Ce înseamnă să duci un stil de viață sănătos pentru a fi mai frumoasă?

0
358

10-frumusetea-pielii

Un stil de viață sănătos poate fi definit prin: menținerea greutății corporale în limite normale, evitarea fumatului, alimentație echilibrată și activitate fizică frecventă. Oamenii își doresc să adopte un stil de viață sănătos dar nu au ambiția de a renunța la anumite obiceiuri alimentare nesănătoase care își pun amprenta și asupra aspectului exterior.

Un corp detoxifiat este cu siguranță un corp mai frumos. Prin detoxifierea organismului și un stil de viață mai sănătos ne îmbunătățim starea interioară și frumusețea.

Navigare rapidă în articol:

Ce spune chipul tău despre starea ta de sănătate?

2-aspectul-pielii

Orice problemă a tenului poate reprezenta un indicator al stării de sănătate, poate arăta anumite afecțiuni ale unor organe sau procese serioase din organism. Dacă nu duci un stil de viață sănătos, acest lucru se poate vedea și pe fața ta, pentru că aceasta reflectă starea de sănătate interioară.

Fiecare dintre noi se privește zi de zi în oglindă, și atunci când arată rău își dă seama imediat. Cu siguranță, atunci când observă că are pungi sub ochi, cearcăne, coșuri, roșeață sau alte schimbări ale pielii devine supărat, uneori chiar îngrijorat. Își pune diverse întrebări cu privire la factorii care au dus la astfel de semne, care arată clar anumite probleme de sănătate.

Iată câteva semne la care ar trebui să dai atenție:

  • Erupțiile de pe bărbie sunt un semn al dezechilibrelor hormonale.
  • Cutele profunde ale râsului se pot datora fumatului dar și unor afecțiuni ale ficatului și plămânilor.
  • Ridurile de pe frunte arată probleme biliare, de colon, un organism plin de toxine.
  • Ridurile adânci la ochi indică probleme ale glandelor suprarenale. Laba gâștei la ochi apare și din cauza unor dezechilibre în organism.
  • Cutele din zona pomeților arată probleme cardiace.
  • Liniile și ridurile ce apar deasupra gurii, a buzei superioare, indică tulburări ale tractului digestiv.

Ce spune fruntea despre starea ta de sănătate?

3-riduri-pe-frunte

Aspectul frunții și anumite schimbări ale pielii din zona frunții pot spune multe lucruri despre organism și anume:

  • Dacă fruntea este palidă sau are un aspect roșiatic înseamnă că există anumite tulburări ale metabolismului.
  • Roșeața de pe frunte poate indica probleme cu ficatul, necesitatea unui regim de detoxifierea organismului.
  • Dacă apar coșuri pe frunte este din cauza igienei necorespunzătoare, a consumului excesiv de ardei iute, a folosirii unor produse cosmetice necorespunzătoare. De asemenea, coșurile apar din cauza administrării de medicamente antibiotice. Și afecțiunile organelor abdominale pot produce formarea coșurilor sau declanșarea acneei. La foarte multe persoane acneea pe frunte apare datorită unor tulburări hormonale sau de natură psihologică.

Află ce boală ai, după aspectul ochilor!

4-ochii

După o noapte de nesomn poți avea cearcăne la ochi dimineața. Acest lucru este de înțeles, însă dacă astfel de pete întunecate la ochi persistă chiar și atunci când dormi suficient, trebuie să-ți pui câteva semne de întrebare. Cearcănele pot indica anumite afecțiuni ale rinichilor mai ales când sunt foarte palide sau cenunșii. De asemenea, stresul psihologic poate duce la apariția cearcănelor și a pungilor sub ochi.

Semne de boală la ochi

Alte schimbări la ochi care indică anumite probleme de sănătate și faptul că nu se duce un stil de viață sănătos sunt:

  • Petele albe pe cornee arată prezența infecțiilor corneene.
  • Dacă ai pete galbene pe albul ochilor este posibil să ai probleme cu bila sau ficatul. Ochii galbeni sunt un semn al icterului sau al hepatitei, dar și al cirozei sau al cancerului hepatic.
  • Un cerc alb în jurul irisului indică un nivel ridicat de trigliceride și colesterol.
  • Petele gălbui lângă irisul ochiului sau un punct alb reprezintă semne ale îmbătrânirii cojunctivei. Astfel de simptome apar îndeosebi la persoanele în vârstă. De asemenea, și expunerea la soare sau radiațiile ultraviolete UV pot produce astfel de probleme la ochi, dar și vântul, fumul și praful, poluarea atmosferică.
  • Senzația de mâncărime la ochi și disconfortul ce apare la ochi uscați este din cauza unor tulburări ale sistemului imunitar.
  • Din cauza migrenelor pot apărea tulburări oculare, poți avea senzația că o imagine a dispărut din zona câmpului vizual, sau că vezi ceva în ceață. Astfel de probleme apar și pe fondul unor tulburări circulatorii cerebrale. De multe ori se produc și dureri intense de cap. Vederea încețoșată este un semn al unor probleme de sănătate, cum este de exemplu diabetul.
  • Ochii roșii sunt un semn de diabet, glaucom sau creșterea presiunii intraoculare. Alte cauze ale ochilor roșii sunt lipsa de somn, expunerea la soare, vânt, aer condiționat. O cauză a ochilor roșii poate fi și privitul mult timp în ecranul calculatorului sau al televizorului.
  • Cearcănele sub ochi și pungile sub ochi sunt semne ale unor afecțiuni ale glandei tiroide. De asemenea, aceste simptome apar din cauza anemiei.
  • Pleoapele umflate reprezintă un semn al consumului mare de sare, cafea și alcool.

Poți evita toate aceste probleme printr-un stil de viață sănătos.

Cauzele interne ale problemelor de frumusețe

6-alimentatie-cirecta

Ceea ce trebuie noi oamenii să înțelegem foarte bine este faptul că un stil de viață sănătos ne ajută să fim mai frumoși. De exemplu, pielea – care este cel mai mare organ al corpului – trebuie să fie îngrijită cu atenție, hrănită cu nutrienți, trebuie să fie detoxifiată și lăsată să respire pentru a avea un aspect frumos și sănătos. Femeile care sunt nemulțumite de aspectul pielii lor, trebuie să caute cauzele interne ale acestor probleme de frumusețe.

Detoxifierea organismului ajută și la detoxifierea pielii, la dobândirea frumuseții. Cu un stil de viață sănătos și o alimentație echilibrată, bogată în produse vegetale, putem ajunge la un potențial mare de frumusețe și putem duce o viață lungă și lipsită de boli.

Deja se știe faptul că alimentele vegetale ajută în menținerea unui nivel scăzut de colesterol, iar alimentele de natură animală, din contra, cresc nivelul de colesterol rău din sânge. De asemenea, antioxidanții și fibrele din vegetale scad riscul de boli digestive și de cancer, de aceea trebuie să facă parte din alimentația zilnică.

Scapă de riduri printr-o alimentație corectă

5-fructe-afine

Dieta are o mare influență asupra sănătății pielii, apariției ridurilor și îmbătrânirii premature a tenului. O dietă corectă înseamnă că ai un stil de viață sănătos. Expunerea la soare poate afecta aspectul pielii, produce deshidratarea pielii și dezvoltarea ridurilor. Cercetătorii spun că alimentația adecvată ajută în prevenirea ridurilor și oferă câteva sugestii pentru a avea pielea mai tânără și mai frumoasă.

Fructe și legume care previn formarea ridurilor:

  • Consumul de afine ajută în prevenirea și reducerea ridurilor. Aceste fructe conțin antioxidanți puternici care împiedică deteriorarea oxidativă a celulelor organismului și a pielii. Afinele pot fi consumate și de persoanele care suferă de diabet sau care au nivelul de colesterol ridicat, pentru că astfel de fructe ajută în tratamentul acestor probleme de sănătate.
  • Portocalele, lămâile și în general fructele bogate în vitamina C previn apariția ridurilor. Vitamina C intensifică producerea de colagen în piele și crește rezistența organismului.
  • Ciocolata cu un conținut bogat de cacao și substanțe flavonoide este recomandată persoanelor care vor să aibă un ten frumos. Substanțele flavonoide îmbunătățesc aspectul pielii, mențin sănătatea organismului. Specialiștii spun despre cacao că este benefică pentru piele, intensifică circulația sangvină, crește umiditatea din piele și ajută în prevenirea dezvoltării ridurilor.
  • Zincul ajută la regenerarea pielii și la producerea de colagen. Zincul apare în cereale integrale, nuci, fasole. O cantitate mare de zinc se găsește în stridii și fructe de mare.
  • Roșiile au licopen și alți nutrienți care fac pielea mai frumoasă. Alte surse de licopen sunt: cireșele, ridichea, sfecla roșie, ceapa roșie, varza roșie, strugurii roșii, grapefruit, rodia.
  • Cerealele au numeroase substanțe nutritive care intensifică producerea de colagen în piele. De asemenea, cerealele au elemente active care previn îmbătrânirea prematură a pielii și apariția semnelor de bătrânețe. Se recomandă consumul de grâu integral, ovăz, mei, orez brun, porumb.
Citește și:  Oțetul de mere este foarte bun pentru pielea ta! Află ce beneficii aduce organismului

Alimentația echilibrată este importantă pentru organism, dacă vrei să duci un stil de viață sănătos.

Enzimele mențin sănătatea pielii

7-enzimele-mentin-sanatatea-pielii

Hrana vie, bogată în fructe și legume, în enzime, ne ajută să eliminăm toxinele din organism și să asimilăm mai bine substanțele nutritive. Corpul care primește o alimentație alcătuită din fructe și legume va avea o mulțime de vitamine, minerale și alți nutrienți importanți pentru sănătate, care mențin greutatea normală a organismului. Prin acest tip de alimentație surplusul de grăsimi scade, iar silueta se îmbunătățește.

Despre enzime se spune că fac minuni pentru piele, îmbunătățesc aspectul acesteia. Enzimele reduc ridurile, petele care apar cu înaintarea în vârstă, reîntineresc pielea.

De asemenea enzimele au și alte beneficii:

  • Cresc imunitatea organismului.
  • Cresc elasticitatea vaselor de sânge.
  • Îmbunătățesc circulația sângelui.
  • Stimulează procesele biologice de vindecare ale organismului.
  • Cresc rezistența organismului împotriva infecțiilor.
  • Ameliorează durerile de mușchi, articulații și tendoane.
  • Previn și reduc inflamațiile în organism.
  • Îmbunătățesc digestia.
  • Previn formarea cheagurilor de sânge.
  • Ajută în regenerarea țesuturilor deteriorate.

De unde luăm enzime? Enzimele naturale se găsesc în principal în fructe și legume. Principalele alimente bogate în enzime sunt fructele:

  • Enzimele din papaya au efect anti-îmbătrânire.
  • Enzimele din dovleac ajută în combaterea ridurilor și a liniilor fine de pe față care apar din cauza îmbătrânirii pielii.
  • Enzimele din ananas ajută la reducerea inflamațiilor, digestia proteinelor și creșterea imunității organismului. Bromelina din acest fruct are efect benefic asupra tenului.
  • Enzimele din avocado ajută la digestia grăsimilor.
  • Enzimele din grapefruit ajută la scăderea în greutate.
  • Enzimele din kiwi, zmeură, mango sunt benefice pentru sănătatea organismului.

Apa enzimatică îmbunătățește sănătatea organismului

8-apa-enzimatica

Apa enzimatică este bogată în vitamine, minerale, antioxidanți și alți nutrienți. Ajută la menținerea sănătății organismului, la prevenirea bolilor. Se poate realiza din tot felul de fructe și legume de sezon, verdețuri, plante aromatice, plante medicinale.

Se poate prepara apă enzimatică cu flori de soc, flori de tei, flori de salcâm, fructe de pădure (zmeură, afine, coacăze), castraveți, varză, sfeclă roșie, broccoli, roșii, etc. În ceea ce privește fructele, aici nu există restricții, toate fructele ecologice sunt bune. Se pot folosi chiar și fructe congelate.

Pentru obținerea ei se procedează astfel:

  • Se pune într-un borcan din sticlă apă plată sau apă de izvor.
  • Se adaugă un amestec din fructe și legume.
  • Se pot folosi și frunze ale unor plante aromatice comestibile, de exemplu mentă, oregano, cimbru și busuioc.
  • Se pune borcanul deoparte, se lasă timp de 8-12 ore pentru ca toate ingredientele din apă să se amestece, astfel se obține un mixt de vitamine, minerale, antioxidanți și enzime.
  • Apa enzimatică poate fi ușor acidulată. Se poate îndulci cu miere sau cu sirop de arțar. Dacă se dorește zahăr, se recomandă zahărul brun, din trestie de zahăr. Acesta poate stimula procesul de fermentație.

Apa enzimatică se bea fără restricții, ajută la hidratarea organismului. Un stil de viață sănătos înseamnă și o hidratare corectă a organismului, deci introducerea apei enzimatice în dietă.

Enzimele digestive din plante

9-enzime-digestive

Înmulțirea bacteriilor nesănătoase în tractul digestiv ne poate afecta foarte mult sănătatea. Alimentele care se digeră greu pot stagna în tractul digestiv, ajung în stare de putrefacție și astfel stimulează înmulțirea bacteriilor neprietenoase în intestine. Acest lucru duce la apariția toxinelor care sunt acide, care trec în sânge și astfel se depun pe articulații, țesuturi, etc.

Acumularea toxinelor în organism se vede și în aspectul neplăcut al pielii. Pentru a preveni acumularea toxinelor se recomandă enzimele digestive din plante. Este indicat în fiecare zi să se ia suplimente de protează, amilază și lipază. Acestea facilitează digerarea alimentelor, a proteinelor, grăsimilor și a amidonului.

Enzimele digestive au numeroase beneficii asupra sănătății organismului și anume:

  • Ajută la detoxifierea organismului, curățarea acestuia de toxine.
  • Îmbunătățesc digestia alimentelor.
  • Ajută în prevenirea procesului de îmbătrânire prematură a organismului.
  • Oferă organsimului posibilitatea de a-și menține propriile enzime, rezervele acestora scad odată cu înaintarea în vârstă.
  • Au rol în stimularea absorbției nutrienților care sunt importanți pentru frumusețea corpului.
  • Ajută în tratamentul acneei.
  • Combat anumite dezechilibre care se produc în tractul digestiv, în organism.

Probioticele restabilesc vitalitatea organismului și:

  • Au efect bun asupra funcției digestive.
  • Combat senzația de arsuri la stomac.
  • Reduc balonarea.
  • Ajută în tratamentul tulburărilor intestinale, a constipației și diareei.
  • Ajută la asimilarea nutrienților în organism.
  • Cresc rezistența organismului la infecții și alergii.
  • Au efect bun asupra ficatului, funcției hepatice.

Toate acestea țin de un stil de viață sănătos.

Frumusețea vine din interior, suplimente pentru piele

1-stil-de-viata-sanatos

Fiecare mineral și oligoelement are un rol important pentru sănătatea organismului, dar nu este recomandat să fie consumat în exces. Astfel de nutrienți mențin sănătatea și frumusețea corpului și trebuie să fie luați din fructe și legume proaspete. Dacă alimentația este echilibrată, sănătoasă, bogată în fructe și legume, organismul va ști cât să-și ia din aportul de nutrienți astfel încât să funcționeze corect.

Află din cele de mai jos cum să-ți menții frumusețea cu ajutorul nutrienților, cum să duci un stil de viață sănătos.

Seleniu pentru ten

Seleniul are efect antioxidant puternic, este protector pentru metabolismul organismului. Seleniul ajută în metabolismul celular și are proprietăți anticancerigene. Rolul său în organism este:

  • Important în realizarea respirației celulare.
  • Protejarea hemoglobinei.
  • Absorbția bună a vitaminei E.

Seleniul menține elasticitatea țesuturilor și a pielii. Prin efectul antioxidant luptă împotriva atacului nociv al radicalilor liberi, stimulează sistemul imunitar al organismului, combate infecțiile. Are efect bun asupra pielii pentru că sporește acțiunea vitaminei E și absorbția ei în organism.

Fierul pentru frumusețea pielii

11-pielea-frumoasa

Deficitul de fier apare mai ales la persoanele care au o alimentație strict vegetariană. De asemenea, carența de fier apare la donatorii de sânge, la persoanele care fac sport și transpiră mult, la femeile care pierd mult sânge datorită unor tulburări menstruale.

Fierul este un mineral important în respirația celulară:

  • Fierul ajută în transportul oxigenului în tot organismul. El generează un curent magnetic sangvin. Este un element al moleculei de hemoglobină, iar aceasta transportă oxigenul în corp.
  • Fierul are un efect bun asupra pielii pentru că datorită lui sângele este oxigenat, este sănătos și astfel este stimulată circulația sănătoasă. Circulația bună a sângelui oferă strălucire și frumusețe pielii. Dacă în organism apare un deficit de fier, pielea va fi palidă și obosită.
  • Deficitul de fier poate duce la căderea părului, pentru că celulele care au rol în creșterea părului nu sunt oxigente suficient, iar ele pentru a-și îndeplini funcțiile au nevoie de oxigen.

Zincul oferă strălucire pielii

Zincul este un mineral important în domeniul frumuseții. Cercetătorii spun despre zinc că ajută în creșterea celulelor, în metabolismul grăsimilor, proteinelor și a zahărului.

Zincul poate ajuta în vindecarea rănilor, de aceea este recomandat în creme care se folosesc în tratamentul acneei, leziunilor pielii. Acest mineral are efect antioxidant și ajută în combaterea atacului nociv al radicalilor liberi. Este important pentru frumusețea pielii pentru că:

  • Reface colagenul din piele.
  • Previne formarea ridurilor.
  • Combate vergeturile.
  • Reduce semenele de îmbătrânire.
  • Protejează pielea de radiațiile ultraviolete UV.
  • Oferă finețe pielii.

Cuprul îți face pielea frumoasă

Cuprul este important la formarea sângelui și este necesar pentru procesele metabolice. Și el are efect antioxidant ca alte minerale, ajută în combaterea efectului nociv al radicalilor liberi. Cuprul are un conținut de enzime cu efect benefic asupra organismului.

Cuprul are efect bun asupra țesutului conjunctiv și asupra părului.

Deficitul de cupru poate duce la:

  • Îmbătrânirea timpurie a pielii.
  • Căderea părului.

Oamenii care duc un stil de viață sănătos au posibilitatea de a-și crește longevitatea și de a preveni îmbolnăvirea. Un stil de viață sănătos va avea întotdeauna un mare impact asupra organismului, asupra stării de sănătate.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.