Cum influențează dieta și activitatea fizică calitatea generală a vieții și sănătății la femei?

0
137

Pentru a-ți menține sănătatea și greutatea corporală normală trebuie găsit echilibrul între aportul de alimente și consumul de energie. Alimentația sănătoasă și mișcarea zilnică sunt factori care influențează calitatea vieții și ajută în menținerea stării de sănătate.

Alimentația sănătoasă și mișcarea, Foto: fiveyearstobefamous.com
Alimentația sănătoasă și mișcarea, Foto: fiveyearstobefamous.com

Exercițiile fizice sunt recomandate de medicii alopați pentru îmbunătățirea condiției fizice și a stării de sănătate. Doar 20 de minute de exerciții aerobice pe zi de intensitate scăzută sau moderată sunt un mod eficient de a avea o stare interioară bună și o postură corectă a corpului. Înotul, alergatul, ciclismul, exercițiile cu greutăți sunt foarte bune pentru întreținerea musculaturii corpului și menținerea stării de sănătate. Exercițiile yoga contribuie la obținerea stării de bine, de sănătate și echilibru interior. Exercițiile pilates sunt recomandate pentru îmbunătățirea condiției fizice mai ales că ajută la punerea în mișcare a muculaturii întregului corp.

Uleiuri vegetale bogate în acizi grași Omega-3
Uleiuri vegetale bogate în acizi grași Omega-3

Dieta echilibrată este foarte importantă pentru sănătatea femeilor. Aceasta trebuie să cuprindă fructe cultivate organic, pește, cereale integrale, legume, grăsimi sănătoase de tipul acizilor grași Omega-3 și Omega-6. Înlocuirea carbohidraților și grăsimilor cu alimente sănătoase aduce multe beneficii organismului. Reducerea consumului de cafea, grăsimi, zaharuri intens rafinate este un mod de a duce un stil de viață sănătos.

Exerciții de respirație, Foto: almondsandraisins.com
Exerciții de respirație, Foto: almondsandraisins.com

Dieta corespunzătoare și exercițiile fizice contribuie la prevenirea îmbolnăvirii organismului și este soluția unui stil de viață sănătos. Acesta este un mod simplu de a scăpa de boli autoimune, cancer, obezitate, boli respiratorii, boli cardiovasculare, diabet zaharat de tip II, boli ale sistemului muscular și scheletic.

Alergatul în aer liber
Alergatul în aer liber

Alimentația sănătoasă și echilibrată poate menține greutatea corporală în limite normale și poate preveni acumularea kg în plus. Mișcarea este și ea importantă deoarece ajută în menținerea echilibrului energetic și a stării interioare de bine. Prin sport sau exerciții fizice se combate stresul și depresia, se asigură autonomia mentală, se prelungește viața, se previn numeroase afecțiuni și boli.

Alimente care combat atacul nociv al radicalilor liberi, Foto: drprem.com
Alimente care combat atacul nociv al radicalilor liberi, Foto: drprem.com

Alimentele influențează viața noastră interioară destul de complex, au caracteristici sesizabile prin intermediul simțurilor dar și o parte energetică care poate nu este sesizabilă de necunoscători ci doar de cei care au studiat medicina ayurvedică. Alimentele ingerate influențează destul de repede organismul dar și procesele mentale și psihice. Cu siguranță sunt oameni care au observat faptul că prin schimbarea dietei și-au îmbunătățit starea psihică și mentală, dar și invers, se poate întâmpla ca anumite alimente să nu ofere o stare de bine. Specialiștii în medicina ayurvedică consideră că substanțele din alimentele ingerate creează gustul distinct și oferă energie corpului. Femeile ar trebui să fie foarte atente la ce alimente consumă, să gătescă cu plăcere deoarece prepararea hranei este o artă dar și un proces terapeutic cu efecte asupra aspectului fizic al acestora. De asemenea, se spune că gustul alimentelor are un efect asupra dispoziției lăuntrice și de aceea trebuie să fie de calitate corespunzătoare unei diete sănătoase și echilibrate.

Loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ