si legumele ofera organismului nutrientii necesari mentinerii sanatatii care fac bine pielii si sistemului limfatic. Efectul antidepresiv al alimentelor vegetariene este demonstrat de cercetatori. Acestia considera ca o dieta vegetariana echilibrata amelioreaza simptomele care apar in caz de depresie si recomanda mai ales legumele proaspete si cerealele. De asemenea, cercetatorii spun ca fructele, cerealele si legumele stimuleaza activitatea cerebrala, mai ales capacitatea cognitiva si inteligenta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.