Cum să fii în formă în anul 2020? Cea mai bună dietă și alte sfaturi de la specialiști

0
1116

Dacă dorești să fii în formă în anul 2020, poți urma câteva sfaturi și tehnici remarcabile de la specialiști, care au fost probate, iar unele dovedite științific, deci vor da rezultate și te vor ajuta să dezvolți o perspectivă pozitivă asupra vieții.

Vestea bună este că anxietatea, depresia sau disperarea se pot reduce ușor, după cum spun specialiștii, iar obezitatea se poate elimina printr-un plan de slăbit rapid oferit de campioana olimpică la înot, Lisa Curry.

Navigare rapidă în articol:

  1. Plan de slăbit rapid, oferit de Lisa Curry pentru 2020
  2. Gândire bună înseamnă o sănătate bună
  3. Cum scapi ușor de anxietate?
  4. Calmantele de durere funcționează mai bine asociate cu muzica

1.Plan de slăbit rapid, oferit de Lisa Curry pentru 2020

Deși este campioană olimpică la înot, Lisa Curry nu a scăpat nici ea de lupta cu kg în plus. În pofida faptului că este o mare iubitoare de sport și o fostă înotătoare profesionistă, Lisa Curry a ajuns să acumuleze mai multe kg în plus, din cauza stresului. Ea a spus că la un moment dat a ajuns la greutatea corporală de 77 kg, ceea ce i s-a părut foarte mult; greutatea sa maximă fiind de 70-74 kg. Asta a deranjat-o enorm, mai ales că la televizor, arăta și mai grasă.

Care au fost greșelile pe care le-a făcut Lisa Curry, de s-a îngrășat?

Ea a ajuns la obezitate și din cauza stilului de viață, nu a mai făcut antrenament de aproximativ un an și jumătate, iar în plus mânca destul de mult la micul dejun, la prânz și la cină.

Alte excese pe care le făcea frecvent erau: oboseala, stresul, excursiile cu prietenii, petrecerile de sărbători și zile de naștere, călătoriile lungi, dormitul prin hoteluri câte o lună de zile, mâncarea gen catering, consumul de prea multe chipsuri, micul dejun de tip bufet, room-service la miezul nopții și prea multe sticle de vin.

În concluzie, a mâncat prea multe alimente nesănătoase (care trebuie evitate), a băut prea mult și nu a făcut efort în mod constant; astfel s-au acumulat colăcei în jurul taliei, iar burta a devenit din ce în ce mai mare.

Ce a făcut fostul sportiv profesionist pentru a slăbi?

Fiind o fire destul de bătăioasă, care ia decizii, iar apoi le și aplică, Lisa Curry s-a apucat de slăbit, a învățat să-și formeze noi obiceiuri de viață.

Iată care a fost planul său de slăbit:

  • În primul rând a decis să fie mai activă, să facă bandă și să se abțină de la anumite alimente care îngrașă.
  • Ea a înțeles că este un om care mănâncă mult pe fond emoțional și de asta apare riscul de obezitate.
  • Fiind la menopauză, ea știe că acesta este un moment dificil și îi vine destul de greu să facă fitness.
  • În planul ei de slăbit se concentrează pe o alimentație sănătoasă, pe echilibru și somn. Acești pași simpli sunt foarte importanți pentru bunăstarea fizică și psihică.
  • Ea spune și de importanța unui program de detoxifierea organismului, care se face de asemenea în scopul de a slăbi.
  • Consumul de alimente naturale, sănătoase ajută la scăderea în greutate. Prin urmare, Lisa Curry a aruncat din frigider tot ce avea și apoi l-a umplut doar cu alimente bune, proaspete, sănătoase.
  • Tratarea problemelor hormonale este deosebit de importantă, dacă se dorește eliminarea kg în plus. Lisa Curry  a ajuns să înțeleagă și să identifice problemele de sănătate hormonală și de menopauză și acum este pasionată de ajutorarea și educarea altor femei, care au astfel de suferințe de natură hormonală. Ea le sfătuiește pe femeile în grupul ei de pe Facebook cum să preia controlul asupra sănătății lor.

Alte recomandări de la Lisa Curry

Lisa Curry recomandă acest plan tuturor persoanelor care vor să slăbească rapid în anul 2020. Ea consideră că oamenii trebuie să se simtă bine în vacanță, de Sărbători și Revelion, iar apoi din primele luni din anul 2020 să înceapă planul de slăbit.

Nimeni nu începe dieta de pe data de 1 ianuarie, deci este recomandat să fie finalizată întâi vacanța de iarnă. Abia apoi, se face și un program de dietă, care să includă alimente sănătoase, care nu au grăsimi.

2. Gândire bună înseamnă o sănătate bună

Gândirea bună și tehnicile de control ale stării de spirit, care țin de terapia cognitivă, pot ajuta în tratamentul și minimizarea stărilor de depresie și a altor tulburări psihice. Acestea pot fi aplicate pe cont propriu, nu doar cu ajutorul unui specialist.

Simptomele pot fi observate și acceptate, apoi ele trebuie ameliorare. Înțelegerea acestor stări negative este un prim pas în eliminarea lor. Trebuie identificate stările care provoacă sentimente puternice și emoții anormale, iar apoi evaluată gravitatea supărărilor. Urmează aplicarea unor strategii de autocontrol, pentru a dobândi o stare de bine. Prin anumite tehnici de rezolvare a problemelor, ce apar din cauza acestui stil de viața modern, agitat, stresant și înnebunitor, se poate ieși din colapsul emoțional.

Care sunt principalele reguli de aplicat?

Trebuie să ai o gândire pozitivă pentru a avea un răspuns emoțional pozitiv. Asta ajută la menținerea sănătății. Dacă te simți deprimat, cu siguranță ai gânduri predominant negative; asta te face să vezi lucrurile sumbru, ceea ce îți creează o stare de spirit rea.

Dacă te gândești la lucruri din trecut, la ce ți s-a întâmplat rău, starea ta se înrăutățește, iar prin faptul că mai și povestești aceste lucruri, nu faci decât să le agravezi. Cel mai bine este să lași trecutul deoparte, să scapi de aceste gânduri negative, care nu fac decât să-ți creeze un sentiment de deznădejde.

Experții consideră că doar gândurile negative sunt cauza turbulențelor emoționale și asta duce la îmbolnăvirea organismului. Prin urmare, gândirea negativă este o cauză majoră a suferințelor unei persoane. Despre gândirea pozitivă se spune că ne face mai frumoși și mai sănătoși.

Ce poți face pentru a elimina aceste stări mentale rele?

Terapia cognitivă se concentrează pe interconectarea gândurilor, emoțiilor, comportamentelor. Este important să ai răbdare cu tine însuți. Poți face această terapie cu un specialist, sau singur.

O etapă este schimbarea perspectivei. Asta înseamnă să-ți modifici gândurile și să-ți schimbi comportamentul. De pildă, data viitoare când vezi că ai o stare de anxietate sau de depresie, este bine să te gândești la ce emoții trăiești, care te fac să te simți astfel. Ideea este să observi ce gânduri îți vin în minte și ce amintiri dau naștere la simptomele fizice deranjante pe care le ai. Asta ajută la înțelegerea unui aspect important – cum sunt conectate gândurile negative și emoțiile și ce anume declanșează ele.

Citește și:  Corporatiile au admis ca telefonul mobil poate provoca leziuni pe creier

Scapă de gândurile negative! Care este soluția la problema ta, de a scăpa de starea mentală rea? Pur și simplu, trebuie să fii conștient de faptul că gândurile îți creează emoțiile. Dacă ele sunt negative și emoțiile vor fi la fel.

Un pas important este să te eliberezi de gândurile tulburătoare, care după cum ai observat îți schimbă și comportamentul. De exemplu, poți evita anumite locuri, situații, oameni, care îți provoacă gânduri negative sau frică. Când simți frică sau vezi că lucrurile merg prost, este bine să analizezi ce anume le creează și să încerci să ai alte gânduri; deci să schimbi procesul de gândire.

Atunci când procesul de gândire devine mai puțin negativ, se schimbă și emoțiile. Ideea este să te concentrezi să ai o gândire mai echilibrată prin care să ai și emoții și comportamente de aceeași natură.

Alte reguli prin care obții o stare de bine

Nu te descuraja! Atunci când observi că ai o stare negativă, nu te descuraja. Mai bine caută soluții pentru a te simți mai bine, pentru a-ți schimba starea. Cel mai bun medicament este o plimbare în natură, la aer curat. Natura are capacitatea de a vindeca stările mentale negative și psihice.

Fii mândru de fiecare schimbare bună pe care o faci și ai răbdare cu tine. Asta te ajută să ai mai multă încredere și să faci față mai ușor la noile provocări. Încet, dar sigur, îți vei atinge obiectivele în timp. Concentrează-te pe ceea ce ai realizat, cu pași mici, ai încredere că poți avansa pentru a-ți îmbunătăți sănătatea.

Analizează bine lucrurile, din mai multe perspective și ia decizia bună! Asta înseamnă să faci în așa fel să analizezi mai bine variantele pentru a lua decizia care trebuie, când ești în situația de a ezita între două perspective. Nu trebuie să iei decizii în grabă!

Este bine să fii un bun observator, să vezi exact cum sunt oamenii, pentru că există tot felul de oameni, care fură, care mint, etc. Ideea este de a analiza și de a obține mereu rezultatele așteptate și nu de a avea neapărat dreptate. Uneori este necesar să renunți la vechile obiceiuri, pentru a dobândi altele noi, care să te orienteze spre consecințele dorite.

Tot ce se întâmplă este acum, nu în trecut sau în viitor. Singurul care contează este prezentul, deci este necesar să gândești pozitiv acum. Recomandat este să vezi ce poți face acum, să încerci să gândești bine în momentul prezent, pentru a vedea ce sentimente vei avea și cum se vor petrece lucrurile în acest moment.

Renunță la activitățile care nu îți plac!

De obicei stările negative – anxietatea și depresia – apar pe fondul unor activități enervante. Este important să faci ceea ce îți place în viață, să ai motivația necesară de a munci și realiza ceva.

Nu te teme să ceri ajutor, pentru că oamenii cu adevărat mari și de succes sunt dispuși să ofere și o mână de ajutor celor care vor să se schimbe în bine și să se dezvolte.

Te poți motiva singur pentru orice schimbare pe care vrei să o faci, luând decizii și urmând exemplul unor mentori bine aleși.

3. Cum scapi ușor de anxietate?

Când ești stresat la maxim, sau ai stări de anxietate, cea mai bună soluție este să dormi. Pe măsură ce te forțezi să faci o anumită activitate, îți obosești și mai mult creierul și simți o stare de presiune și tensiune exagerată.

Cercetătorii de la Universitatea din California, Berkeley, au arătat că somnul ajută la stabilizarea emoțiilor. Ei au ajuns la concluzia că o noapte pierdută poate declanșa efectiv creșterea nivelului de anxietate cu 30%.  Rezultatele studiilor lor au demonstrat faptul că somnul profund este cel mai benefic stadiu de somn. Somnul profund ajută la scăderea tensiunii arteriale, presiunii sângelui și frecvenței cardiace. Cercetătorii precizează că somnul profund este un excelent inhibitor natural al anxietății.

Află mai multe despre acest studiu pe sciencedaiy.com, despre legăturile neuronale dintre somn și anxietate. Concluzia este că somnul este foarte important pentru sănătate. O noapte nedormită declanșează cu 30% nivelul de stres emoțional.

Cercetătorii au spus că: “Somnul profund restabilește mecanismul prefrontal al creierului, care reglează emoțiile, scad reactivitatea emoțională și fiziologică și previn dezvoltarea anxietății. Cel mai bun pod între disperare și speranță este o noapte bună de somn.”

Un pui de somn după-amiaza scade riscul de atac de cord

Conform unui studiu de pe bmj.com, somnul zilnic sau de două ori pe săptămână poate reduce riscul de atac de cord. Cercetătorii recomandă oamenilor să-și facă un obicei din a dormi cel puțin de două ori pe săptămână câte puțin după-amiaza, pentru că astfel riscul de a suferi un atac de cord este mai mic.

Ideea este că un pui de somn o dată sau de două ori pe săptămână este benefic pentru sănătate și mai ales pentru inimă, scade riscul de atac de cord sau de accident vascular cerebral.

Rezultatele acestui studiu au arătat că riscul de atac de cord, accident vascular cerebral și insuficiență cardiacă se poate reduce cu 48%, dacă se respectă un astfel de program de somn, respectiv se doarme ocazional, o dată sau de două ori pe săptămână după-amiaza. Impactul somnului asupra sănătății inimii a fost astfel analizat și discutat de cercetători.

4. Calmantele de durere funcționează mai bine asociate cu muzica

Dacă aveți o suferință fizică și sunteți nevoiți să luați pastile de durere, nu ezitați să le asociați cu muzica. Probabil deja ați observat că muzica are un efect relaxant, că notele muzicale au un efect puternic, sau poate nici nu ați fost conștienți de asta. Noile cercetări au arătat faptul că medicamentele pentru durere funcționează mai bine dacă sunt luate în timp ce se ascultă muzică.

Cercetătorii de la Universitatea din Utah au realizat un studiu pe șoareci de laborator și au demonstrat faptul că durerea a fost redusă cu 93% atunci când pastilele au fost asociate cu muzica. În cazul șoarecilor care au primit doar pastile, fără muzică, durerea lor a fost redusă cu 70%.

În acest studiu, cercetătorii au folosit compozițiile lui Mozart și patru medicamente pentru tratarea durerii, ca de exemplu: ibuprofen, cannabidiol, levetiracetam, analog de galanină NAX 5055. Acesta reprezintă un mod eficient de a îmbunătăți tratamentele pentru durere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.