Alimentația rațională la copilul mic și nutriția echilibrată pentru o creștere sănătoasă

0
275
Alimentația la copilul mic, Foto: cookingbabyfood.com

În primii 2-3 ani de viață la copil este foarte important ca alimentația să fie sănătoasă, echilibrată, deoarece are un rol decisiv în formarea sănătății și dezvoltării intelectuale a acestuia. Nutriția optimă previne scăderea riscului de boli cronice la vârsta adultă, dar și de boli endocrine (cum este diabetul zaharat și obezitatea). Medicii consideră că în primele 6 luni de viață bebelușul trebuie să fie alăptat, apoi alimentația până la 3 ani trebuie să fie corectă, sănătoasă, bogată în fructe și legume, deoarece are un rol important în dezvoltarea organismului și în perioadele ulterioare ale vieții. Consumul mare de proteine și grăsimi poate fi un risc pentru dezvoltarea obezității și a bolilor cardiovasculare, mai ales dacă activitatea fizică este redusă.

Alimentația la copilul mic, Foto: cookingbabyfood.com

Dezvoltarea psihică a copilului este afectată de lipsa de fier, iar carența de calciu poate fi cauza apariției osteoporozei la bătrânețe. Fierul este important pentru funcționarea normală a organismului, asigură creșterea și transportul oxigenului la celule. Calciul din lapte și produse lactate ajută la formarea oaselor și a dinților sănătoși. Pentru asimilarea calciului și a fosforului trebuie vitamina D. Aceasta trebuie să fie în cantitate mică dar să nu lipsească deoarece este foarte importantă pentru sănătatea copiilor mici. Aportul minim la copiii de 1-3 ani este de 200-400 UI.

Citește și:  Sucul din pere și pepene galben, un remediu excelent pentru afecțiunile intestinale
Alimentația bogată în legume și fructe, Foto: megapoisk.com
Alimentația bogată în legume și fructe, Foto: megapoisk.com

Principala sursă de energie la bebeluși dar și la copiii mici este grăsimea, aportul de acizi grași esențiali, care ajută la creșterea corpului, la dezvoltarea normală a organismului. Lipidele sunt necesare pentru absorbția vitaminelor A, E, D și K (care sunt liposolubile), la formarea membranelor celulare. Excesul de grăsimi însă poate afecta sănătatea, este considerat un factor de risc al obezității și bolilor cardiovasculare. O altă sursă de energie sunt carbohidrații dar trebuie spus că aceștia nu au valoare nutritivă. Alimentația bogată în fibre dietetice (fără amidon) are efect bun asupra intestinelor, previne apariția bolilor gastro-intestinale.

Alăptarea la sân a bebelușului
Alăptarea la sân a bebelușului

Alimentația copiilor trebuie să conțină o cantitate semnificativă de fructe și legume, de lapte și produse lactate, dar redusă de dulciuri, băuturi care conțin zahăr, înghețate, prăjituri, alimente prăjite, băuturi carbogazoase, snacks-uri (astfel de produse trebuie chiar eliminate din dietă). De asemenea, alimentația este bine să cuprindă carne roșie slabă, carne de pasăre dar fără pieliță (cam de 3 ori pe săptămână). De la vârsta de 3 ani copilul începe să imite adulții, își dezvoltă abilitățile, părinții trebuie să fie foarte atenți și responsabili în alegerea alimentelor pentru acesta. Deseori este necesar ca adulții să mănânce aceleași alimente cu copilul lor pentru a-l convinge că sunt bune și să-l învețe să aibă un comportament adecvat la masă.

Alăptarea bebelușului cu lapte praf
Alăptarea bebelușului cu lapte praf

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.