3 strategii pentru a crește productivitatea și a îmbunătăți sănătatea angajaților în depozit logistică

0
106
persoane mergand in depozit logistic

Organizarea muncii în depozitul unei companii de logistică ar putea afecta bunăstarea și chiar sanătatea angajaților, dacă nu este realizată corespunzător.

Stresul creat de condițiile de muncă grele și de un mediu de lucru dezordonat și dezorganizat ar putea avea un impact negativ asupra sănătății angajaților și ar putea duce la scăderea productivității.

Cum se poate crește profitul companiei și îmbunătăți mediul de lucru pentru angajați, în depozit?

Navigare rapidă în articol:

  1. Importanța unui depozit bine organizat
  2. Comunicarea internă între angajați
  3. Rezolvarea problemelor în depozit

Importanța unui depozit bine organizat

Mediul dezordonat poate diminua productivitatea, moralul și chiar sănătatea angajaților. De multe ori un depozit dezorganizat are un efect negativ asupra angajaților, în sensul că la aceștia apare acea senzație de oboseală sau de epuizare mentală.

Pentru a îmbunătăți productivitatea în depozit, trebuie ca acesta să fie cât mai bine organizat și dotat cu echipamente corespunzătoare. Asta presupune și folosirea unui sistem automat de depozitare, cum se întâmplă în companiile de logistică mai mari. De asemenea, utilizarea de echipamente de transport marfă adecvate este o necesitate, acestea includ:

  • Lize transport prevăzute cu roți care rezistă și la 200-500 kg
  • Cărucior metalic pliabil cu roți Stanley, cărucior transport pentru depozit logistică
  • Cărucior platformă pentru transport marfă
  • Cărucior pliabil 2 în 1 pentru transport marfă tip liză sau un model tip platformă.

Cerințele ridicate de muncă, efortul și activitățile peste program pot afecta sănătatea angajaților. De asemenea, presiunea de a lucra din greu creează un stres asupra angajaților, iar asta la un moment dat duce la scăderea productivității. Există studii care au arătat că cerițele ridicate la muncă pot crește riscul de a suferi de depresie, boli cardiovasculare și hipertensiune arterială.

Dacă angajații devin prea epuizați se pot îmbolnăvi în timp și pot fi nevoiți chiar să lipsească de la job sau să renunțe la slujbă. Patronii trebuie să aibă un număr suficient de mare de angajați, astfel încât volumul lor de muncă să fie rezonabil și să nu fie puși în mod frecvent să lucreze peste program.

Citește și:  Penicilina - medicamentul minune

Comunicarea internă între angajați

O bună comunicare internă între angajați este foarte importantă pentru o companie. Angajații care au relații bazate pe o bună comunicare (ceea ce înseamnă că își împărtășesc cunoștințele și abilitățile pentru a lua inițiative) contribuie la creșterea profitului companiei.

Pentru a crește productivitatea și eficiența muncii trebuie îmbunătățită și interacțiunea dintre anagajați și promovată o cultură corporativă mai bună. Când comunicarea devine bună și împărțirea sarcinilor se face fără probleme, atunci se iau decizii în mod rapid care sunt aplicate imediat și se creează un mediu în care se lucrează mai eficient. Informațiile și sarcinile sunt partajate fără probleme în cadrul echipei și pe departamente, iar asta duce de asemenea la creșterea eficienței muncii și a productivității.

Schimbul de opinii în colectiv trebuie să fie activ, angajații trebuie să poată să-și exprime opiniile între ei, dar și celor care îi conduc (șefi, manageri). În acest mod, patronii află care sunt problemele în depozit dar și nemulțumirile angajaților și pot lua măsuri pentru a crește productivitatea muncii și satisfacția angajaților.

De asemenea, printr-o bună comunicare se pot afla mai multe informații și propuneri privind activitatea din interior și astfel se pot lua decizii mai bune pentru ca această companie să nu piardă timp prețios și anumite oportunități.

Rezolvarea problemelor în depozit

Pentru a stimula bunăstarea angajaților este important ca patronii să le ofere oportunități de a-și îmbunătăți activitatea și condițiile la locul de muncă. Asta inseamnă și necesitatea de a identifica imediat și de a rezolva problemele din depozit, de la locul de muncă, pentru a scădea riscul de a suferi de stres, oboseală și chiar epuizare fizică și psihică. Prin rezolvarea problemelor împreună și la timp se crește satisfacția la locul de muncă și bunăstarea angajaților.

Cercetătorii au descoperit prin studiile lor că la angajații care au un program de muncă neregulat, stresant, îndelungat, pot să apară tulburări de somn, iar asta le va afecta în timp sănătatea și productivitatea muncii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.