Vezi in ce consta dieta pentru persoanele care sufera de anemie sau au un deficit de fier

0
201

Anemia, indiferent de forma ei, este asociata cu reducerea nivelului de hemoglobina din sange. In general aceasta afectiune slabeste organismul si pune in pericol viata. Simptomele anemiei sunt usor de recunoscut: slabiciune, oboseala, piele uscata, dificultati de respiratie, unghii fragile, paloarea mucoaselor, fisuri nazale, caderea parului, somnolenta, iritabilitate, ameteli, palpitatii.

Alimentatie bogata in fier, Foto: kickinkitchen.tv

La femei anemia apare mai frecvent decat la barbati, deoarece din motive fiziologice acestea au o pierdere lunara de sange, si mai mult decat atat ele duc o sarcina, nasc copii, se confrunta mai des cu dezechilibre hormonale si ale metabolismului.

Anemia poate sa apara in urma unui tratament cu antibiotice mai ales daca in organism apare un deficit de vitamina B si C. De asemenea anemia se dezvolta din lipsa fierului, acidului folic si vitaminei B12 in corp. Anumite boli cronice pot cauza anemie si slabirea sistemului imunitar.

Dieta pentru combaterea anemiei:

  • Pentru a echilibra substantele nutritive din corpul nostru este important ca dieta sa contina multe proteine care sunt necesare bunei absorbtii a fierului si deci la formarea de celule rosii si hemoglobina. Pe de alta parte este redus aportul de grasimi, ele afectand procesul de hematopoieza.
  • Din dieta nu trebuie sa lipseasca mierea de albine care are numeroase minerale si vitamine.
  • De asemenea alimentele ce contin fier, vitamina B si C sunt foarte importante deoarece combat anemia. Sucurile de fructe naturale proaspete sunt usor de realizat, bagate in vitamine, de aceea aportul lor trebuie crescut. Fructele bogate in fier sunt piersicile, caisele, gutuile, prunele, coacazele negre, agrisele, ciresele, capsunile, fructele de padure, pepenele verde, strugurii si merele. De asemenea nu trebuie redus consumul de portocale si mandarine deoarece acestea sunt foarte bune in tratamentul anemiei datorita continutului mare de vitamine si mai ales vitamina C.
  • Cerealele si fasolea au o cantitate semnificativa de fier de aceea trebuie sa faca parte din aceasta dieta. Dintre cereale amintim ovazul, hrisca, meiul si orzul. Taratea de grau si orezul au un continut mare de vitamina B de aceea combat anemia.
  • Carnea recomandata este cea de porc, curcan, miel, iepure, ficat de vita, limba de vita.
  • Legumele trebuie sa faca si ele parte din dieta. Cea mai mare cantitate de fier o au varza, morcovii, sfecla, rosiile, ridichile, mazarea verde, castravetii, dovleceii.
  • De asemenea dieta trebuie sa contina drojdie de bere, galbenus de ou, smantana, branza, peste, iaurt si alte produse lactate.
  • Ceaiul negru este contraindicat persoanelor care sufera de anemie, deoarece inhiba absorbtia fierului in organism.
Citește și:  Vrei sa ai o piele tanara mai mult timp, vezi secretul mastilor cosmetice de zmeura

Exemplu de dieta pentru anemie:

Mic dejun: 250 g salata de legume cu rosii, 150 g ficat de pui la gratar si o cana de 200 ml ceai de plante medicinale. In loc de carne se poate servi un ou fiert si fructe.

Pranz: 200 g carne de pui la gratar sau fiarta, 100 g salata de varza, un bol de 400 g supa de legume, 1-2 felii de paine prajita din cereale integrale, iar ca desert o portocala, o piersica sau doua mandarine.

Cina: 150 g branza de vaci indulcita cu putina miere de albine sau 200 g lapte cu fulgi de ovaz.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.