De ce este bine sa mananci incet si sa mesteci bine alimentele?

0
871

Stomacul nostru digera foarte greu alimentele care sunt inghitite in graba si fara a fi maruntinte suficient, mai ales daca sunt si de calitate necunoscuta, cum sunt cele de la fast-food. Supraalimentarea este cauza principala a problemelor de sanatate si a obezitatii, de aceea trebuie evitata.

Pentru a controla apetitul si a urma o alimentatie corecta, fara excese, este necesar ca hrana sa fie mestecata incet. Astfel vor disparea multe din simptomele nedorite care apar la persoanele lacome, sau care nu acorda suficient timp pentru a savura mancarea. Cu siguranta nu doar o data in viata vi s-a intamplat sa aveti senzatia de greutate sau arsuri la stomac, dureri abdominale – toate datorate metabolismului si ingestiei necontrolate a alimentelor. Cea mai simpla solutie pentru a scapa de astfel de simptome este sa se serveasca alimentele incet si sa se mestece bine. Astfel nu va mai aparea sentimentul de disconfort abdominal si de greutate la nivelul stomacului.

Fructele trebuie sa faca parte din dieta, Foto: oritour.blogspot.ro

Daca mananci incet iti poti imbunatati starea de bine deoarece poti simti mai bine gustul alimentelor, mai ales daca acestea sunt foarte gustoase. In momentul in care alimentele ajung in stomac bine maruntite, absorbtia elementelor utile, a vitaminelor si mineralelor se va face mai usor si acest lucru este un factor important pentru a duce un stil de viata sanatos. De asemenea alimentele care sunt mestecate foarte bine se imbiba cu saliva si astfel asupra lor se actioneaza cu anumite substante biologic active din aceasta, ceea ce face ca procesul digestiv sa inceapa inca din cavitatea bucala. Potrivit cercetatorilor saliva ajuta la decontaminarea partiala a alimentelor de bacterii protozoare prin inmuiere, la crearea unui echilibru acido-bazic ce promoveaza prevenirea cariilor si protejarea smaltului dintilor.

Mestecand incet si bine alimentele se ajunge rapid la un sentiment de satietate, ceea ce face sa scada cantitatea de hrana si astfel sa se evite supraalimentarea si deci sa se mentina greutatea corpului in limite normale. Acesta este un mod eficient de a scadea in greutate si poate fi utilizat de orice persoana care isi doreste sa slabeasca. La inceput poate parea destul de greu avand in vedere faptul ca stomacul este obisnuit sa primeasca o cantitate mare de alimente, insa treptat se va invata cu aceste restrictii si in timp corpul va decide ca are nevoie de o cantitate mai mica de hrana si nu atat de multa ca inainte.

Citește și:  Nu mai vrei să iei suplimente alimentare, vezi aici ce vitamine găsești în alimente

Nutritionistii recomanda sa se inceapa masa cu o salata, deoarece asimilarea si digestia acestui produs se va face usor, iar sentimentul de saturatie va aparea in scurt timp chiar dupa ce s-a servit doar o cantitate mica din ea. Mestecand incet si bine se va ajunge la injumatatirea cantitatii de hrana care se consuma inainte.

Pentru mentinerea starii de sanatate este bine sa se aleaga mai ales alimente bogate in vitamine si oligoelemente. Din categoria acestora fac parte legumele si fructele proaspete, salatele, mierea de albine, semintele, nucile si altele. Este indicat sa se evite zaharul, alcoolul si sa fie limitat consumul de produse de panificatie, cartofi, porumb, grau deoarece acestea au efect negativ asupra nivelului de zahar din sange si provoaca foame. Nu trebuie sa se bea prea multa bere, deoarece aceasta bautura contine fitoestrogeni care duc la scaderea nivelului de testosteron si la cresterea in greutate. Nu trebuie sa se consume alimente nocive cum sunt: cele afumate, sarate, conservate, de fast-food sau tip chips-uri. Dieta trebuie sa cuprinda: carne slaba, peste, cereale, legume si fructe proaspete (mai putin banane si struguri).

Intotdeauna masa se serveste intr-un mediu placut, pentru a avea o stare de spirit buna, este bine sa se respecte principiile de baza pentru a manca sanatos. Nu se bea apa nici in timpul mesei nici imediat dupa masa, pentru ca ingreuneaza digestia.

Este recomadat sa nu mananci pana simti ca esti plin (doar in procent de 80%), sa te ridici de la masa cand inca mai ai o usoara senzatie de foame.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.