Care este cel mai bun moment pentru a bea o ceașcă de cafea? – Iată ce spun cercetătorii!

0
40

Un studiu recent al cercetătorilor arată că cel mai bine este să bei cafea după ce ai servit micul dejun. Studiul demonstrează efectele cafelei asupra organismului dacă se respectă acest lucru, dar și problemele ce pot să apară dacă se bea cafea pe stomacul gol.

Navigare rapidă în articol:

  1. Consumul de cafea pe stomacul gol
  2. Consumul de cafea după micul dejun

1. Consumul de cafea pe stomacul gol

Cercetătorii consideră că nu este bun consumul de cafea pe stomacul gol, pentru că poate avea efect negativ asupra controlului glicemiei – ceea ce reprezintă un factor de risc pentru anumite boli grave – diabet și boli de inimă.

Potrivit studiului realizat, cercetătorii de la Universitatea din Bath au arătat efectele cafelei asupra organismului la oameni, dacă aceasta se bea pe stomacul gol, dimineața, imediat după trezire. Studiul s-a realizat pe un număr de 29 de participanți – bărbați și femei – care nu aveau probleme de sănătate.

Rezultatele studiului au arătat inițial faptul că acest obicei de a bea cafeaua pe stomacul gol produce tulburări de somn la oameni. De asemenea, ei au spus că o noapte de somn întrerupt nu agravează răspunsurile glicemiei și insulinei la oameni, însă dacă acest lucru se repetă, dacă somnul este slab în mai multe nopți, atunci este clar faptul că efectul negativ produs de consumul de cafea nu va întârzia să apară.

Cercetătorii au precizat că: “Prin consumul de cafea înainte de micul dejun, crește cu 50% răspunsul la glucoza din sânge.” Ei consideră că asta ar limita capacitatea corpului de a tolera zahărul la micul dejun; zahărul se găsește și în diferite alimente ce se consumă la prima masă a zilei. Pentru a reduce creșterea glicemiei, ar trebui să se consume un mic dejun alcătuit din alimente cu un conținut scăzut în zahăr și carbohidrați.

Cercetătorii s-au referit și la cafeaua în care s-a adăugat puțin lapte. Ei consideră că: “Efectul cofeinei este același chiar dacă s-a adăugat lapte, pentru că în general efectele fiziologice ale cofeinei sunt puternice.

Alte riscuri pentru sănătate

Cafeaua pe stomacul gol va stimula eliberarea de acid clorhidric în tractul digestiv și va afecta descompunerea proteinelor de către organism, lucru problematic atunci când masa este copioasă. Asta va duce la balonare, iritații și inflamații intestinale. În timp, lucrurile se complică și pot cauza chiar și cancer de colon.

Experții sugerează oamenilor să bea cafea dimineața, dar nu înainte de a mânca micul dejun. În acest fel se ocolesc efectele nocive ale cafelei și se obține necesarul de energie.

2. Consumul de cafea după micul dejun

O ceașcă de cafea este indicată după prima masă a zilei. Ea are efect bun asupra organismului, după ce s-a servit micul dejun. Cu ajutorul cafelei dispare acea senzație de oboseală, ce apare după o noapte în care somnul nu a fost destul de odihnitor.

Prin consumul de cafea după masă se poate îmbunătăți digestia. Cafeaua ajută procesul digestiv. Acesta este principalul motiv pentru care oamenii beau câte o ceașcă de cafea după ce au mâncat. O digestie corectă ajută la menținerea sănătății tractului digestiv și a colonului.

Citește și:  Sucul de pepene galben, beneficii pentru sănătate

Unii oameni consumă cafea fierbinte, alții rece, cu gheață. Cercetătorii au sugerat oamenilor să bea cafea caldă, pentru că aceasta poate ameliora constipația, mai ales dacă se bea dimineața, după micul dejun.

Cofeina din cafea stimulează mușchii din tractul digestiv, îi face să se contracte, astfel se stimulează peristaltismul intestinal. Cafeaua are efect asupra organismului, mai ales datorită proprietăților sale diuretice. Cei care suferă de constipație, ar trebui să bea o cană de cafea dimineața, după ce au mâncat ceva. Micul dejun este foarte important.

Zațul de cafea și pliculețele de ceai au întrebuințări practice.

Efectele cafelei asupra sănătății

Conform studiilor prezentate pe British Medical Journal: “Prin consumul de 3-4 cești de cafea pe zi se oferă cele mai multe beneficii pentru sănătate în general.” Consumul de cafea a fost asociat cu un risc mai mic cu 18% de cancer, cu un risc mai mic de apariție a diferitelor forme de cancer, afecțiuni hepatice, metabolice și neurologice.

Cercetătorii au sugerat oamenilor să evite fumatul, iar femeilor să nu bea cafea deloc în perioada de sarcină. Prin consumul a 1-2 căni de cafea pe zi se poate scădea în greutate. Pentru a slăbi este indicată și suprimarea poftei de alimente. Despre cafea se spune că poate inhiba pofta de mâncare.

Unii nutriționiști spun despre cafea că ajută la absorbția fierului din alimente în organism. Deficitul de fier apare îndeosebi la femei. Nutriționiștii consideră că oamenii ar trebui să bea cafea între mese, cam la 60 minute după ce au mâncat, nu chiar imediat. Ei spun că acidul tanic din cafea și din ceaiul verde poate favoriza absorbția fierului din alimente. Cu ajutorul cafelei, fierul nu va trece prin intestin fără a fi absorbit de corp.

Cafeaua prăjită conține peste 1.000 compuși bioactivi, dintre care o parte au proprietăți antioxidante, terapeutice, anticanceroase, antiinflamatorii.

Cafeaua are efect revigorant și stimulator asupra organismului. Printre altele, această băutură poate crește vigilența, concentrarea, motivația. Are și un efect analgezic, este de asemenea și bogată în antioxidanți.

Excesul de cafea

Cercetătorii sugerează oamenilor că trebuie să fie atenți totuși la excesul de cofeină. De exemplu, dacă se bea cafea, nu ar mai trebui să se consume și băuturi energizante sau cola, care au de asemenea cofeină. Un adult nu trebuie să dea corpului mai mult de 400 mg de cofeină zilnic. O cantitate prea mare de cofeină poate cauza stres, insomnie.

Se recomandă un consum moderat de cafea, astfel se obțin efectele pozitive și se limitează efectele negative. Prin urmare, specialiștii spun că nu ar trebui depășit consumul a 4-5 cești de cafea pe zi. Contează desigur cât de multă cafea bei, este important să ai grijă de sănătatea ta și să nu faci excese în nicio privință.

Concluzia

Cafeaua dimineața, înainte de micul dejun, îți poate strica sănătatea. Cafeaua se bea după ce ai mâncat puțin, astfel ea oferă anumite beneficii pentru sănătate. Printre beneficii se numără un risc mai mic de cancer, diabet, boli de inimă și Parkinson.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.