Top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului

0
55

Cele mai bune mancaruri pentru buna functionare a creierului
Cele mai bune mancaruri pentru buna functionare a creierului

Care sunt produsele alimentare din top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului? Care sunt alimentele ce devin un bun „ulei” pentru creier si care ajuta la stimularea gandirii si a memoriei? Daca mancarurile pline de grasime, prajelile si cele bogate in calorii nu ajuta prea mult inima si alte organe, care sunt cele care actioneaza asupra creierului in mod favorabil? In plus, cine nu isi doreste sa devina „mai destept”? Anumite substante si nutrienti produc efecte pozitive la nivelul creierului, tinand la distanta bolile cerebrale.

Alimentele din top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului trebuie sa fie bogate in Omega 3 si acizi grasi nesaturati. Acestea se transforma in organism in acizi care stimuleaza comunicarea intre neuroni si ajuta la cresterea neuronala. Nutrientii potriviti ajuta si la sanatatea generala, lupta impotriva imbatranirii si ajuta la eficientizarea functionarii cerebrale.

In top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului se gasesc merele. Proverbul spune ca un mar pe zi tine doctorul la distanta, si nu este o minciuna! Merele sunt bogate in antioxidanti si protejeaza creierul de leziuni care pot duce in timp la aparitia bolilor neurodegenerative. Printre polinutrientii din mere se afla quercetina, o substanta ce actioneaza la nivelul tesutului cerebral drept protector.

Pe pozitia 9 in top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului se gaseste asparagusul. Planta legumicola este cultivata in general ca si decoratie naturala, insa si lastarii tineri sunt consumati la masa, fiind foarte gustosi. Micile frunzulite si radacinile pline de nutrienti ajuta si la mentinerea unei sanatati a creierului. Asparagusul este bogat in acid folic, substanta esentiala pentru buna dezvoltare a metabolismului de la nivelul creierului, metabolism insarcinat cu introducerea acizilor grasi la nivelul creierului.

Carnea macra de vita aduce o contributie in ceea ce priveste bunastarea creierului. Acest tip de carne contine putina grasime si cantitati crescute de vitamina B12, zinc si fier. Se pare ca aceste substante – vitamine si minerale – ajuta la mentinerea sanatatii tesutului cerebral.

Fructele de padure

In randul alimentelor ce ajuta la buna functionare a tesutului cerebral se afla si fructele de padure in  special afinele si capsunile, nu degeaba sunt atat de iubite de toata lumea! Specialistii spun ca aceste fructe de padure ajuta foarte mult la imbunatatirea memoriei si la functiile motoare ale acesteia. Pe deasupra, fructele de padure sunt bogate in antioxidanti, protejand creierul de oxidare si efectele negative ale acesteia.

Locul 6 in top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului se afla ciocolata neagra. Spre deosebire de celelalte varietati de ciocolata, cea neagra ofera creierului o capacitate mai mare de concentrare. In plus, aceasta reprezinta un bun antioxidant cu stimulanti naturali ce ajuta la cresterea endorfinelor care produc stari de bine. Pentru a obtine cele mai bune rezultate de pe urma ciocolatei, trebuie sa alegeti ciocolata neagra cu continut cat mai scazut de zahar.

Printre alimentele care ajuta creierul se gaseste somonul. Un peste rafinat, somonul este foarte sanatos pentru intregul organism, nu doar pentru creier. Acesta contine acizi grasi omega 3, esentiali bunii functionari a creierului.

Pe pozitia a patra in topul alimentelor care imbunatatesc sanatatea la nivel cerebral se gaseste oregano uscat. Acest condiment neasteptat contine mult mai multi antioxidanti decat fructele de padure, cartofii sau merele. Specialistii spun ca oregano reprezinta o adevarata sursa de vitamine si antioxidanti, astfel ajutand creierul sa functioneze mai bine!

Iaurturile ajuta la functionarea sanatoasa a creierului

Si nucile, o „delicatesa” de sezon, ajuta mult in buna functionare si dezvoltare a tesutului cerebral. Nucile sunt bogate in acizi grasi omega 3 si vitaminele B6 si E, contribuind la pastrarea sanatatii neurale.

Locul doi in top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului se afla cerealele integrale. Un mic dejun trebuie musai sa contina cereale integrale, adevarate bogatii necesare organismului. Energia si fibrele continute ajuta la buna functionare a intregului organism, la fel cum si vitamina E ajuta la o circulatie cardiovasculara sanatoasa, astfel asigurandu-se o buna circulatie cerebrala.

Pozitia de top in top 10 mancaruri ce ne imbunatatesc sanatatea creierului se gaseste iaurtul. Simplu, cu cereale, de fructe sau cu arome, iaurturile ajuta foarte mult la mentinerea sanatatii generale a organismului. Alimentele diuretice contin cantitati insemnate de proteine, insa si vitaminele B, elemente esentiale unei bune comunicari intre celulele neuronale.

Aveti grija sa includeti aceste alimente in meniul dumneavoastra, daca doriti sa aveti un organism sanatos si sa va mentineti si sa va imbunatatiti si sanatatea creierului. Nutrientii adecvati ajuta la imbunatatirea activitatii creierului si asigura sanatatea celulelor neuronale si tesutului cerebral. Alimentele de mai sus va vor mentine intr-o conditie fizica buna si, cu ajutorul exercitiului fizic adecvat, veti putea dobandi si un corp de invidiat, nu doar un creier sanatos si activ.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.