Principalele motive pentru a mânca mai multe nuci – Dieta cu nuci

0
484

Dieta cu nuci ajută la prevenirea multor afecțiuni și la scăderea în greutate. Consumul regulat de nuci are numeroase beneficii pentru sănătate, ajută în prevenirea unor boli grave. Află în acest articol ce spun nutriționiștii despre nuci. De ce este bine să mâncăm cât mai frecvent nuci?

Navigare rapidă în articol:

Nucile – proprietăți și calorii

Există mai multe soiuri de nuci, din care fac parte: Jupânești, Ovidiu, Valmit, Geoagiu, Claudia, Orăștie, Valcor, Argeșan, Miroslava, Muscelean, Anica și altele. În total sunt 24 de soiuri românești. Nucile ajung la maturitate în lunile septembrie-octombrie. În luna iunie se culeg nuci verzi pentru dulceață și diferite preparate populare cu efect vindecător (tincturi, lichior, macerat, decoct și altele).

Miezul de nucă oferă multe elemente nutritive și energie corpului. Nucile conțin nutrienți importanți pentru sănătate și anume:

  • Au numeroase săruri minerale – Mg, CA, K, P, S, Cu, Zn, Fe
  • Sunt bogate în vitamine – A, B1, B2, B3, B5, C, E, PP
  • Antioxidanți, compuși fenolici, acizi grași nesaturați Omega-3
  • Mai puțin de 5% glucide solubile
  • Conțin fibre, proteine vegetale de înaltă calitate, fitosteroli, tacoferoli, grăsimi bune.

Câte calorii conțin nucile? Valoarea energetică este semnificativă, 100 g miez de nucă are 700 kcalorii.

Potrivit specialiștilor 100 g nuci conțin 98 mg calciu, 158 mg magneziu, 441 mg potasiu, 2 mg sodiu.

O cantitate de 100 g fistic are 107 mg calciu, 121 mg magneziu, 1025 mg potasiu.

Află de ce este indicat consumul de nuci cu miere – un preparat naturist care întărește sistemul imunitar al organismului.

Oamenii sunt încântați de compoziția bogată în elemente active nutritive a nucilor și de aceea unii fac un lichior de nuci necoapte care are numeroase proprietăți pentru organism, în principal distruge bacteriile și consolidează imunitatea.

Dieta cu nuci

Dieta cu nuci se ține 8-10 zile. Nucile au proteine și grăsimi bune care oferă energie și o senzație de sațietate pentru mult timp.

Alte indicații pentru dietă: nu se bea alcool, nu se consumă dulciuri și multe condimente; se elimină carnea din alimentația zilnică; se bea cel puțin 1,5 l apa pe zi.

Nucile au grăsimi bune, săruri minerale, proteine, calorii, pot înlocui carnea. În plus au mai puțin de 5% glucide solubile, deci pot fi consumate de persoanele predispuse sau suferinde de diabet.

Citește despre dieta cu nuci, alune, caju și migdale pentru a scădea în greutate și a scăpa de boli cardiovasculare. Fructele cu coajă lemnoasă pot fi integrate în dietele sănătoase, pentru scăderea eficientă în greutate.

Ce se întâmplă dacă mănânci o mână de nuci în fiecare zi?

În cadrul unui studiu realizat în America, la care au participat un număr de 245 de femei care sufereau de obezitate și care aveau vârste diferite, s-a ajuns la concluzia că dieta cu nuci ajută la scăderea rapidă în greutate.

Femeile au mâncat câte o mână de nuci pe zi și au avut și o alimentație dietetică timp de 6 luni, astfel au ajuns după această perioadă de timp să scadă foarte mult în greutate. În plus la ele nivelul de colesterol din sânge a scăzut, s-a redus și riscul de diabet sau de boli de inimă.

Dacă vreți să slăbiți rapid, începeți dieta cu nuci neprăjite, nesărate, pentru a pierde în greutate!

Cura de nuci este eficientă pentru creșterea rezistenței organismului și îmbunătățirea stării de sănătate.

Pentru vară este indicat un desert delicios – iaurt cu nuci, ciocolată și afine.

Nucile îmbunătățesc memoria și capacitatea de concentrare

Nucile îmbunătățesc memoria, au efect energizant, combat durerile de cap, mențin echilibrul nervos, previn bolile mintale.

Prin consumul de nuci se îmbunătățește funcția creierului. Potrivit cercetătorilor, nucile, fisticul, arahidele, migdalele și nucile pecan au efect benefic asupra creierului. Aceste fructe cu coajă lemnoasă îmbunătățesc memoria, capacitatea de învățare, percepția și puterea de concentrare.

Nucile au antioxidanți, care sunt foarte buni pentru sănătate, pentru combaterea radicalilor liberi și prevenirea îmbătrânirii. La fistic, albirea cojilor poate duce la pierderea antioxidanților. Acest lucru nu se întâmplă la nuci, acestea au coaja dură, care după ce este îndepărtată oferă posibilitatea de a consuma nuca în stare brută.

Nucile scad riscul de boli coronariene

Alimentația cu nuci, în cadrul unei diete sănătoase, poate fi bună pentru inimă.

Nucile au acizi grași Omega-3 de aceea ajută în:

  • Prevenirea bolilor coronariene sau a bolilor cardiovasculare
  • Prevenirea coagulării sângelui
  • Reducerea inflamațiilor din organism
  • Scăderea riscului de ateroscleroză.

Se recomandă 4 porții de miez de nucă pe săptămână. Un sfert de cană de  nuci conține 90% din cantitatea zilnică de Omega-3 recomandată.

Nucile conțin și arginină care reduce hipertensiunea arterială.

Nucile au acid alfa-linolenic sau acizi grași Omega-3, scad colesterolul rău din sânge (care este asociat cu boli grave, boli cardiace coronariene, cancer, accident vascular cerebral și alte suferințe).

Citește și:  Află lucruri interesante despre nuca de cocos care te vor ajuta să slăbești

Nucile reduc nivelul de colesterol din sânge mai mult decât peștele gras (care are Omega-3).

Nucile nu au colesterol, ele au o cantitate de steroli noncolesterolici care aparțin unor compuși numiți steroli vegetali sau fitosteroli. Aceștia interferează cu absorbția colesterolului, astfel se produce reducerea colesterolului din sânge.

Nucile au minerale sănătoase în cantitate semnificativă – mai ales calciu, potasiu, magneziu. Cantitatea de sodiu este scăzută (2 mg la 100 g nuci). Toate acestea luptă împotriva unor probleme de sănătate: hipertensiune arterială, demineralizare osoasă, risc cardiovascular, rezistență la insulină. Prin urmare, este recomandat consumul regulat de nuci pentru prevenirea acestor probleme de sănătate.

Nucile scad riscul de diabet de tip 2

Potrivit unui studiu prezentat pe EmaxHealth, nucile scad nivelul de colesterol din sânge, ajută la buna funcționare a vaselor de sânge și sunt recomandate în dieta persoanelor care suferă de diabet. Rezultatele studiului arată că: prin consumul a 56 g miez de nucă pe zi se îmbunătățește fluxul sangvin și se reduce nivelul de colesterol rău la persoanele cu diabet.

Cercetătorii consideră că este suficient să mănânci o mână de nuci pe zi pentru a reduce în mod considerabil riscul de diabet.

Potrivit unor studii realizate în anul 2010, prezentate pe NCBI, consumul de nuci ajută în scăderea riscului de diabet zaharat la femei, boli coronariene, calculi biliari. Cercetătorii consideră că nucile au un impact bun asupra sănătății, asupra hipertensiunii arteriale, inflamațiilor, sindromului metabolic și cancerului. Consumul de nuci scade nivelul de colesterol rău din sânge și reduce stresul oxidativ.

De asemenea, s-a constatat că nucile ajută la scăderea în greutate, și nu duc la obezitate.

Nucile combat cancerul

Nucile scad riscul de cancer de sân. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Harvart, prin consumul regulat de nuci în fiecare săptămână se poate reduce riscul de cancer mamar cu 36%.

Nucile scad factorul de creștere de tip insulinic 1 și astfel se reduce riscul de cancer de prostată.

Nucile combat anemia

Nuca este un aliment de bază, oferă organismului elemente nutritive necesare pentru prevenirea anemiei, consolidarea imunității organismului, menținerea echilibrului nervos. Conține fier, de aceea poate îmbunătăți hemoglobina din sânge. Fierul este un element esențial corpului, ajută în prevenirea anemiei. Simptomele anemiei sunt: oboseală, dureri de cap, amețeală, dureri în piept, iritabilitate, aspect palid al pielii, scăderea poftei de mâncare, bătăi rapide ale inimii, senzație de mâini și picioare reci.

Nucile ajută la formarea musculaturii, îmbunătățesc sănătatea oaselor și a întregului organism.

Lichiorul din nuci verzi combate anemia și viermii intestinali.

Ceai din frunze de nuc

Frunzele de nuc au elemente active importante:

  • Au vitamina A, B1, C, D, E, săruri minerale, cobalt, caroten, uleiuri esențiale, fier
  • Tirozină, inozitol, pectine, clorofilă
  • Iod legat organic
  • Acizi organici – acid cafeic, acid cumaric, acid elagic, acid galic
  • Un principiu amar numit juglandină și taninuri importante și foarte complexe.

Frunzele de nuc au proprietăți hipoglicemice, tonifiante, depurative, antimicrobiene, antidiabetice, astringente, hemostatice, digestive, antiseptice, antiinflamatorii.

Coaja nucilor au de asemenea elemente active:

  • Acizi organici – acid galic, acid egalic
  • Au de 40 ori mai multă vitamina C ca sucul de portocale
  • Au de 10 ori mai multă vitamina C ca sucul de lămâi
  • Taninuri
  • Substanțe flavone și altele.

Ceaiul sau infuzia din frunze de nuc are anumite beneficii pentru sănătate și anume:

  • Are efect diuretic, astringent, antiinflamatoriu, etc.
  • Combate greața și diareea
  • Ajută în tratamentul diabetului zaharat
  • Scade glicemia din sânge
  • Reduce hipertensiunea arterială
  • Reduce inflamația membranelor mucoase
  • Combate viermii intestinali
  • Calmează crampele menstruale.

Frunzele de nuc sunt folosite și pentru uz extern (sub formă de decoct, comprese, băi pe anumite zone ale corpului, alifie):

  • Ajută în tratamentul unor probleme de piele cum este transpirația excesivă sau herpesul
  • Au proprietăți cicatrizante, emoliente, calmante, antimicotice, antieczematoase, antiinflamatoare, antialergice
  • Vindecă arsurile solare și rănile cutanate (un preparat naturist din frunze de nuc și ulei de floarea-soarelui, care se lasă să stea la macerat 7 zile)
  • Combat căderea părului (se recomandă clătirea părului cu apă în care s-a fiert frunze de nuc).

Pentru afecțiunile pielii se realizează o infuzie concentrată, ca un decoct, din 3 linguri de frunze de nuc la o cană de apă, se fierbe timp de 10 minute.

Consumul de nuci în exces

Datorită compoziției optime de nutrienți, nucile nu pot dăuna oamenilor, indiferent de vârstă, sau dacă sunt femei sau bărbați.

La unii copii, nucile pot produce alergii. Potrivit statisticilor, 5% dintre copiii de școală sunt alergici la nuci sau la alune, nuci de macadamia, migdale, fistic, nuci pecan. Simptomele sunt de prurit pe piele sau pete roșii, durere de stomac, senzație de vomă, diaree, scăderea presiunii sângelui, probleme respiratorii. Prin analize, medicul poate diagnostica alergia. Tratamentul constă în medicamente antihistaminice, calmante și eliminarea nucilor sau a altor fructe cu coajă lemnoasă (care au produs alergia) din alimentație.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.