Vezi ce alimente cuprinde dieta pentru recuperarea dupa gripa, raceala si consum de antibiotice

0
636

Bolile infectioase, atat cele virale cat si bacteriene, afecteaza negativ sanatatea organismului. Ele produc intoxicatii si astfel provoaca imbolnavirea corpului, functionarea proasta a unor organe si sisteme ale organismului. Otravirea cu bacterii si virusi produce modificari ale metabolismului si din cauza deshidratarii se creeaza un dezechilibru hidro-electrolitic, astfel se acumuleaza lichid in celule iar functia renala devine insuficienta.

Mituri-despre-raceala-3.jpg

Astfel de boli se pot trata cu ajutorul unor medicamente antibiotice dar medicii recomanda si respectarea unui regim alimentar necesar recuperarii organismului, consolidarii sistemului imunitar. La acesta ne vom referi si noi in articol.

Dieta pentru recuperarea dupa boli infectioase, gripa, raceala, consum de antibiotice:

  • Alimentatia trebuie sa fie usoara, alcatuita din produse usor digerabile. Portiile este bine sa fie mici si dese. Produsele trebuie sa fie usor asimilate in stomac si sa previna supraincarcarea tractului gastrointestinal.
  • O astfel de dieta ajuta in reglarea metabolismului si in consolidarea sistemului de aparare a organismului.
  • Sucurile naturale din fructe si legume trebuie sa faca parte din dieta zilnica, deoarece acestea ajuta la restabilirea echilibrului de minerale si vitamine si deci la cresterea rezistentei organismului.
  • De asemenea corpul are nevoie de proteine, carbohidrati si grasimi, toate nevoile organismului trebuie satisfacute din punct de vedere nutritiv.
  • La majoritatea pacientilor apare o scadere a poftei de mancare datorita suferintei, perioadei de covalescenta si de aceea aportul de vitamina C este important, ea ajuta la revenirea apetitului, intarirea sistemului imunitar si restabilirea echilibrului psihic. Vitamina C are rol in fixarea fierului in organism, il elibereaza din intestin si splina si il duce in sange astfel contribuind la aprovizionarea celulelor cu oxigen. La randul sau fierul ajuta la normalizarea metabolismului celular la nivelul mitocondriilor. Vitamina C grabeste vindecarea ranilor, intensifica formarea anticorpilor, creste activitatea fegocitelor ce asigura protectia impotriva infectiilor. Ajuta la combaterea radicalilor liberi care imbatranesc organismul inainte de vreme si degradeaza celulele, normalizeaza procesele sistemului circulator, stimuleaza eliminarea toxinelor si a substantelor poluante din organism. Daca vitamina C se gaseste in corp, sanatatea este asigurata. Ea apare in macese, patrunjel, spanac, coacaze negre, ardei, citrice, marar, loboda, afine, coacaze rosii, salata verde, catina, macris, etc.
  • Dieta trebuie sa contina legume fierte fara multa sare, ulei si condimente in exces.
  • Carnea slaba de pui, fiarta, dar si produsele lactate trebuie sa faca parte din dieta pentru ca ajuta la recuperarea organismului.
  • Desertul zilnic este bine sa cuprinda fructe proaspete si fructe de padure deoarece au un continut bogat de vitamine, minerale si aminoacizi.
  • Suplimentele alimentare si de multivitamine dau energie corpului si ajuta la recuperarea sanatatii.
  • Produsele lactate precum sunt iaurtul, branza de vaci, chefirul ajuta la restabilirea si normalizarea microflorei organelor interne. Astfel de produse ajuta digestia si previn disconfortul abdominal ce se creeaza in urma tratamentului cu medicamente antibiotice.
  • Vitamina A stimuleaza sistemul imunitar, ajuta organismul sa lupte impotriva bolilor, are un efect benefic asupra sanatatii oaselor, parului si dintilor. Se gaseste in morcovi, sfecla rosie, ardei rosii, spanac, tomate, varza rosie, cartofi, macese, coacaze, afine, caise, mango si altele.
  • Vitaminele B1, B2, B6, B12 au rol in procesele de eliberare de energie. Sunt foarte bune pentru ca ajuta organismul sa lupte impotriva infectiilor, substantelor toxice si a diferitelor bolilor. Complexul de vitamine B regleaza metabolismul, combate stresul si depresia, ajuta imunitatea, are efect benefic asupra sistemului nervos si muscular, vindeca anemia, contribuie la cresterea si diviziunea celulelor. Astfel de vitamine se gasesc mai ales in vegetale, in cereale, legume si toate soiurile de fructe.
  • Pentru consolidarea sistemului imunitar se recomanda si vitamina E. Aceasta actioneaza asupra circulatiei sanguine, este vasodilatatoare, antioxidanta, este buna in tratamentul bolilor de piele, de ficat, de inima, ale prostatei, etc. Se gaseste in seminte si ulei de floarea-soarelui, germeni de porumb, spanac, alune, faina de grau, ou, varza, cereale incoltite, nuci, mazare, miere de albine, polen, laptisor de matca, fructe oleaginoase, macese, cereale integrale, etc.
  • In fiecare zi este bine sa se serveasca 3 linguri de grau incoltit deoarece acesta contribuie la refacerea organismului si cresterea imunitatii.
  • Mierea de albine este un aliment ideal in perioada de recuperare dupa bolile infectioase. Nu irita mucoasa aparatului digestiv, contine zaharuri, magneziu, siliciu, calciu, sodiu, fier, fosfor, cupru, mangan, glicutil si toate vitaminele. Are mai multa vitamina C decat orice leguma sau fruct. Mierea de albine nu se pune in ceai foarte fierbinte deoarece la 37 grade Celsius isi pierde proprietatile iar la 70 de grade Celsius poate deveni toxica.
  • Sarea trebuie diminuata din dieta deoarece impiedica eliminarea normala a acidului uric, retine substantele toxice si apa in tesuturi. Atentie sarea fina este nesanatoasa deoarece contine o substanta toxica E 535 sau ferocianura de sodiu (folosita in timpul prelucrarii ei industriale).
  • Nu se consuma deloc alcool, tutun, cafea, piper, sare, stupefiante, vitamine sintetice, conservanti sintetici deoarece acestea distrug sanatatea si scad energia corpului.
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here