Cât timp ar trebui să petreacă adulții în fața ecranelor?

0
20
Cât timp ar trebui să petreacă adulții în fața ecranelor

Reducerea timpului petrecut de către copii în fața ecranelor este o problemă pe care mulți părinți și educatori și-o pun, uitând adesea că și ei, ca adulți, ajung să petreacă multe ore la televizor și la calculator sau folosind telefonul mobil. Așadar, care este limita sănătoasă pentru numărul de ore petrecute în fața calculatorului și cum putem reduce excesul dacă ne confruntăm cu o astfel de problemă?

Câte ore ar trebui să petreacă un adult privind ecrane?

De ce trebuie să limităm timpul petrecut în fața ecranelor? Se pare că această practică aparent relaxantă ne poate face mai mult rău decât bine. Excesul de timp petrecut privind ecrane poate duce la probleme precum calitatea scăzută a somnului, disconfort ocular, dependență, dureri musculare și sedentarism. Unele statistici îngrijorătoare spun că acum zece ani, adulții din Statele Unite petreceau 11 ore pe zi în fața ecranelor, și că în timpul pandemiei s-a ajuns chiar și la 19 ore petrecute privind ecrane într-o zi!

În mod ideal, numărul de ore petrecute în fața ecranelor ar trebui să fie 0, dar recomandarea depinde și de tipul de conținut consumat. Nu se pot compara două ore de privit un film de calitate cu două ore de uitat pe rețele sociale, unde cantitatea și diversitatea de informații (adesea de calitate scăzută) duc la oboseală. În ceea ce privește timpul petrecut pe rețele sociale, unele studii arată că limitarea la 30 de minute pe zi duce la o îmbunătățire semnificativă a stării de bine.

Cum putem limita numărul de ore petrecute în fața ecranelor?

Ore petrecute în fața ecranelor

Elimină funcția de notificare

Notificările sunt acele mesaje care apar pe telefon pentru a-ți atrage atenția cu privire la o activitate nouă pe un site sau într-o aplicație. Semnalul sonor te determină să îți verifici telefonul chiar dacă erai ocupat cu o altă activitate, ceea ce îți va reduce productivitatea. Așa că renunță la notificări, păstrându-le eventual doar pe cele cu adevărat importante.

Citește și:  Râsul - scade nivelul de hormoni ai stresului și întareste sistemul imunitar

Pune limite de timp

Folosește un timer precum cel de la aragaz sau de pe telefon pentru a te alerta când trebuie să lași telefonul din mână. Totodată, planifică o activitate utilă sau benefică, de exemplu să mergi la o plimbare, să faci curat în cameră sau să faci exerciții fizice.

Nu lua telefonul cu tine în dormitor

Multe persoane nu se pot abține să verifice telefonul înainte de culcare sau la trezire. Această practică interferează cu somnul, te determină să mergi mai târziu la culcare, iar lumina albastră a ecranului îți determină corpul să creadă că este zi și să secrete hormoni care să-l mențină activ. Mai bine folosește un ceas cu alarmă clasic și lasă telefonul la intrarea în dormitor.

Alege cu grijă ce privești

Evită să petreci ore în șir pe feed-urile rețelelor sociale și alege în loc un conținut de calitate, fie că este un film bun sau turneul de fotbal din Qatar 2022. Conținutul video de format mai lung se termină la un moment dat, în timp ce reels și filmulețe de pe YouTube sunt disponibile cu milioanele și nu se vor opri niciodată, fără a-ți oferi vreun beneficiu real.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.