Cat de sanatoasa este faina de cereale integrale si cum ajuta corpul uman?

0
158

Nu intamplator semintele de cereale se afla la baza piramidei alimentelor dintre toate roadele pe care le da pamantul. Inca din cele mai vechi timpuri cultivarea cerealelor a fost o ocupatie importanta avand in vedere ca ele reprezentau baza alimentatiei oamenilor. Diferanta dintre cerealele obisnuite si cele integrale este urmatoarea: la cerealele integrale se foloseste tot bobul in procesul de preparare si deci toate cele 3 parti ale acestuia (germenul, membranele interioara si exterioara).

intoleranta-la-gluten-boala-misterioasa-300x225.jpg

Boabele de grau sunt acoperite cu o coaja maronie care prin macinare ofera tarata de grau. Aceasta este bogata in proteine, vitamine, antioxidanti si celuloza. Cerealele de grau intregi sunt compuse din carbohidrati, proteine, minerale, vitamine, grasimi si alte elemente importante. De asemenea au complexul de vitamina B, vitamina E, acid folic, acid pantoteic, biotina dar mai ales substante active si minerale necesare corpului precum: seleniu, calciu, iod, magneziu, fier si beta-caroten.

Pentru painea de casa trebuie sa se aleaga faina de cereale integrale, sau faina de grau integrala pentru ca aceasta este bogata in substante nutritive si proteine. In cazul fainii de grau se elimina tarata prin cernere. Prin eliminarea taratei se pierde din minerale si celuloza, dar si vitamine, fibre si microelemente. Astfel faina este saracita in micronutrienti care sunt atat de necesari pentru sanatate, pentru buna functionare a organismului. O persoana activa trebuie sa consume 500 g paine din faina integrala pe zi, iar daca duce o viata sedentara este bine sa serveasca doar 100 g pe zi.

Beneficiile cerealelor integrale:

  • Cerealele integrale contin componente ce ajuta in prevenirea cancerului (digestiv, biliar, renal). Cerealele sunt un adjuvat important in prevenirea cancerului de colon.
  • Prin continutul de mangan, cupru si magneziu, cerealele integrale sunt un bun remediu impotriva diabetului si a bolilor de inima. Mentin sanatatea arterelor carotide si echilibreaza tensiunea arteriala.
  • Datorita cantitatii mari de vitamina B astfel de cereale sunt benefice pentru sistemul nervos. Vitamina B1 promoveaza sanatatea pielii, normalizeaza apetitul, iar vitamina B6 ajuta la formarea celulelor rosii si la metabolismul aminoacizilor.
  • De asemenea ajuta la scaderea colesterolului prin faptul ca au in compozitia lor fibre solubile.
  • Scade riscul de a suferi de accident vascular cerebral.
  • Ajuta la buna functionare a sistemului nervos datorita fibrelor insolubile.
  • De asemenea mentin sanatatea sistemului circulator si osos.
  • Graul dar si germenii de grau au efect de stimulare a functiilor intestinale si de prevenire a constipatiei.
  • Sunt recomandate in dietele pentru slabit, deoarece ajuta in mentinerea greutatii corporale normale.
  • Cerealele integrale ajuta in eliminarea toxinelor din ficat datorita ingredientelor active din grau care promoveaza activitatea celulara si functiile ficatului. Previn dezvoltarea bolilor inflamatorii, ale dintilor si gingiilor.
  • Prin continutul de vitamina E cerealele integrale sunt benefice pentru regenerarea celulelor din piele si creier. De asemenea vitamina E are rol protector asupra celulelor, ajuta in combaterea radicalilor liberi si deci este importanta in prevenirea bolilor. Vitamina E este implicata si in metabolismul calciului, in sensul ca mentine un echilibru al acestuia, corecteaza depunerea sa in exces sau in minus in organism.
  • Orezul brun ajuta in prevenirea diabetului zaharat, are efect diuretic, hipotensor, energetic si detoxifiant.
  • Hrisca reduce nivelul de glucoza din vasele de sange si imbunatateste circulatia sangelui datorita faptului ca are un antioxidant ce se numeste rutina. Acesta are un rol important in organism deoarece previne formarea de colesterol rau si astfel combate blocarea vaselor de sange.
  • Meiul este usor de digerat, nu contine gluten, este un bun remediu pentru alergii alimentare si afectiuni digestive. Contine minerale, fibre, proteine si vitamine din grupul B. Ajuta la echilibrarea sistemului nervos, are efect nutritiv si revitalizat pentru corp.
  • Secara contine mai multa celuloza decat graul, este indicata in tratamentul constipatiei, are efect energetic, de fluidifiant sanguin si antisclerotic.
  • Ovazul are rol benefic asupra sistemului digestiv, consolideaza sistemul imunitar, previne dezvoltarea cancerului, scade riscul de a suferi de boli cardiovasculare si lupta impotriva radicalilor liberi prin continutul sau de minerale, vitamine, proteine, grasimi esentiale si a unui antioxidant numit avenantramida.
Citește și:  Endometrioza, cenușăreasa bolilor ginecologice la femei – Cauze și tratament recomandat de către specialiști

Avand in vedere toate aceste beneificii pentru organism se intelege de ce este important ca dieta zilnica sa cuprinda si amestecuri de cereale integrale, alaturi de fructe si legume proaspete.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.