6 sporturi pentru reducerea stresului

0
68

Stresul este nemilos! Odată ce stresul apare în viața noastră, ne afectează munca, sănătatea corpului, relațiile, ne generează comportamente dăunătoare și acțiuni pe care nu am vrea să le facem. Stresul poate fi redus prin sport, arată studiile cercetătorilor. Care sunt cele mai eficiente 6 sporturi pentru eliminarea stresului?

Navigare rapidă în articol:

  1. Stresul scade calitatea vieții
  2. Ce sporturi ajută în reducerea stresului

1. Stresul scade calitatea vieții

Stresul este experimentat de oameni atunci când nevoile lor nu sunt satisfăcute. De exemplu, lipsa de somn produce stres. Dacă această nevoie de somn este nesatisfăcută, stresul apare și calitatea vieții scade.

Oamenii se confruntă frecvent cu situații stresante în ziua de azi și de aceea sunt interesați de tehnici suplimentare de eliminare a stresului. După cum se poate observa deja, oamenii experimentează în acest an lucruri cum nu și-au imaginat. Viața poate fi dificilă pentru oameni, ei trebuie să facă față la stres, să depășească problemele și necazurile de care au parte.

Unele zile sunt mai ușoare, altele mai grele, iar stresul apare tot mai intens. Există diferiți factori de stres, începând de la cei din societate și până la certurile conjugale și conflictele de muncă.

În ziua de azi cele mai stresante situații din viață (conform specialiștilor) sunt:

  • Decesul persoanei iubite sau al unei rude apropiate din familie
  • Separarea conjugală sau divorțul
  • Detenția
  • Boala
  • Pierderea locului de muncă
  • Certurile și violența în familie.

De asemenea, există și o serie de profesii stresante, care provoacă tensiune psihologică și constituie un risc la adresa sănătății, cum ar fi:

  • Jurnalist, taximetrist
  • Specialist în relații publice
  • Manager corporativ
  • Coordonator evenimente
  • Polițist, pilot, pompier, soldat.

Efectele negative ale stresului

Există numeroase efecte negative ale stresului și anume:

  • Stresul provoacă disconfort fizic și emoțional, dureri de cap, dureri musculare, stare generală de rău, semne pe care noi oamenii de obicei le ignorăm
  • Stresul crește riscul de tulburări psihice, ulcer gastric, hipertensiune arterială
  • Stresul prelungit poate cauza perturbări în activitatea întregului organism și poate crește riscul de boală Alzheimer, arată un studiu recent
  • Stresul duce la schimbări de dispoziție, la probleme de respirație, la alergii, probleme ale pielii și ale sistemului digestiv.

Și totuși, aceste efecte nu sunt singurele consecințe ale stresului. Unii oameni sunt copleșiți de stres, alții fac față cu brio și își pot crește prin anumite tertipuri rezistența emoțională, fizică și mentală. Sportul este o modalitate foarte bună, aplicată de oameni.

2. Ce sporturi ajută în reducerea stresului

Pentru a scăpa de stres poți face sport, dar fără să exagerezi, iar asta te va ajuta să te simți mai bine și să ai un sentiment de control. Sportul te scapă de anxietate și depresie.

Există 6 sporturi eficiente în reducerea stresului și anume:

Alergarea

Acesta este cel mai popular sport care ajută în reducerea stresului. Alergarea nu este doar un antrenament pentru sportivii profesioniști, este un sport pentru oricine vrea să-și petreacă timpul în aer liber și să scape de stres și de emoții negative.

Joggingul este o activitate fizică ce are numeroase beneficii pentru sănătate și anume:

  • Scade stresul, tensiunea arterială, nivelul de colesterol din sânge, deci are acțiune bună asupra sistemului cardiovascular
  • Face mușchiul inimii mai puternic și mai eficient, scade riscul de boli de inimă
  • Curăță mintea de gânduri negative, crește stima de sine
  • Îmbunătățește sănătatea mintală
  • Reduce riscul de cancer (cum ar fi cancerul de esofag, de rinichi, de stomac, de ficat, de plămâni)
  • Previne pierderea osoasă cauzată de înaintarea în vârstă
  • Îmbunătățește starea de spirit, combate depresia și anxietatea.
Citește și:  Proteine vegetale importante în nutriția sportivilor pentru creșterea masei musculare

Plimbarea în aer liber

Plimbările frecvente ajută la reducerea hormonilor de stres. Această metodă de relaxare – plimbarea în natură – ajută în combaterea stresului, a anxietății, depresiei sezoniere. Mai multe studii științifice arată că oamenii care petrec mai mult timp în natură au o sănătate mai bună, un risc mai scăzut de hipertensiune arterială, o concentrație de cortizol mai mică în organism. Natura și plimbarea reduc stresul, au efect foarte bun asupra sănătății fizice și psihice a oamenilor.

Autoapărarea

Prin acest sport îți crești încrederea în tine și îți reduci stresul. Cu un antrenament de autoapărare faci de fapt un antrenament de anduranță, prin care îți crești forța, îți consolidezi sistemul muscular și îți modelezi corpul. Autoapărarea are efect pozitiv asupra flexibilității, asupra reflexelor, asupra psihicului.

Majoritatea oamenilor care fac un sport de autoapărare știu exact ce beneficii le aduce acesta asupra sănătății și eficienței organismului. De exemplu, cei care practică arte marțiale – karate – sunt convinși că acest antrenament are numeroase avantaje, cum ar fi:

  • Îi învață să se apare, prin lovituri și diferite mișcări
  • Îi pregătește mental să facă față la stres, în fața adversarului
  • Îi învață autodisciplina, respectul, să-și controleze emoțiile
  • Le îmbunătățește circulația sanguină, funcția inimii, calitatea somnului
  • Îi ajută să aibă un psihic mai puternic, să facă mai ușor față la emoții, la depresie
  • Le menține greutatea corporală în limitele normale, prevenind obezitatea.

Sportul de echipă

Experții în medicină spun că sporturile de echipă au efect pozitiv asupra corpului, reduc stresul, întăresc sistemul osos, cresc imunitatea organismului.

Fotbalul de exemplu este un sport de echipă eficient în ameliorarea stresului, care ajută și la îmbunătățirea circulației sanguine și normalizarea metabolismului. Experții recomandă acest sport oamenilor pentru că el dezvoltă dexteritatea, coordonarea mișcărilor, reduce excesul de greutate și induce o stare de spirit bună.

Yoga

Prin yoga scapi de gânduri negative, te concentrezi pe respirație, faci meditație și îți ameliorezi în mod eficient stresul. Anumite practici de relaxare, cum este și yoga, ajută la reducerea tensiunii, a nervozității, a stresului. Tehnicile de respirație sunt bune pentru relaxare, îi detrmină pe oameni să se concentreze pe momentul prezent.

Alpinism

Acest sport te ajută să scapi de stres. Prin alpinism poți obține o serie de beneficii și anume:

  • Ajută la oxigenarea celulelor întregului organism
  • Crește eficiența, dezvoltă rezistența și forța fizică
  • Ajută la eliberarea toxinelor din organism
  • Combate stresul și tensiunea
  • Oferă bucurie și satisfacție
  • Susține activitatea plămânilor și a inimii
  • Crește imunitatea.

Acest sport nu trebuie practicat în mod exagerat. Asta înseamnă că poți face mici antrenamente, care nu sunt deloc periculoase. Practicând această activitate fizică în mod regulat, vei simți efectul ei pozitiv asupra corpului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.