6 exercitii pentru brate necesare cresterii rezistentei, prevenirii sau ameliorarii durerilor reumatice

0
422

Exercitii pentru brate, Foto: chiossibeatrice.blogspot.ro
Exercitii pentru brate, Foto: chiossibeatrice.blogspot.ro

Mainile au un rol foarte important in orice activitate pe care o realizam, dar cel mai mult in miscarile manuale. Acesta este motivul pentru care trebuie sa avem grija de ele, de articulatii, de muschi, este necesar sa le acordam atentia necesara pentru a le mentine in forma.

Medicii specialisti spun despre o serie de exercitii pentru mentinerea mobilitatii articulare care trebuie facute de tineri in scop profilactic, preventiv si realizate neaparat de persoanele adulte sau in varsta in scop terapeutic, pentru ameliorarea simptomelor care apar in timp. Prin executarea lor se reduc durerile reumatice, sunt calmate nevralgiile, nu mai apar limitari ale mobilitatii articulare, dureri de brate si asa mai departe.

Exercitii pentru maini si brate:

Exercitiu cu minge

1.Stai pe scaun, rezemat de spatarul acestuia, cu genunchii intinsi si varfurile picioarelor sprijinite pe un alt scaun. In maini tii cate o minge de tenis, iar bratele le ai pe langa corp. Ridici usor bratele spre lateral si strangi mingea in mana, apoi cobori bratele, incordezi bratele si strangi pumnul. Exercitiul se repeta de 8 ori, incet, respectand pasii descrisi mai sus.

2. Stai pe sol, te sprijini pe genunchi, indoi coatele si astfel ajungi cu pieptul cat mai aproape de sol. Revii in pozitia initiala si executi aceasta miscare din nou. In timpul exercitiului se poate executa si balansarea picioarelor, in timp ce corpul se sprijina pe sol, pe genunchi si pe coate. Un astfel de exercitiu se repeta de 5 ori.

Exercitiu pentru incheietura mainii, Foto: startimes.com

3. Se executa flexii si extensii repetate ale degetelor si articulatiilor. Astfel se face o automobilizare voita a fiecarui deget si a fiecarei articulatii pe rand. Exercitiul se poate realiza si in modul urmator: se executa flexii si extensii pentru cele patru degete simultan de la mana stanga folosind mana dreapta si apoi doar asupra policelui stang. Apoi trebuie sa te ocupi de incheietura mainii si anume sa efectuezi mobilitatea articulatiei mainii stangi cu mana dreapta. O astfel de miscare a articulatiei pumnului nu se face oricum, trebuie sa tii antebratul sprijinit pe marginea mesei. De asemenea pumnul se tine strans, iar degetele apropiate. Miscarile (de flexii, inauntru, in afara, in plan lateral, in plan frontal, de rotire in ambele sensuri) se fac pasiv – o mana va conduce miscarea celeilalte maini. Acest exercitiu se repeta de cateva ori, pentru ambele maini si ajuta la reducerea durerilor articulare. Se poate face si in apa calda, stand in cada, efectul fiind si mai bun, durerile dispar dupa executarea lui.

Citește și:  Ce trebuie să consume și ce nu, pacienții cu diabet zaharat – Reguli privind modul de preparare a alimentelor
Ecercitiu cu ambele maini

4. In acest caz se repeta exercitiul de mai sus, insa miscarile (de flexii, inauntru, in afara, in plan lateral si de rotire in ambele sensuri) se fac activ si anume nu sunt conduse cu ajutorul celeilalte maini. Miscarile nu sunt foarte greu de realizat, pur si simplu se executa cu autorezistenta – se opune rezistenta cu mana in extremitatea palmei si a partii ei dorsale a fiecarui deget in parte, desigur in sensul opus realizarii miscarii acestuia. Cand flexia degetului este dorsala, rezistenta se opune deasupra degetului, iar cand flexia degetului este palmara, rezistenta se opune sub deget. Miscarile se fac si spre lateral si rezistenta se opune din lateral in sens opus directiei miscarii. Pentru a face miscari de rotire a degetelor se apuca cu mana cealalta prima falanga a degetului si se executa usor. Exercitiul se repeta de cateva ori.

Exercitii pentru degete, Foto: sports365in.files.wordpress.com

5. Stai comod asezat pe un scaun, executa usor inchiderea si deschiderea pumnului de la fiecare mana. Apoi flexeaza fiecare deget, incepand de la police spre degetul mic si apoi invers de la degetul mic spre police. Astfel de exercitii de flexare a degetelor pe rand se fac in asa fel incat sa se ajunga la inchiderea completa a pumnului. Dupa ce executi acest exercitiu de cateva ori treci la etapa urmatoare, de departare a degetelor. Se poate realiza o departare succesiva a degetelor, incepand de la degetul mic spre cel mare, sau o departare a lor simultan. Astfel de exercitii se repeta de mai multe ori, miscarile pot fi combinate intre ele. Toate miscarile sunt benefice pentru mobilitatea degetelor si a articulatiilor mainii.

6. In cazul acestui exercitiu trebuie doua persoane. Prima sta in picioare sau pe scaun, cu spatele drept, iar cea de-a doua ii prinde umarul cu una din maini realizand mobilizarea pasiva a acestuia. Cu cealalta mana, a doua persoana prinde bratul indoit de la cot al primei persoane si executa miscari de ducere inainte in sus, inapoi, de rotatii, miscari laterale, etc. In acest fel persoana care sta pasiva isi lasa dus bratul in acele directii pe care le executa persoana a doua, ea nu actioneaza la aceste miscari pasive, doar beneficiaza de rezultatele exercitiilor asupra articulatiilor.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.