10 alimente congelate pe care nutriționiștii nu le cumpără și nu le recomandă – Află de ce!

0
60

Există o serie de alimente congelate care nu sunt atât de sănătoase pe cât par, iar în plus sunt și costisitoare. Experții în nutriție evită să cumpere aceste alimente și recomandă oamenilor, care doresc o dietă sănătoasă și echilibrată, să facă același lucru, mai ales că există și alternative la aceste produse.

Navigare rapidă în articol:

  1. Nuggets din pui congelați
  2. Amestecuri mixte de fructe congelate
  3. Pastele preparate cu smântână – produs congelat
  4. Burgeri congelați
  5. Pachețele de primăvară congelate
  6. Sandvișuri congelate
  7. Plăcinte congelate
  8. Cartofi prăjiți congelați
  9. Alimente chinezești congelate
  10. Vafe congelate

1. Nuggets din pui congelați

Deja se știe că nuggets-urile din pui congelați nu sunt indicați oamenilor care doresc să aibă o alimentație sănătoasă. Aceste produse au carne de pui ce conține multe grăsimi; în plus au conservanți, amelioratori de gust și un exces de sare. Sunt o bombă calorică pentru organism, din cauză că pot conține de 2-3 ori mai multe grăsimi decât cheeseburgerii.

2. Amestecuri mixte de fructe congelate

Nutriționista Susan Bowerman a spus despre amestecurile de fructe congelate nu sunt atât de sănătoase. Ea crede că: “Există amestecuri complet lipsite de fructe, dar care au arome, coloranți și mult zahăr.” Din păcate, multe mixturi congelate din fructe au zahăr în cantitate mare (iar acesta este vinovat de multe probleme de sănătate).

Amestecurile de fructe congelate ar trebui înlocuite cu fructe întregi congelate, care sunt neîndulcite și care sunt de calitate superioară. Fiecare fruct conține zaharuri naturale și elemente necesare unei diete sănătoase.

Fructele congelate nu sunt la fel ca fructele proaspete, diferența este dată de aromă și concentrația de vitamine și alți nutrienți. Fructe care sunt culese când sunt suficient de bine coapte și congelate imediat (prin procesul flash-feeze, ce durează 6-8 ore, la o temperatură sub punctul de îngheț al apei) își păstrează proprietățile intacte. Fructele care sunt culese când sunt încă destul de crude și ținute mult timp astfel, își pierd din enzime, antioxidanți, nutrienți din cauza expunerii la umidități și temperaturi diferite, pe durata transportului.

3. Pastele preparate cu smântână – produs congelat

În supermarketuri există astfel de produse gata preparate și gata congelate, care sunt destul de scumpe. Ele reprezintă o mâncare foarte confortabilă, da nu prea bună pentru sănătate. Nutriționista Jodi Greebel recomandă oamenilor să evite produsele prea bogate în sare și grăsimi. În plus astfel de produse congelate pot avea conservanți și E-uri.

Ele pot fi înlocuite cu pastele preparate acasă, care sunt asezonate cu un sos din legume, bogat în elemente nutritive și care se face rapid în doar câteva minute.

4. Burgeri congelați

Burgerii cu legume sunt o alternativă la burgerii obișnuiți cu un nivel crescut de calorii. Totuși, aceștia trebuie să fie un amestec de cereale, leguminoase, condimente, fibre și proteine. Un lucru important este acela de a avea un conținut scăzut de colesterol și grăsimi.

Oamenii tind să consume câte un burger vegan ca înlocuitor al proteinelor animale, ce apar în burgerul din carne. Fondatoarea programului de nutriție 2B Mindset – Ilana Muhlstein – a spus că “burgerii congelați pot avea adesea mai mulți carbohidrați și grăsimi decât proteine”. Ea recomandă consumatorilor să citească cu atenție eticheta acestor produse, pentru a vedea ingredientele. Un burger vegetal trebuie să aibă cel puțin 10 gr de proteine. Ilana Muhlstein este dietician și expert în nutriție, îi ajută pe oameni să slăbească fără să facă exerciții fizice sau să numere zilnic caloriile.

Citește și:  Lucruri interesante despre deodorante și folosirea lor

5. Pachețele de primăvară congelate

Pachețelele de primăvară sunt preferate de unii oameni, dar ele nu ar trebui consumate în mod frecvent. Nutriționiștii spun că ele sunt bogate în sare și grăsimi saturate, deci pot crește riscul de obezitate și boli de inimă.

Indicat ar fi ca pachețelele de primăvară să fie înlocuite cu alte gustări delicioase, care se pot prepara acasă, cum ar fi o pizza la cuptor, din ingrediente mai sănătoase.

6. Sandvișuri congelate

Mulți oameni, din comoditate, preferă să cumpere sandvișuri congelate, pentru micul dejun. Acestea pot fi delicioase, însă de multe ori nu asigură nurienții necesari pentru prima masă a zilei. Nutriționiștii spun despre unele sandvișuri congelate că ar conține mult sodiu și grăsimi și ar fi bogate în calorii.

Ei nu recomandă astfel de produse congelate, din cauza lipsei de nutrienți. Ele pot fi înlocuite cu un mic dejun preparat acasă, cu ou, iaurt, cereale și fructe proaspete. Aceste alimente conțin nutrienți și oferă energie pentru cea mai mare parte a zilei.

7. Plăcinte congelate

În supermarket-uri se găsesc tot felul de plăcinte mici congelate, care se gătesc rapid la cuptor, în doar câteva minute. Ele nu sunt deloc sănătoase, nutriționiștii recomandă oamenilor să nu le consume. Ele pot fi înlocuite cu o plăcintă din ingrediente sănătoase, făcută acasă.

Unii oameni consumă și pizza congelată, deși s-au convins că nu este atât de bună și sănătoasă ca pizza făcută acasă.

8. Cartofi prăjiți congelați

Aceste produse sunt destul de nesănătoase, dacă am ține cont de faptul că au o cantitate mare de sare, grăsimi, calorii și carbohidrați. În plus, cartofii prăjiți sunt și ambalați în pungi din plastic, ce au chimicale (cum ar fi acrilamida, ce poate crește riscul de cancer).

9. Alimente chinezești congelate

Aceste alimente chinezești congelate au de regulă și un sos cu multă sare. Cel mai bine este să fie înlocuite cu diferite legume congelate care nu au sosuri incorporate deja. Legumele se pot combina și amesteca cu puțină carne de vită sau carne de pui, apoi asezonate cu un strop de sos de soia și condimente în cantitate redusă, ce includ și puțină sare.

10. Vafe congelate

Vafele congelate nu sunt la fel ca vafele făcute acasă. Vafele congelate cumpărate din magazin pot avea anumite ingrediente și substanțe chimice, care nu sunt chiar bune pentru organism. Ele pot avea de exemplu: ulei de rapiță, ulei de soia, lecitină de soia, mult zahăr.

Dacă vă plac într-adevăr astfel de produse la micul dejun, puteți face mai multe vafe acasă și apoi să le păstrați la congelator, pentru a le folosi atunci când aveți nevoie.

Oamenii adoră mâncarea ușoară și convenabilă, de aceea cumpără și astfel de alimente congelate sau preferă să mănânce mâncare de tip fast-food în oraș. Ei aleg să mănânce alimente mai puțin sănătoase din comoditate și ignoră implicațiile asupra sănătății lor.

Află aici și alte alimente care trebuie evitate, pentru că au efecte negative pentru sănătatea ta.

Vezi aici un video despre alte pericole din alimentele congelate: 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.