Grăsimile și funcțiile lor în organism – Care sunt cele mai sănătoase alimente ce ne oferă energie și vitalitate?

0
154

Grăsimile sunt bune pentru organism? Desigur trebuie să faci diferența între grăsimile saturate și grăsimile nesaturate, pentru a ști ce să alegi, care sunt bune pentru tine. Ceea ce trebuie să înțelegi, pentru a nu greși, este faptul că grăsimile din alimente integrale și vegetale sunt cele sănătoase, deci dieta pe bază de vegetale trebuie să fie luată în calcul pentru menținerea sănătății și menținerea greutății în limitele normale.

Surse de grăsimi benefice pentru organism, Foto: kitchenplatter.com

Organismul are nevoie de lipide pentru anumite funcții, pentru absorbția mineralelor, vitaminelor liposolubile, pentru producerea de energie, pentru sintetizarea unor acizi grași esențiali sănătății pe care organismul nu-i poate produce. Este vorba despre acidul linoleic și alfa-linolenic ce sunt sintetizați cu ajutorul grăsimilor, sau altfel spus de acizii Omega-3 și Omaga-6.

Grăsimile care conțin acizi grași mononesaturați mențin sănătatea inimii. Aceste grăsimi se găsesc în migdale, măsline, avocado, alune, nuci, uleiuri vegetale. Grăsimile ce au acizi grași polinesaturați, Omega-3 și Omega-6 îmbunătățesc aspectul pielii, protejează celulele, stimulează metabolismul, au rol în procesele de dezvoltare, creștere și reproducere, scad riscul de cancer, boli inflamatorii și boli de inimă. Astfel de acizi grași se găsesc în uleiuri vegetale, ulei de pește, somon.

Grăsimile animale trebuie evitate deoarece au acizi grași saturați care pot crește nivelul de colesterol din sânge și pot provoca ateroscleroză, boli și afecțiuni de inimă. Fitosterolii din alimente integrale și vegetale ajută în blocarea absorbției colesterolului și astfel scade nivelul său în sânge.

Pentru a ne putea manifesta în plan psihic, spiritual, mental, pentru a ne menține sănătatea aveam nevoie de energie și vitalitate. Valoarea energetică a alimentelor este importantă, trebuie să fim atenți la ce mâncăm, la ce alimente alegem, la cantitatea de energie pe care ne-o furnizează acestea. Atenție la calitatea alimentelor! Deși unele alimente au aceeași valoare energetică, calitatea lor poate fi diferită. De exemplu margarina nu are aceeași calitate cu untul. Margarina este un aliment care trebuie evitat deoarece crește riscul de boli cardiovasculare.

Alimente bogate în calorii și sănătoase pentru organism:

Alimentele care au multe calorii sunt bogate în grăsimi. Pentru a fi sănătoși trebuie să mâncăm alimente de calitate care să ne crească vitalitatea, energia și să ne ofere un necesar de oligoelemente, vitamine și minerale. Dintre acestea fac parte: untul, arahidele, alunele, nucile, semințele de floarea-soarelui crude, susanul, etc.

Unt natural, Foto: healingthebody.ca

Unul dintre aceste alimente cu potențial energetic ridicat este untul. Are 80 % grăsimi, este natural, poate asigura mai multă energie organismului decât carnea. Conține acizi grași care nu cresc colesterolul în sânge și nu provoacă probleme digestive. Stimulează dezvoltarea mușchilor, absorbția vitaminelor liposolubile, combate depunerea de grăsimi pe artere și vasele sangvine, protejează împotriva bolilor de inimă, de ficat, vezică biliară, stomac, rinichi și accident vascular cerebral.

Alunele, Foto: euroasianews.com

Alunele conțin 60% grăsimi și sunt foarte sănătoase pentru organism. Sunt bogate în calorii de aceea cei care au kg în plus trebuie să le consume în cantitate redusă, altfel nu vor reuși să scadă în greutate. Alunele curăță ficatul, detoxifică organismul, ajută în tratamentul bolilor de rinichi, de inimă, scad riscul de ateroscleroză și hipertensiune arterială, stimulează activitatea creierului și consolidează sistemului imunitar al organismului.

Nucile, Foto: angellapowell.com

Nucile au în jur de 60% grăsimi și nu sunt periculoase pentru organism. Au efect bun asupra activității mentale și asupra vaselor de sânge. Sunt o sursă importantă de iod de aceea sunt recomandate în tratamentul afecțiunilor glandei tiroide. Nucile sunt bogate în vitamina C și E, au proprietăți antioxidante, de combatere a atacului nociv al radicalilor liberi și de prevenire a procesului de îmbătrânire prematură a organismului.

Arahidele, Foto: pregelamerica.com

Arahidele au 50% grăsimi și proprietăți nutritive foarte bune pentru organism. Au efect în absorbția bună a proteinelor în organism, în buna funcționare a tractului gastrointestinal. Sunt energizante, vitalizante, conțin potasiu, fosfor, vitamine și aminoacizi necesari sănătății organismului.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ