Sărbători de iarnă fără stres! Ce alimente și nutrienți să alegi?

0
3

Sezonul sărbătorilor de iarnă este un timp plăcut de bucurie, de petrecere a timpului cu cei apropiați și de mâncare bună. Acum oamenii pot ajunge să mănânce mai multe grăsimi și dulciuri ce pot fi tentante, dar care duc la creșterea în greutate. De Crăciun, oamenii vor să scape de stres și să aibă o stare de bine.

Pentru a-și satisface pofta de dulciuri ei ar putea adăuga fructele uscate în alimentație. Acestea sunt gustoase și în plus oferă și multe beneficii pentru sănătate. Fructele uscate sunt o modalitate simplă de a introduce nutrienți importanți în dietă și de a obține și un aport de alți nutrienți, de vitamine, fibre și minerale.

Nutrienți pentru o stare de bine

Unul dintre cele mai bune minerale este zincul. Acesta este esențial pentru sistemul imunitar și oferă multe beneficii pentru sănătate.

Zincul este bun pentru creier, pentru sănătatea pielii, regenerarea celulelor și reducerea inflamațiilor. Oamenii de știință au spus despre zinc lucruri importante despre beneficiile lui pentru sănătate:

  • Acționează ca un neuromodulator în interiorul sistemului nervos central
  • Este un bun antioxidant, previne îmbolnăvirea organismului
  • Are efect bun asupra creierului
  • Ajută la regenerarea celulară
  • Ameliorează depresia și anxietatea
  • Poate îmbunătăți calitatea somnului.

În perioada lunilor de iarnă este recomandată o alimentație bogată în zinc, deoarece aceasta oferă o stare de bine și o imunitate consolidată. Surse de zinc sunt: nuci, ouă, leguminoase, carne de vită, carne de pui, ciocolată neagră, semințe de floarea-soarelui, secară, grâu, lapte, brânză, semințe de dovleac, semințe de susan și altele.

Și vitaminele sunt importante:

  • Vitamina A apare în lactate, ficat, gălbenuș de ou, pește, legume verzi
  • Vitamina D din pește, lapte, produse lactate, gălbenuș de ou, ciuperci, care stimulează imunitatea și reglează secreția hormonală
  • Vitamine din grupul B care sunt foarte importante pentru sănătate, mai ales B1, B2, B6, B12, acid folic
  • Vitamina E cu prorprietăți antioxidante, care se găsește în semințe, germeni de grâu, uleiuri vegetale
  • Vitamina C din citrice, cartofi, varză, legume cu frunze verzi.

Alți nutrienți importanți

Pentru o stare bună fizică și psihică sunt necesari și alți nutrienți:

  • Magneziu care apare în legume verzi, legume galbene, alge marine și care ajută metabolismul energetic, funcția nervoasă, contracția musculară, secreția de hormoni și reglarea temperaturii corpului
  • Fierul pentru că este implicat în transportul oxigenului și este o componentă a unor enzime; se găsește în legume verzi, gălbenuș de ou, crustacee, ficat de pui, ficat de vită, legume galbene
  • Seleniu din carne, grâu, pește, soia, care are proprietăți antioxidante importante
  • Molibden din leguminoase, produse lactate, cereale și ficat
  • Cupru din carne, alune, cereale și legume, pentru că ajută la stocarea fierului, la dezvoltarea unor anumite enzime, la creșterea imunității organismului
  • Calciu din lapte, produse lactate, soia, legume, alge marine, care este important pentru sănătatea dinților și a oaselor, pentru contracția musculară și reducerea nervozității
  • Mangan din semințe, legume, cereale, ceai Matcha pentru că ajută la formarea oaselor și este un element esențial al unor enzime din organism.
Citește și:  Alcoolul si sarcina - o nepotrivire totala

Nu mânca în exces de sărbători!

Pentru a nu avea probleme cu stomacul, nutriționiștii recomandă câteva sfaturi privind masa de Crăciun și Anul Nou. Ei spun că există riscul de a mânca prea mult, deoarece preparatele culinare sunt delicioase și din abundență excesivă pe masă. Aceste alimente cpot fi bogate în calorii și pot duce la creșterea în greutate, la obezitate.

De sărbători, trebuie să existe pe masă și mâncăruri ușoare, nu doar bombe calorice. Asta înseamnă să fie multe legume, verdețuri, salatele proaspete, murături și mai puține sosuri ce conțin uleiuri, maioneză și smântână. Cele mai indicate sunt preparatele din pește, carne slabă, garniturile din legume.

Nu trebuie făcut exces de alcool, deși tentația de a bea mai mult apare. Se poate bea și apă, ceai, cafea, sucuri naturale și compoturi. Excesul de alcool poate duce la dureri de cap, senzație de greutate la stomac, oboseală, scăderea capacității de concentrare, tulburări gastrointestinale.

Supraalimentarea nu este sănătoasă pentru organism de sărbători, însă puțini oameni pot să reziste preparatelor culinare tradiționale de Crăciun, care sunt delicioase dar și bogate în calorii. Este important de mâncat o cantitate moderată de alimente, pentru a nu ajunge la acea senzație de balonare, ce poate cauza simptome de reflux.

Mâncărurile de sărbători sunt bogate în grăsimi, de aceea nu trebuie consumate în exces. În ceea ce privește consumul de alcool – vin, șampanie – trebuie să fie la un nivel scăzut. De asemenea și consumul de cafea trebuie limitat la 1-2 cești, pentru că ea este un declanșator de reflux gastroesofagian, ceea ce este foarte neplăcut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.