Somnul insuficient a devenit o problemă frecventă la nivel mondial, din cauza depresiei

0
2

Majoritatea oamenilor diagnosticați cu depresie majoră au probleme cu somnul. Conform unui studiu recent, aproximativ trei sferturi dintre oamenii cu depresie majoră spun că au tulburări de somn. Ei se trezesc noaptea din somn, uneori nu reușesc să adoarmă, iar dimineața sunt obosiți. Cercetărorii au ajuns la concluzia că depresia poate afecta calitatea somnului la oameni, acesta devine fragmentat, insuficient și superficial.

Află în acest articol cum poți scăpa de depresie, înainte ca starea ta de sănătate să se înrăutățească.

Navigare rapidă în artiol:

  1. Depresia
  2. Somnul și depresia

1. Depresia

Oamenii care suferă de depresie sunt apatici, triști, au tendința de a plânge des, dar pot fi și agitați, furioși, nervoși. Toate aceste stări afectează somnul și duc la oboseală accentuată. Un alt simptom de depresie majoră este anhedonia, care se manifestă prin pierderea interesului pentru lucrurile pe care oamenii le-au iubit cândva.

Un om cu depresie cronică poate avea anhedonie, ceea ce înseamnă că nu-și găsește motivația de a face anumite activități, care îi plăceau înainte și care îi aduceau bucurie.

În cazuri grave, depresia cronică poate duce și la gânduri sinucigașe, la pierderea încrederii și stimei de sine, izolare, sentimente de vinovăție.

Cum poți scăpa de depresie, înainte ca boala să se înrăutățească?

În primul rând, trebuie să recunoști că ai o problemă de sănătate și să decoperi cauzele ei. Sentimentele de tristețe, neputiință și senzația de oboseală de care suferi, ar putea fi semne clare că depresia s-a instalat. Oricare ar fi cauza, de regulă ajută o consultație la medic și un tratament adecvat, în lupta împotriva depresiei. Poți scăpa de depresie și cu ajutorul unei diete speciale care combate această boală.

Dacă cineva suferă de depresie, cei dragi, din familie sau prietenii ar trebui să-l ajute. În multe cazuri, starea de spirit rea poate fi tratată fără medicamente, cu ajutorul persoanelor din jur.

Exercițiile fizice în tratamentul depresiei

Exercițiile fizice sunt utile de multe ori în tratamentul depresiei. Există de pilă, anumite posturi yoga care îmbunătățesc foarte mult calitatea somnului și pot ameliora astfel și depresia. Exercițiile fizice moderate sunt o oportunitate prin care se poate îmbunătăți starea de spirit și gestiona depresia. Prin urmare, cei care suferă de această boală ar fi bine să aibă un program de exerciții fizice, pe care să-l aplice în mod frecvent, zi de zi.

Un studiu recent, realizat pe un eșantion de 30.000 de persoane, sugerează că:

  • Pentru a reduce simptomele depresiei este nevoie de cel puțin 30 minute de pedalat zilnic, pe o bicicletă staționară
  • 30 de minute pe zi de activitate aerobă sau de alergat ajută la îmbunătățirea stării de spirit pe termen scurt dar și pe termen lung
  • O plimbare pe jos în fiecare zi poate elimina simptomele de stres și poate ajuta în cazuri de depresie
  • Prin efectuarea de exerciții fizice timp de cel puțin o oră pe săptămână se poate preveni depresia la oameni.

Prin exerciții fizice regulate se obțin numeroase beneficii și avantaje:

  • Se poate îmbunătăți funcția cardiovasculară, memoria, capacitatea de concentrare, starea de dispoziție
  • Se crește eliberarea postsinaptică a neurotransmițătorilor, de dopamină și de serotonină, iar asta ajută la îmbunătățirea stării de dispoziție și a proceselor cognitive
  • Se crește longevitatea, se scade riscul de boli coronariene, diabet, accident vascular cerebral
  • Se combate stresul, se reduc inflamațiile din corp, se pot elimina kg în plus, se obține bunăstare psiho-emoțională.
Citește și:  Ai tulburări de somn noaptea? Iată câteva exerciții de yoga care te pot ajuta!

Activitatea fizică este la fel de importantă și eficientă în tratamentul depresiei ca și alte terapii.

Persoanele care suferă de depresie trebuie să evite fumatul, consumul de alcool, dieta nesănătoasă, sedentarismul și consumul mare de medicamente. Pentru a scăpa de depresie, trebuie evitat stilul de viață negativ.

Sunătoarea este o plantă medicinală care tratează depresia.

2. Somnul și depresia

Somnul slab a fost asociat cu depresia la oameni. Cercetătorii au ajuns la concluzia că evenimentele stresante pot afecta somnul REM al oamenilor și duce la declanșarea depresiei. De asemenea, ei au constatat că tulburările de somn nu sunt cauzate doar de depresie, ci și de anumiți factori, care ar putea duce la depresie.

Lipsa de somn are un impact negativ asupra sănătății organismului. Atunci când tulburările de somn persistă o perioadă îndelungată de timp, apar consecințe precum sunt:

  • Scade imunitatea organismului
  • Apar probleme cardiovasculare, probleme de infertilitate
  • Se accentuează depresia
  • Creștere riscul de hipertensiune arterială și de obezitate
  • Se poate declanșa diabetul și alte probleme grave de sănătate, cum este cancerul.

Oamenii au obiceiul de a se concentra pe cantitatea de somn, în loc să dea atenție mai mult calității somnului.

Somnul are un rol foarte important și în reducerea oboselii fizice și a oboselii mentale. Principala cauză a depresiei este insomnia, spun cercetătorii. De asemenea, persoanele care suferă de insomnie din alte cauze, sunt predispuse la depresie. Insomnia declanșată pe fond de stres sau alte probleme poate duce la reaparația depresiei la oameni.

Oamenii care se plâng de insomnie, se confruntă de fapt cu dificultăți de adormire, reușesc cu greu să aibă un somn profund, se trezesc în timpul nopții și nu mai pot să adoarmă, sau se scoală dimineața devreme, înainte să sune ceasul la ora programată.

Sfaturi pentru a avea un somn mai bun

Oamenii trebuie să fie atenți la sănătatea lor și să recurgă la strategii prin care să-și îmbunătățească calitatea somnului.

Pentru a trece peste boală, oamenii trebuie să aibă un program de somn, să încerce să doarmă 7-8 ore pe noapte. Somnul sănătos noaptea ajută la optimizarea funcției creierului și reduce tulburările de dispoziție. Obiceiurile bune de somn pot îmbunătăți calitatea acestuia, starea de spirit și sănătate fizică și mentală. Pentru asta, se pot aplica câteva strategii și anume:

  • Fă câteva exerciții de relaxare înainte de culcare, cum ar fi cele de respirație și Yoga
  • Mergi în pat să dormi atunci când îți este somn
  • Menține o rutină de culcare, chiar și în weekend, de exemplu să dormi la ora 22
  • Evită zgomotul, suprasolicitarea, filmele violente înainte de culcare
  • Relaxează-te înainte de somn cu o activitate liniștitoare, cum ar fi lectura sau muzica
  • Nu consuma cofeină seara și evită mesele abundente
  • Creează un mediu plăcut în dormitor pentru a avea un somn de calitate.

Deficitul de somn provoacă îmbătrânirea pielii

Cercetătorii au descoperit conexiunea între somn și îmbătrânirea pielii. Eu au ajuns la concluzia că o calitate slabă a somnului poate afecta aspectul pielii. Din cauza deficitului de somn recuperarea pielii după arsuri solare este mai lentă. Prin urmare, un somn bun este foarte important și pentru sănătate și pentru frumusețe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.