Cele mai eficiente exerciții pentru sănătate, frumusețe și corectarea posturii corpului

0
272
Exerciții pentru un corp armonios, Foto: youtube.com

Mișcarea are efecte binefăcătoare asupra organismului uman. Sănătatea este determinantă pentru tinerețe și frumusețe, iar pentru a ne menține această stare de sănătate trebuie să acordăm importanță alimentației, stilului de viață dar și ținutei corecte a corpului. Vrei să ai o sănătate înfloritoare și o ținută corporală corectă, să îți menții greutatea normală și să previi obezitatea, să ai musculatura și articulațiile rezistente și o bună mobilitate în mișcare? Indiferent dacă ai practicat sau nu gimnastică în trecut, poți începe chiar acum să efectuezi mișcări estetice și exerciții de gimnastică armonioasă, care sunt simple și ușor de realizat atât de începători cât și de avansați. Indicat este să folosești și un acompaniament muzical care să te ajute să ai o stare de bine, armonioasă, pentru a executa mișcări fluente și de corectare a posturii corpului.

Exerciții eficiente pentru corectarea posturii corpului:

Pentru a verifica dacă ai o postură corectă a corpului trebuie să te apropii cu spatele de un perete, să întinzi umerii, să stai drept și să vezi dacă anumite puncte ating peretele (ex. umerii, capul, fesele și călcâiele). În cazul în care nu se întâmplă acest lucru înseamnă că ținuta corporală necesită corecție, exerciții pentru formarea posturii corecte, procedee de masaj, odihnă suficientă, alimentație echilibrată și condiții normale de igienă.

1. Întotdeauna în timpul mersului trebuie să ții spatele drept, bărbia ridicată, umerii îndreptați, postura ta să fie frumoasă, demnă și impresionantă. Când mergi la plimbare sau ești în drum spre locul de muncă nu ține capul în jos spre trotuar, mai bine privește în sus spre copaci sau vitrinele magazinelor, uită-te în față spre trecătorii de pe stradă.

Poziția cu spatele drept când stai pe bancă, Foto: krokdozdrowia.com

2. Când stai pe un scaun sau pe o bancă în parc nu sta niciodată aplecat sau cocoșat, ține spatele drept pentru a nu-ți deforma în timp coloana vertebrală. Nu uita că sistemul principal de sprijin al corpului este coloana vertebrală și dacă aceasta are de suferit poți ajunge să suferi de oboseală cronică și alte probleme grave de sănătate.

Exercițiu yoga pentru spate

3. Anumite poziții yoga ajută în relaxarea spatelui și corectarea posturii acestuia. Stai jos cu picioarele încrucișate, ține coloana vertebrală dreaptă, umerii îndreptați, ridică coatele și apasă spre partea din spate a corpului. Menține această poziție câteva secunde încercând să te concentrezi pe meditație și să te relaxezi.

Exercițiu yoga pentru corp, Foto: yogajona.se

4. Stai jos cu picioarele încrucișate și palmele pe gambe. Poți asculta și o muzică de relaxare pentru a medita sau poți executa exercițiul în aer liber, pe iarbă, în grădina casei tale. Înspiră, ține spatele drept, menține respirația timp de 15 secunde, acționând musculatura abdominală, apoi expiră și relaxează-te revenind la poziția inițială. Repetă procedeul de câteva ori. Acest exercițiu este util menținerii posturii frumoase a corpului, se bazează pe meditație și respirație nu doar pe executarea mișcărilor corpului, este util pentru umeri, cap, abdomen, picioare și spate.

Exercițiu util pentru corectarea posturii corporale, Foto: djoglobal.eu

5. Un exercițiu ușor de realizat pentru corectarea posturii corpului este cel în care stai drept, în picioare, ții tălpile paralele și puțin depărtate astfel încât să fie la nivelul umerilor. Ridici ușor mâinile la nivelul capului, întinzi brațele formând cu spatele sau coloana vertebrală o linie dreaptă. Menții capul drept, privirea înainte, palmele orientate spre față, iar brațele să nu fie înclinate nici anterior și nici posterior deoarece doar așa linia imaginară de care spuneam mai sus poate fi aproximativ dreaptă. Încearcă să ai corpul cât mai relaxat și apoi să execuți o mișcare de înclinare a părții superioare a corpului spre spate, la fel și capul îl duci lent spre spate, îndreptând privirea spre vârful degetelor. Nu trebuie să curbezi și zona lombară a spatelui ci doar partea superioară a corpului, execută mișcările încet fără a solicita sau a forța prea mult musculatura și articulațiile.

Exercițiu de fitness pentru spate, Foto: linkedin.com

6. Stai culcat pe spate pe o saltea de gimnastică, ții genunchii ridicați și te sprijini pe tălpile paralele și puțin depărtate una de alta. Relaxezi capul pe saltea, ții umerii lipiți de aceasta, brațele pe lângă părțile laterale ale corpului, iar cu palmele prinzi gleznele membrelor inferioare. Mișcarea pe care trebuie să o realizezi este de ridicare a bazinului timp în care curbezi ușor spatele. Menții această poziție ridicată timp de câteva secunde fără a te forța și a ajunge la un disconfort muscular. Pe parcursul exercițiului trebuie să respiri normal, să-ți distribui greutatea pe ambele picioare și să realizezi mișcările lent.

Postura pisicii, Foto: spinemd.com

7. Postura pisicii este indicată în corectarea ținutei corporale umane deoarece ajută la creșterea elasticității musculaturii spatelui, la menținerea normală a curburilor coloanei vertebrale, la menținerea corectă a gâtului și a capului, la prevenirea durerilor de spate, calmarea sistemului nervos, combaterea oboselii și a stresului. Folosește o saltea de gimnastică, stai în genunchi pe ea, te sprijini pe palme, menții brațele drepte, distanța dintre genunchi trebuie să fie aceeași cu distanța dintre palme. Respiri, ții capul ridicat, privirea înainte, îndoi pieptul și spatele, duci abdomenul în jos. Expiri și execuți mișcarea de curbare a corpului în direcția inversă, ții capul în jos și privirea spre saltea. Execuți mișcările lent, le repeți de 15-20 de ori.

Hiperextensia spatelui, Foto: spinenevada.com

8. Un alt exercițiu pentru corectarea posturii corporale este hiperextensia spatelui. Stai pe burtă pe o saltea de gimnastică, duci palmele la spate, ridici pieptul, partea superioară a corpului și picioarele de pe saltea și menții poziția timp de 4-5 secunde. Revii la poziția inițială pentru a te odihni puțin și repeți mișcarea de curbare a spatelui.

loading...
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ