Calcule de calorii, cum putem calcula ca sa tinem silueta sub control

0
172
Calcule de calorii, cum putem calcula ca sa tinem silueta sub control

Orice femeie tine la silueta…si oricat de slaba este, are nevoie de confirmari pentru ca altfel se simte plinuta si considera ca trebuie sa mai slabeasca. Asta este una din regulile generale ale universului femeilor. Si ne petrecem adunate sute de zile in intreaga viata in care calculam…si calculam sa stim cate calorii putem manca, cate calorii are masa de dimineata, pranz sau seara, cate grame de grasimi putem manca sau ce procent de grasime avem in organism. Zeci de calcule facute pe socoteala organismului propriu, calcule la care femeile nu se incurca, nu le da cu virgule si le fac la perfectie.

Asa cum stiti, organismul ca sa functioneze are nevoie de lipide, glucide si proteine. Nu se poate una fara alta, iar fiecare organism e diferit, are nevoie de un alt procent din fiecare structura si de un minim de calorii care trebuie sa il asigure zilnic organismul pentru ca acesta sa functioneze in starea de repaus si mai ales minumul de calorii trebuie asigurat pentru ca organismul sa functioneze echilibrat si pentru preventia bolilor ce apar de pe urma carentei calorice.

Atunci cand vreti sa va calculati necesarul zilnic de calorii pe care trebuie sa il asimilati, puteti face acest lucru calculand Rata Metabolica de Baza, calcul efectuat pe baza ecuatiei lui Harris Benedict care ia in calcul mai multi factori esentiali intr-o alimentatie sanatoasa si corecta mai ales. Acest calcul e individual, fiecare individ fiind diferit si factorii de care se tine cont sunt varsta, greutatea, inaltimea, sexul, dar si activitatea fizica practicata. Un sportiv va avea un BMR mai mare pentru ca prin sport consuma mai multe calorii, pe cand un sedentar va avea BMR mai mic, pentru ca organismul lui nu arde caloriile cu aceeasi intensitate.

Mai departe, dupa ce va aflati necesarul zilnic de calorii, va puteti calcula Indicele de Masa Corporala (IMC), care il puteti afla tinand seama de inaltime, greutate, varsta si sex si in functie de rezultatul obtinut aflati in ce categorie va incadrati (care incepe de la subponderal si se sfarseste la obez). IMC va poate indica si faptul daca aveti nevoie de mai multe exercitii fizice, daca alimentia prezenta este corecta si daca nu cumva trebuie sa schimbati acest lucru si sa va indreptati catre un stil de viata sanatos.

In tabelul de mai jos, va sunt indicate nivele de referinta ale IMC:

  • IMC sub 18.5 – sunteti o persoană subponderala
  • IMC intre 18.5 şi 24.9 – sunteti o persoana normala
  • IMC intre 25.0 şi 29.9 – sunteti o persoana supraponderala
  • IMC intre 30.0 şi 34.9 – sunteti o persoana cu obezitate clasa I
  • IMC intre 35.0 şi 39.9 – sunteti o persoana cu obezitate clasa II
  • IMC mai mare ca 40.0 – sunteti o persoana cu obezitate morbida
Citește și:  Exercițiu cu bara cu haltere din poziția în picioare pentru masa musculară a umerilor

calorii

Un alt calcul, ceva mai complicat, pe care femeile il fac deoarece la primele semne ca trebuie sa slabeasca dau vina pe grasimi, este nivelul de grasime prezent in organism. Pentru asta luati un metru si masurati-va urmatoarele puncte de referinta, apoi cu un search pe internet pentru un calculator avansat de grasime corporala, introduceti aceste valori si veti afla exact nivelul unde va situati.

  • Masurati talia, circumferinta cea mai mica in jurul abdomenului
  • Masurati soldurile, circumferinta cea mai mare în jurul soldurilor
  • Masurati gatul, banda sa fie inclinata putin in fata
  • Masurati inaltimea fara incaltaminte
  • Masurati antebratul, circumferinta cea mai mare
  • Masurati incheietura mainii

Tot in numele siluetei si al frumusetii, femeile calculeaza si numarul de calorii pe care il au alimentele. In ziua de azi, puteti gasi zeci de carti sau doar cu un search pe internet veti gasi tabele intregi cu caloriile alimentelor. O persoana cu o activitate fizica moderata are nevoie de aproximativ 1800-2000 de calorii, ceea ce este suficient cat sa va permita sa mancati diversificat si sa nu renuntati total la alimentele preferate.

Atentie mare si la ceea ce beti, pentru ca greseala multor femei este ca iau in calcul numai mancarea, nu si bautura. Iar o sticla de coca-cola la 0.5 l are aproape 500 de calorii, care se scad din cele 2000 necesare zilnic. Asa ca atunci cand calculati, luati in calcul si bauturile si ceaiul indulcit, dar si cafeaua de dimineata care ajunge la aproape o 100 de calorii daca ii punem si zahar si lapte in ea.

Desi sunt multe calcule, pentru o femeie asta nu va fi niciodata dificil. Insa mare grija sa nu cadeti dintr-o extrema intr-alta. Este suficient sa aveti grija la ceea ce mancati si sa nu ajungeti dependente de numarat, de cantar sau mai rau…sa va imbolnaviti pentru ca d-voastra nu va vedeti suficient de slaba. Atat bulimia, dar mai ales anorexia sunt doua boli crunte, care pot afecta orice femeie indiferent de varsta, daca devine obsedata de mancare sau de felul in care arata.

Iar tratamentul este dintre cel mai greu pentru ca necesita tratare la nivel psihic care este cea mai greu de realizat cat timp bolnavul nu este constient ca sufera de o boala. Cu limita si cu masura, cu putina atentie si cu miscare in mod constant, puteti avea atat silueta dorita, dar si un corp sanatos, important e sa fiti multumite atunci cand va priviti in oglinda si sa vedeti realitatea in ceea ce priveste felul cum aratati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.