Topul vitaminelor pentru iarna

0
66

Topul vitaminelor pentru iarna
Legume si fructe

In lunile de iarna organismul trece printr-o perioada de stres, de aceea multi oameni au o stare de spirit scazuta, sunt plictisiti, se simt obositi si de parca nu ar fi de ajuns se intampla sa fie afectati si de o boala specifica acestui sezon. Toate acestea se intampla datorita deficitului de vitamine din organism, semnele arata clar ca avem nevoie de un complex de vitamine pentru intarirea sistemului imunitar si fortificarea organismului.

Daca ar fi sa alcatuim topul vitaminelor pentru iarna pe primul loc s-ar afla vitamina C. Apoi putem adauga si celelalte vitamine A, B, E, D, PP, K, dar si magneziul, cuprul, fierul care ajuta in mentinerea sanatatii organismului.

Ce trebuie facut pentru refacerea organismului si acoperirea carentei de vitamine?

Desi iarna este lunga si multi dintre noi se intreaba cum isi vor reface fortele in aceasta perioada, trebuie sa avem incredere ca este destul de simpla metoda de completare a deficitului de vitamine. Faptul ca in timpul verii am consumat foarte multe legume si fructe nu inseamna ca am acumulat vitamine pe o perioada foarte lunga de timp si le-am stocat in organism pentru iarna. Organismul are nevoie mereu de o dieta echilibrata bogata in minerale si vitamine pentru a-si mentine starea de sanatate.

Vitamine iarnaLipsa de vitamine A, B, C, E afecteaza pielea, duce la inrosirea fetei, uscaciunea mainilor. Exfolierea unghiilor, caderea parului indica un deficit de cupru, fier, vitamina B si C. Si exemplele pot continua, toate indica o nutritie proasta, lipsa de vitamine din alimente.

Corpul nostru este frumos si sanatos, iar metabolismul se desfasoara normal daca aportul de vitamine si minerale este corect in organism.

Vitamina C este cea mai importanta dintre toate – fapt confirmat de ultimele statistici. Avand in vedere rolul puternic antioxidant ea este foarte benefica pentru metabolism, ajuta la cresterea sistemului imunitar, protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi. Lipsa de vitamina C se poate rezolva prin consumul de fructe de sezon – portocale, mandarine, kiwi, lamai, clementine. Vitamina C se gaseste in cantitate mare in varza acra, in legume cu frunze verzi, conopida, ardei, coacaze negre, macese, catina, afine, macris.

Vitamina B poate da anumite probleme in timpul iernii daca nu este primita in organism in cantitate suficienta. Carenta de vitamina B face ca buzele sa fie uscate si crapate, parul si unghiile devin casante, devenim irascibili, suferim de insomnie.

Vitamina B1 apare in painea din faina de grau, orez brut, germeni de grau, broccoli, sparanghel, fulgi de ovaz, nuci, mazare, varza de Bruxelles, carne de porc, de pasare si de vita, peste, galbenus de oua si ficat.

Citește și:  Știați că oamenii aleargă cu aproximativ 30% mai mult atunci când ascultă muzică?

Vitamina B2 se afla in seminte, cereale, coaja de paine, drojdie, ovaz, mazare, legume cu frunze de culoare verde, peste, branza, iaurt, lapte, albus de ou, rinichi, carne.

Vitamina B 5 se gaseste in conopida, mazare, ovaz, legume cu frunze de culoare verde, alune, drojdie, rinichi, lapte, galbenus de ou, carne de pui, inima, ficat de pui.

Vitamina B6 se afla in porumb, cartofi, leguminoase, cereale, soia, legume cu frunze de culoare verde, drojdie, varza, grau, morcovi, nuci, avocado, banane, galbenus de ou, lapte, carne, inima, rinichi si ficat.

Vitamina B12 este in soia, alge marine, drojdie, carne de pasare si de vita, oua, branza, lapte, rinichi, peste, ficat.

Vederea este afectata de lipsa vitaminei A care raspunde de acuitate vizuala, mentine sanatatea unghiilor si a parului, previne procesul de imbatranire prematura a organismului, intareste sistemul imunitar. Vitamina A se afla in morcovi, lapte, peste, galbenus de ou, caise, marar, patrunjel, soia, struguri, mazare, broccoli, spanac, ceapa verde, ardei, dovleac, ulei de peste, smantana, branza, ficat de vita, unt, icre de peste.

Cel mai puternic antioxidant natural este vitamina E. Lipsa ei duce in primul rand la o puternica lipsa de concentrare. Vitamina E regenereaza tesuturile, protejeaza celulele si le ajuta in procesul de aprovizionare cu oxigen, reduce formarea radicalilor liberi, creste sistemul imunitar, inlatura stresul si calmeaza sisitemul nervos. O cantitate mare de vitamina E se afla in ficatul de vita, varza, spanac, carne macra, ulei vegetal, oua si salata verde.

Vitamina D se gaseste in ulei de peste, unt, oua, produse lactate, galbenus de ou.

Vitamina PP este in alune, broccoli, morcovi, cartofi, rosii, germeni de grau, cereale integrale, faina de porumb, peste, ficat de vita, lapte, branza, carne de porc.

Vitamina K se afla in spanac, conopida, varza de Bruxelles, curmale, grau, soia, ceai verde, secara, ovaz, macese, rosii verzi, oua, ficat de porc.

Pentru a avea un organism sanatos trebuie sa se consume alimente sanatoase bogate in minerale si vitamine, fara consum de afumaturi, grasimi, produse rafinate si de fast-food, sa se faca miscare, plimbari in aer curat, un sport, sa se aeriseasca in fiecare zi camera, sa se mearga la culcare inainte de ora 23, sa nu se consume alcool, sa se renunte la fumat si sa se mentina o stare de spirit buna.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.