Ești stresat, vezi ce trebuie să mănânci pentru a ameliora stresul

0
82
Ești stresat, vezi ce trebuie să mănânci pentru a ameliora stresul

Numarul persoanelor afectate de stres creste considerabil, odata cu trecerea timpului, motiv pentru care apar tot felul de remedii, precum si alimentatia antistres, menita sa combata aceasta afectiune. Stresul apare atunci cand organismul incearca sa de adapteze la anumite dificultati ale societatii si poate duce la unele probleme de sanatate. Pot fi multe situatii care provoaca stresarea, precum criza de timp, aparitia unui eveniment solicitant, pierderea locului de munca, promovarea pe un post mai bine platit, dificultati financiare, oboseala, probleme in relatia de cuplu, in familie sau chiar o anumita sensibiliate, care ne determina sa percepem altfel mediul in care traim.

Modul in care ne hranim joaca un rol semnificativ in eliminarea stresului, existand anumite recomandari referitoare la alimentatia antistres. Combinata cu odihna si miscare, hrana adecvata ne poate scapa de problemele de zi cu zi si ne ajuta sa ne imbunatatim sanatatea. In primul rand, este important sa consumam cereale si lapte.

Cerealele contin vitamine, minerale si glucide, care ne ajuta sa avem un aport energetic pe o durata lunga de timp, datorita glucidelor, care se absorb greu, iar mancate impreuna cu lapte sunt o arma importanta impotriva stresului, mai ales ca laptele contine vitaminele B2, B12 si antioxidanti ideali pentru a scapa de radicalii liberi, extrem de toxici. Ouale sunt de asemenea recomandate, datorita continutului bogat in vitamine, proteine si minerale, care intareste imunitatea, insa nu trebuie consumat mai mult de un ou la trei zile.

Dintr-o alimentatie antitres nu trebuie sa lipseasca pestele, deosebit prin sursa generoasa de vitamine B, fosfor si calciu, atat de necesare organismului. Indiferent de soiul de peste consumat, contine vitaminele B6 si B12, vitamina B12 fiind extrem de importanta, deoarece daca aceasta lipseste, se poate instala depresia.

Datorita continutului bogat de fier, carnea de vita nu este doar gustoasa, este si benefica organismului, considerand-se ca un gratar din muschi de vita poate face minuni, atunci cand stresul ne copleseste. Langa acest gratar se potriveste foarte bine o garnitura de legume, atat pentru ca sunt delicioase, cat si pentru ca au propietati benefice organismului. Ele mentin un echilibru al sanatatii, datorita vitaminelor si mineralelor pe care le contin.

Broccoli

O leguma miraculoasa, ideala pentru a face parte din alimentatia antistres, este broccoli. Vitaminele pe care le contine, alaturi de acid folic, imbunatatesc starea de sanatate a organismului, ajutand in tratatea anemiei, a anxietatii si a depresiei. Nici spanacul nu se lasa mai prejos, fiind extrem de bogat in magneziu, care ajuta la combaterea stresului.

Citește și:  Are cafeaua și efecte benefice asupra sănătății și frumuseții?

brocoli

De altfel, magneziul este considerat “mineralul antistres”motiv pentru care este foarte util organismului. Spanacul mai contine vitamina K, fier, acid folic, vitamina B, calciu, potasiu, fibre, zinc, fosfor, proteine, sau vitamina E, toate aceste componente ajutand la inlaturarea depresiilor si intarind sistemul imunitar, inlaturand anemia. Datorita acestor propietati, este ideal pentru a combate stresul, putand fi o adevarata sursa de sanatate.

Sparanghelul este recomandat cu caldura pentru eliminarea stresului, deoarece contine acid folic. Modul cum functioneaza organsmul atunci cand apare stresul este interesant, prin producerea unor hormoni care au efecte negative asupra bunei dispozitii. Alimentia antistres, prin vitaminele si mineralele pe care le ofera organismului, determina producerea unei substante numite serotonina, cu rol decsiv asupra starii de buna dispozitie, ceea ce duce la indepartarea stresului. Astfel, datorita vitaminelor pe care le contine, sparanghelul este o leguma benefica in lupta cu stresul.

Recunoscuta pentru propietatile de indepartare a stresului, vitamina C se gaseste din plin in fructe, care nu trebuie sa va lipseasca, daca doriti sa va imbunatatiti sanatatea. Vitamina C nu este singura componenta a fructelor, acestea au multe vitamine, minerale, dar si antioxidanti, toate luptand impreuna impotriva stresului, a imbatranirii, oferind imunitate organismului. Afinele sunt un foarte bun energizant, mentinand tonusul si optimismul, ele contin, pe langa multe vitamine si minerale, substante care imbunatatesc vederea. Extrem de gustoase, dar si de sanatoase, sunt migdalele, care aduc organsimului un aport considerabil de vitamina B, E, magneziu si zinc, menite sa inlature stresul, oboseala si sa detoxifieze organismul.

In materie de bauturi, este foarte apreciat ceaiul verde. Alaturi de o alimentatie antistres bogata, ceaiul verde poate face minuni, ajutand in indepartarea stresului, la mentinerea tineretii, acesta creste capacitatea de memorare si de concentrare, inlocuind chiar cafeaua de dimineata, datorita efectului de trezire pe care il are.

In privinta cafelei, se poate considera ca in cantitate mica este utila, oferind energie, putere mai mare de concentrare si buna dispozitie. Printre alimentele care nu sunt recomandate se afla cele de origine animala, mancarurile prajite si grasimile, energizantele, alcoolul, deoarece se considera ca duce la aparitia depresiei, sau dulciurile, din cauza nivelului de zahar, care creste si scade brusc, ducand la oboseala atat de neplacuta.

Cu o alimentatie corespunzatoare, stresul, care se instaleaza atat de repede, poate sa dispara la fel de repede, imbunatatind, pe langa starea de dispozitie, sanatatea intregului nostru organism.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.