Ce trebuie să mănânci pentru a slăbi sănătos în această vară?

0
27

Vara este ușor să slăbești, având în vedere marea varietate de legume și fructe de sezon. Pentru a pierde kg în plus nu este nevoie să te înfometezi, trebuie doar să mănânci sănătos, să faci sport, să consumi energie și să arzi caloriile acumulate.

Dieta de vară, Foto: tradingpounds.com

Alimentația trebuie să fie bogată în fibre.

Acestea oferă o stare de sațietate, combat retenția de lichide în organism, scad riscul de boli ale colonului și normalizează tranzitul intestinal. Fibrele insolubile ajută bolul alimentar să treacă mai ușor prin tractul gastro-intestinal, să se intensifice arderea grăsimilor – lucru foarte importat pentru pierderea în greutate. Cei care doresc o alimentație cu un conținut semnificativ de fibre trebuie să aleagă fructele, legumele și tărâțea de grâu. Fibrele sunt foarte sănătoase pentru organism, ajută în combaterea obezității, în diminuarea riscului de cancer de colon și diverticulitei. Mai mult decât atât, fibrele au efect calmant pentru intestin, în combinație cu apa ele devin un pansament pentru acest organ și încetinesc absorbția de grăsimi și zahăr în organism, ceea ce are ca rezultat scăderea în greutate.

Alimentația ce conține fibre ajută la scăderea colesterolului și reducerea nivelului de zahăr din sânge. Sunt recomandate merele, perele, morcovii, fasolea, mazărea, fructele de pădure, fulgii de ovăz, semințele de in, tărâțea de grâu și ovăz, deoarece acestea sunt surse foarte bune de fibre.

Peștele este o sursă importantă de proteine de calitate superioară și de acizi grași Omega-3 și Omega-6. Pentru a fi sănătos este indicat să consumi pește de două ori pe săptămână. Peștele de mare are o cantitate semnificativă de vitamine (A, B1, B2, B3, B12, D), aminoacizi, dar și oligoelemente și minerale ca de exemplu: zinc, iod, calciu, fosfor – toate ajută la menținerea sănătății organismului. Prin consumul frecvent de pește, organismul primește acizi grași Omega-3 și Omega-6, aminoacizi, vitamine, minerale și proteine, devine mai rezistent în fața bolilor și mai sănătos. O astfel de alimentație ajută în reducerea riscului de boli de inimă, cancer de sân, cancer de prostată, cancer de colon, avort spontan, accident vascular cerebral. Elementele active din carnea de pește reduc tensiunea arterială, elimină cheagurile de sânge din vasele sanguine, previn formarea plăcilor sclerotice, consolidează sistemul imunitar al organismului. Pentru cei care vor să scadă în greutate este recomandat peștele cu un conținut redus de grăsimi, cum este: știuca, plătica, merluciul, bibanul, codul, cambula. Cei care nu au probleme cu greutatea corporală pot alege un pește mai gras sau cu un conținut mediu de grăsimi: somonul, heringul, macroul, păstrăvul, crapul, somonul roz, halibutul și sturionul.

Mărul este un fruct care trebuie mâncat în fiecare zi. Fibrele din măr sunt foarte bune pentru asimilarea grăsimilor în stomac și eliminarea lor. Astfel se previne acumularea de țesut adipos și se combate obezitatea. Mărul se spală foarte bine și se servește cu tot cu coajă deoarece aceasta are foarte multe fibre. Trebuie consumat un măr cu 30 de minute inainte de fiecare masă deoarece, acest fruct oferă o senzație de sațietate și astfel se mănâncă mai puțin decât în mod normal. Trei mere pe zi te ajută să slăbești eficient și să îți menții și sănătatea.

Pectina din mere scade nivelul de colesterol din sânge; substanțele flavonoide (de tip phloridzid) sunt eficiente în prevenirea osteoporozei și în creșterea densității oaselor; guercetinul ajută în combaterea radicalilor liberi și prevenirea bolii Alzheimer. De asemenea, aceste fructe previn cancerul pulmonar, cancerul de sân, cancerul de colon, cancerul de ficat și diabetul. Merele au acid galacturonic ce reduce nevoia de insulină, iar prin conținutul de fibre mențin tractul digestiv sănătos.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.