Cum poți să te lași rapid de fumat? – Sfaturi utile pentru ca să nu te îngrași

1
285

1-fumat

Vrei să te lași de fumat fără să te îngrași?  Nimic nu este imposibil! Acum poți afla motivele pentru care te poți îngrășa dacă renunți la fumat și modalitățile prin care poți evita acest lucru. Descoperă în acest articol cîteva strategii cu privire la modul cum te poți opri permanent din fumat.

Navigare rapidă în articol:

Care sunt avantajele renunțării la fumat?

2-fumatul-scurteaza-viata

Fumatul îți scurtează viața. Cu cât fumezi mai mult că atât riscul de a te îmbolnăvi și de a trăi mai puțin este mai mare.

Cât de repede se recuperează organismul uman după fumat? Studiile cercetătorilor au demonstrat următoarele avantaje ale renunțării la fumat:

  • Fumatul a fost asociat cu riscul producerii accidentului vascular cerebral și cardiac. Dacă te lași de fumat, după o perioadă de un an, riscul de accident vascular cerebral scade, va ajunge la nivelului riscului unui om nefumător.
  • Renunțând la țigări, monoxidul de carbon se elimină din corp complet după o perioadă de 24 de ore.
  • După o perioadă de cel puțin trei luni se reduc problemele respiratorii și vocea devine mai clară. De asemenea, scade disconfortul creat de tusea care era produsă din cauza fumatului excesiv. Dioxidul de carbon provenit din fumul de țigară este foarte toxic pentru organism. Desigur există și alte substanțe în țigări care afectează sănătatea, care sunt cancerigene. Prin eliminarea fumatului, bronhiile se relaxează, se restabilește sănătatea plămânilor, capacitatea respiratorie crește cu 10%. Este eliminat mucusul și alte reziduri ale fumatului din sistemul respirator.
  • Se ameliorează circulația sângelui, se restabilește oxigenarea celulelor, scade cantitatea de monoxid de carbon și nicotină din sânge, pulsul și presiunea sângelui ajung la valorile normale.
  • După o perioadă de 5-10 ani scade riscul de a suferi crize cardiace și riscul de a face cancer de plămâni.

De ce nu renunță atât de ușor oamenii la fumat?

3-femeile-si-fumatul

Statisticile arată că aproximativ două treimi dintre fumători decid să fumeze în continuare din motivul de a nu ajunge la obezitate. Mai ales femeile sunt acelea care țin foarte mult la siluetă și nu vor să acumuleze prea multe kg în plus.

Femeile nu se lasă de fumat și din alte motive:

  • Din cauza sindromului depresiv de care suferă după naștere, sau din cauza problemelor de viață.
  • Consideră că prin fumat se relaxează atunci când au stări de nervi accentuate.
  • Multe femei cred că dacă fumează pot trece mai ușor peste problemele pe care le au în familie, peste stările de furie datorate frustrărilor acumulate la locul de muncă.
  • Studii recente arată că femeile au tendința de a copia comportamentul fumătorilor, mai ales acela de a fuma în situații de stres. Aproximativ 40% dintre femei își aprind o țigară atunci când simt nevoia să scape de stres sau de crizele de depresie și anxietate.
  • Alte statistici indică faptul că femeile care nu pot renunța la fumat fac parte din rândurile inferioare ale populației, care au un statut profesional scăzut sau care au venituri mici. Există anumite diferențe sociale cu privire la situația financiară și la educație în rândul femeilor care fumează. S-a constatat faptul că majoritatea femeilor care fumează nu au un nivel de educație ridicat.
  • Femeile care fumează au senzația că acest lucru le ajută să pară mai importante sau mai sigure pe ele. În realitate ele sunt persoane slabe și vulnerabile, care au nevoie de susținerea celor din jur.

Statisticile arată faptul că în rândul persoanelor de 18-19 ani, una din două femei fumează. Acest lucru arată că sunt foarte multe femei care nu renunță la fumat, iar numărul lor este în creștere.

Stil de viață – Cum să te lași de fumat fără să te îngrași?

4-renuntarea-la-fumat

Probabil te întrebi de ce se spune că te îngrași dacă renunți la fumat? Metabolismul este cauza! Renunțarea la fumat modifică metabolismul și de aceea mulți oameni care nu mai fumează se îngrașă. Cercetările arată totuși că majoritatea oamenilor cresc cu cel mult trei kg dacă renunță la țigări. Potrivit experților preocuparea oamenilor că pot suferi de obezitate dacă devin nefumători este nefondată. Mai mult decât atât, există oameni care atrrrunci când renunță la fumat pot să slăbească și în plus au și avantajul de a duce o viață mai sănătoasă.

Motivele pentru care apare creșterea în greutate:

  • În timpul fumatului consumul de energie este mai mare.
  • Rata metabolică crește.
  • Nicotina are capacitatea de a limita pofta de mâncare și astfel se mănâncă mai puțin.
  • Studiile cercetătorilor au demonstrat faptul că după doi ani un om dependent de fumat poate crește în greutate pentru că rata metabolică bazală ajunge la nivelul inițial și se pot acumula kg în plus dacă alimentația este necorespunzătoare.

Greutatea corporală poate fi controlată fără înfometare

5-alimentatia

Pentru a preveni și combate obezitatea nu sunt recomandate dietele stricte deoarece aceastea pot crește rata de recidivă și în plus pot afecta sănătatea organismului. Având în vedere faptul că oamenii ajung să se lupte pe două fronturi (fumat, obezitate) pot foarte ușor să renunțe la decizia luată de a nu mai fuma.

Sfaturi privind dieta pentru a renunța ușor la fumat:

  • Introducerea de fructe și legume în alimentație. Acestea trebuie să fie consumate crude deoarece cruditățile au mai mulți nutrienți decât vegetalele gătite.
  • Aportul de nutrienți, mai ales de vitamina C și E.
  • Consumul de alimente care taie foamea.

Dieta echilibrată te ajută în perioada de sevraj

Dacă vrei să te lași de fumat trebuie să ai o alimentație sănătoasă și echilibrată care nu predispune la îngrășare, care te liniștește și îți oferă un plus de energie și vitalitate. În timpul sevrajului are loc o creștere a apetitului pentru că tutunul inhibă pofta de mâncare.

Principalele reguli de alimentație sunt:

  • Pentru a avea energie și a simți că te-ai săturat poți consuma foarte multe fructe și legume zi de zi. Ideea este să eviți alimentele care au prea multe calorii și să alegi alimentele ușoare care sunt bogate în vitamine, minerale și antioxidanți. Fructele și legumele oferă nutrienții necesari îmbunătățirii sănătății organismului fără a favoriza creșterea în greutate. Deja se știe că antioxidanții combat atacul nociv al radicalilor liberi, previn îmbătrânirea prematură a organismului și cresc longevitatea. Antioxidanții ne protejează celulele și ajută la restabilirea vitalității organismului.
  • Pentru regenerarea celulară și reînnoirea țesuturilor sunt recomandate carotenoidele. Acestea reprezintă precursori ai vitaminei A. De asemenea dieta trebuie să conțină alimente care conțin vitamina C și E. Vitamina C are proprietăți antioxidante puternice pentru organism. Despre ea cercetătorii spun că ajută în prevenirea bolilor cardiovasculare și a cancerului. Vitamina E are și ea efect în prevenirea accidentului cardiovascular. Se poate lua din vegetale.
  • Dieta trebuie să conțină ceai verde care conține substanțe flavonoide și polifenoli, care pot reduce nivelul de colesterol și zahăr din sânge.
  • În timpul sevrajului este recomandat uleiul esențial de grapefruit care stimulează sistemul digestiv. Boabele de porumb au potasiu și efect diuretic. Spirulina este bogată în nutrienți: vitamina B12, acid gama-linoleic, fier și alte oligoelemente, care cresc rezistența organismului.

Cum poți reduce apetitul alimentar?

6-dieta

Prin alegerea alimentelor care conțin o cantitate mare de micronutrienți se poate suplimenta senzația de lipsă de nicotină, creată de fumat. Sunt recomandate fructele proaspete, cerealele complete, carnea slabă și peștele.

Obiceiuri zilnice sănătoase:

  • Se pot consuma și 3-4 fructe pe zi, două porții de salate și legume crude, produse lactate cu un conținut redus de grăsimi (cum sunt iaurturile). În ceea ce privește carnea sau peștele, este indicată doar o porție pe zi.
  • În loc de țigara și cafeaua de dimineață se poate bea o cană cu ceai verde sau o cană cu apă cu lămâie. Acestea ajută la detoxifierea organismului și în plus sunt benefice pentru sănătate.
  • Trebuie redus consumul de zahăr. După cum se știe zaharurile sunt asimilate destul de repede în organism și facilitează apariția senzației de foame.
  • Micul dejun poate fi alcătuit din: o felie de pâine intermediară, un ou fiert, un iaurt, un fruct sau un pahar cu suc proaspăt din fructe de sezon.
  • Prânzul nu trebuie să cuprindă alimente grase, preparate cu sos de maioneză grasă, fripturi, sucuri acidulate, plăcinte și prăjituri. Nici nu poate fi vorba de a sări peste masa de prânz. Ideea este să se consume alimente care nu îngrașă, care sunt sănătoase și care sunt asimilate ușor de organism. Alimentația poate să cuprindă carne la grătar, pește, salate proaspete, multe fructe și legume crude. De asemenea, iaurtul și brânza degresată trebuie să facă parte din alimentație.
  • Trebuie evitate dulciurile și prăjiturile încărcate de calorii, ciocolata, bomboanele, produsele de patiserie. De asemenea, sunt contraindicate aperitivele din mezeluri, sosurile grase și alte plăceri gustative care pot favoriza creșterea rapidă în greutate.
Citește și:  Cum ne pastram sanatatea in timpul iernii?

Activitatea fizică are un rol important în prevenirea obezității

7-activitatea-fizica

În perioada când se fac eforturi pentru a renunța la fumat trebuie să faci obligatoriu sport, exerciții fizice, orice activitate care ajută în menținerea greutății corporale. Exercițiile fizice sunt recomandate persoanelor care încearcă să renunțe la fumat.

Dacă vrei să devii nefumător trebuie neapărat să faci sport. Cercetătorii consideră că prin sport poți preveni dorința de a fuma. Este suficient să faci câteva exerciții fizice timp de 15 minute zilnic și vei vedea că este mai ușor să-ți atingi obiectivul, acela de a nu mai fuma. Sunt recomandate exercițiile fizice pentru mâini, picioare, gât, spate, pentru întregul corp.

De asemenea, experții spun că antrenamentul mental ajută pe cei care vor să devină nefumători în recuperarea sănătății, de exemplu prin autosugestie. Se recomandă un program auditiv care este însoțit de muzică care să ajute la:

  • Dizolvarea dorinței de a fuma.
  • Combaterea stresului, a depresiei și a stărilor de nervi.
  • Relaxarea profundă.
  • Restabilirea echilibrului interior.
  • Creșterea puterii de concentrare.
  • Recâștigarea încrederii în forțele proprii și a stimei de sine.
  • Creșterea dorinței de a renunța definitiv la fumat.
  • Îmbunătățirea bunăstării interioare și a calității vieții.

Cum te poți opri permanent din fumat?

8-fumatul

Foarte mulți oameni își doresc să renunțe la fumat. Nu ești singurul care a înțeles efectele nocive ale fumatului și care caută strategiile cele mai bune de a renunța la țigări. Conștientizarea riscurilor fumatului ajută în luarea deciziei de a renunța la acest viciu:

  • La fumători oxigenarea celulelor este deficitară, la fel și circulația sângelului în țesuturi. Acest lucru face ca rănile să se vindece mai greu.
  • Fumatul poate cauza dureri de spate și deteriorarea discurilor intervertebrale pentru că apare un deficit de substanțe nutritive în țesuturile coloanei vertebrale.
  • Personele care fumează sunt mai nervoase, mai timide și dependente de acest drog.
  • Fumatul afectează sănătatea organelor și a întregului corp.
  • Plămânii sunt contaminați cu gudron și alte substanțe toxice, cancerigene.
  • Riscul de a dezvolta cancer de plămâni este mare.
  • Organismul poate ajunge să fie intoxicat cu metale grele: crom, plumb, cadmiu și altele.
  • Scade nivelul de energie din organism. O persoană care fumează frecvent nu are putere în ea, simte că este sensibilă la boli, vocea sa este schimbată, pielea îi miroase neplăcut, în mod frecvent are o tuse care este uscată, greu de suportat. Spre deosebire de ea, oamenii care nu fumează pot face mai ușor sport, sunt mai rezistenți și au mai multă energie.
  • În timp este distrusă dantura și sănătatea gingiilor. Fumatul provoacă salivare excesivă, arsuri la stomac, sughiț și iritații ale gurii.
  • Frumusețea este afectată de tutun: mirosul pielii este neplăcut, părul devine urât, tenul este tern, ridat și obosit, degetele pătate, dinții îngălbeniți, pielea are un aspect îmbătrânit.
  • Crește riscul de cancer.

Proceduri alternative

9-acupunctura

Există metode alternative care te pot ajuta să renunți la fumat. Două dintre acestea sunt hipnoza și acupunctura. Ele au un efect asupra organismului dar trebuie completate și de motivația proprie pentru ca aceste metode să dea cele mai bune rezultate.

Deocamdată nu s-a dovedit științific faptul că acupunctura este o metodă pentru renunțarea la fumat. Ea poate ajuta puțin la renunțarea la tutun pe termen scurt. Cu ajutorul acelor de acupunctură se stimulează anumite puncte nervoase de pe ureche despre care se consideră că pot afecta dorința de a fuma. De asemenea se spune că prin acupunctură se pot atenua și simptomele care pot să apară în perioada de sevraj (din cauza renunțării la țigări).

În ceea ce privește renunțarea permanentă la fumat, această metodă nu oferă cele mai bune rezultate. Specialiștii spun despre acupunctură că este o terapie inferioară substituției cu nicotină.

Hiponoza este o procedură folosită pentru renunțarea la fumat, dar nu a fost dovedită științific. Terapeutul hipnotizează pacientul, îl determină să facă o călătorie mentală în timpul hipnozei prin care el consideră că îi poate influența obiceiurile subconștiente legate de fumat. În urma procedurii, pacientul va simți un dezgust pentru țigări și va renunța la fumat.

Se spune despre hiponoză că a avut un efect intens asupra persoanelor dependente de fumat, acestea au renunțat la țigări o perioadă, însă rata recidivei este destul de mare ca și în cazul altor metode alternative. Desigur succesul terapiei depinde de fiecare persoană în parte.

Guma de mestecat cu nicotină – avantaje și efecte adverse

10-guma-de-mestecat-cu-nicotina

Guma de mestecat cu nicotină ajută în reducerea simptomelor de sevraj, este un produs despre care se spune că poate crește foarte mult șansa de a renunța la fumat. Mestecând gumă cu nicotină îți poți reduce stările de iritabilitate. Pe de altă parte cu acest produs nu trebuie exagerat deoarece se spune că poate da efecte secundare:

  • Dureri de cap cauzate de renunțarea la fumat
  • Căderea părului
  • Afecțiuni gastrointestinale
  • Tulburări de somn dacă se mestecă gumă seara
  • Creșterea frecvenței cardiace
  • Rezistență la insulină.

Guma de mestecat poate fi un înlocuitor al nicotinei, face parte din categoria produselor cu substituție nicotinică. Pentru rezultate optime se recomandă:

  • Să se evite consumul de sucuri acidulate, de sucuri din fructe acre și de cafea, înainte de a mesteca gumă cu nicotină. Astfel de băuturi reduc efectul gumei cu nicotină.
  • Specialiștii spun că excesul de gumă de acest fel va produce eliberarea de prea multă nicotină în organism și acest lucru va cauza usturime, iritație și durere abdominală.
  • Pe de altă parte, dacă se începe acest tratament și se renunță la el prea devreme, există riscul ca șansele de a renunța la fumat să fie nule.
  • Guma nu se mestecă mai mult de 30 de minute. Tratamentul se face 2-3 luni. Acest tratament se recomandă persoanelor care nu fumează foarte mult, mai puțin de 10 țigări pe zi.

Concluzii

Se spune că oamenii fumează pentru a fi mai sexy și mai interesanți. Pentru ei fumatul este un mod de a părea oarecum mai încrezători și aroganți. Ei trebuie să se întrebe totuși dacă într-adevăr vocea groasă, ridurile de pe față și mirosul neplăcut al pielii îi fac să fie atât de sexy precum consideră ei? Dacă acest viciu chiar merită să fie practicat, având în vedere consecințele devastatoare pe care le are: bolile grave și scăderea speranței de viață?

Alege orice metodă dorești pentru a renunța la fumat! Important este să renunți permanent la acest viciu care îți poate curma brusc viața la un moment dat!

Loading...

1 COMENTARIU

  1. Intr-adevar, constientizarea este un factor cheie atunci cand vrei sa te lasi de fumat. Cel putin asa a fost in cazul meu. Constientizarea riscurilor m-a facut sa vreau altceva si aceasta decizie a fost atat de puternica incat m-am lasat de fumat si parca mi s-a sters din memorie faptul ca am fumat.

    Oricum, difera de la persoana la persoana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.