Vrei să ai organismul sănătos? Alege alimente bogate în Omega-3

0
110

Există mai multe moduri de a-ți îmbunătăți sănătatea organismului. Alimentele bogate în acizi grași Omega-3 trebuie incluse în dietă deoarece previn cancerul, scad nivelul de colesterol și te ajută să fii în formă, sănătos. Astfel de acizi grași esențiali pentru păstrarea activității normale a creierului și întregului organism se găsesc în multe alimente, de aceea trebuie introduse într-o dietă zilnică corectă, echilibrată.

Alimente care conțin Omega-3, Foto: centrofenix.blogspot.ro

Uleiul din semințe de in este bogat în acizi grași Omega-3 și Omega-6, vitamine (A, F, E, K, B), proteine, fibre. Uleiul normalizează procesele metabolice, sistemul digestiv, este benefic asupra activității celulelor, menține sănătatea sistemului nervos, sistemului osos, ameliorează durerile menstruale, de artrită, simptomele create de arsurile stomacale, scade riscul de boli de inimă, infarct miocardic, vindecă colita, gastrita, constipația, consolidează sistemul imunitar.

Peștele are un conținut semnificativ de Omega-3, menține sănătatea inimii, previne bolile de inimă, reduce riscul de aritmii, artrită, demență, boli de rinichi, astm, ateroscleroză, osteoporoză, boli de ochi, afecțiuni ale creierului, pierderi de memorie, formarea cheagurilor de sânge.

Peste, Somon cu Omega-3

Somonul sălbatic are cea mai mare concentrație de astfel de acizi grași esențiali. Doar 110 g somon are 2 g acizi grași Omega-3. De asemenea somonul are și acizi grași Omega-6. Valoarea nutritivă a somonului este extraordinară, atât pentru inimă, piele, minte, pentru consolidarea sistemului imunitar. Carnea de somon are vitamine naturale, conține seleniu și vitamina D care sunt atât de necesare menținerii sănătății.

Carnea de rechin, Foto: sheknows.com

Carnea de rechin este de asemenea o sursă de Omega-3. Are 130 calorii la 100 g. Conține substanțe minerale, grăsimi, vitamine, proteine, niacină, calciu, potasiu, crom, zinc, fosfor, seleniu, zinc, cupru, mangan, fier. Carnea de rechin se utilizează în stare proaspătă, deoarece dacă este depozitată timp îndelungat poate acumula substanțe toxice. Se prepară la grătar, este o adevărată delicatesă.

Uleiul de peste, Foto: foxnews.com

Uleiul de pește este bogat în acizi grați Omega-3, de aceea are proprietăți de micșorare a nivelului de trigliceride din sânge și de prevenire a bolilor inflamatorii, de inimă, de piele și a depresiei. Uleiul din ficat de cod are și o concentrație mare de vitamine A și D. Datorită cantității mari de acizi grași Omega-3, acest produs natural previne dezvoltarea demenței senile, reduce nivelul de colesterol rău din vasele de sânge, îmbunătățește starea de spirit, aspectul pielii, reduce inflamațiile articulațiilor, calmează durerile provocate de artrită, scade riscul de ateroscleroză, atac de cord și alte boli de inimă.

Citește și:  Afla ce proprietati are merluciul, peste rapitor foarte bun pentru sanatate
Macrou, rosii si masline verzi, Foto: elenaskitchen.files.wordpress.com

Sardinele și macroul au o cantitate semnificativă de Omega-3.

Sardinele conțin în plus proteine de calitate, calciu și vitamina D. Trebuie introduse în dietă deoarece ajută la buna funcționare a sistemului imunitar al organismului, îmbunătățesc memoria, stimulează activitatea sistemului cardiovascular, au efect bun asupra pielii și articulațiilor.

Macroul este hrănitor și gustos, accesibil ca preț, deci poate fi cumpărat și introdus în dietă. Avantajele sale pentru sănătate sunt mari, macroul are de trei ori mai multe proteine decât carnea de vită, reduce nivelul de colesterol, menține sănătatea inimii, reduce cheagurile de sânge datorită acizilor grași Omega-3, are efect benefic asupra celulelor și pielii deoarece are vitamine esențiale (A, B12), luptă împotriva bacteriilor datorită sulfului, menține sănătatea oaselor și a sistemului nervos pentru că are mangan, acid nicotinic, vitamina D. De asemenea contine fosfor, sodiu, seleniu, potasiu, zinc, care mențin sănătatea corpului. Macroul crește rezistența organismului, îmbunătățește vederea, reduce riscul de cancer, ameliorează durerile de artrită, osteoartrită, previne formarea colesterolului, normalizează metabolismul, crește puterea de concentrare și memoria, menține sănătatea inimii și a creierului.

Nucile au astfel de acizi grași Omega-3, ajută la îmbunătățirea funcției cerebrale și a memoriei. Consumul de nuci ajută la scaderea riscului de boli grave care apar odată cu înaintarea în vârstă: demența, depresia, boala Alzheimer, pierderile de memorie. Nucile au multe proteine și vitamine cu valoare biologică ridicată, din care fac parte vitamina E, B2, B9, betacaroten. De asemenea nucile au aminoacizi (arginină), minerale: calciu, fier, potasiu care sunt importante în menținerea sănătății, combaterea anemiei și a altor probleme de sănătate.

Ouăle sunt alimente nutriționale foarte bune, au acizi grași Omega-3, luteină, vitamina E, B6, B12, care mențin sănătatea sistemului nervos și a organismului. Valoarea nutritivă a ouălor depinde de hrana pe care o consumă găinile, de ce tip de semințe sunt introduse în aceasta.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.