6 exerciții pentru brațe, necesare ameliorării durerilor reumatice

0
455

4-exerciutiu-pentru-articutatiiDe ce trebuie să facem exerciții pentru brațe și mâini, pentru mobilitatea articulațiilor? Mâinile au un rol foarte important în orice activitate pe care o realizăm, dar cel mai mult în mișcările manuale. Acesta este motivul pentru care trebuie să avem grijă de ele, de articulații, de mușchi, este necesar să le acordăm atenția necesară pentru a le menține în formă.

Medicii specialisti spun despre o serie de exerciții pentru brațe și mâini, pentru menținerea mobilității articulare. Acestea trebuie făcute de tineri în scop profilactic, preventiv și realizate neaparăt de persoanele adulte sau în vârstă în scop terapeutic, pentru ameliorarea simptomelor care apar în timp.

Prin executarea lor se obține următoare avantaje:

  • Se reduc durerile reumatice
  • Sunt calmate nevralgiile
  • Nu mai apar limitări ale mobilității articulare
  • Sunt ameliorate durerile de brațe și altele.

Exerciții pentru brațe și mâini

2-exercitiu-cu-mingea-de-tenis

1 Stai pe scaun, rezemat de spătarul acestuia, cu genunchii întinși și vârfurile picioarelor sprijinite pe un alt scaun. În mâini ții câte o minge de tenis, iar brațele le ai pe lângă corp. Ridici ușor brațele spre lateral și strângi mingea în mână, apoi cobori brațele, încordezi brațele și strângi pumnul. Exercițiul se repetă de 8 ori, încet, respectând pașii descriși mai sus.

2 Stai pe sol, te sprijini pe genunchi, îndoi coatele și astfel ajungi cu pieptul cât mai aproape de sol. Revii în poziția inițială și execuți această mișcare din nou. În timpul exercițiului se poate executa și balansarea picioarelor în timp ce corpul se sprijină pe sol, pe genunchi și pe coate. Un astfel de exercițiu se repetă de 5 ori. Ajută la calmarea durerilor de încheieturi.

3-flexii-si-extensii-ale-articulatiilor

3 Se execută flexii și extensii repetate ale degetelor și articulațiilor. Astfel se face o automobilizare voită a fiecărui deget și a fiecărei articulații pe rând. Exercițiul se poate realiza și în modul următor:

  • Se execută flexii și extensii pentru cele patru degete simultan de la mâna stânga folosind mâna dreaptă și apoi doar asupra policelui stâng.
  • Apoi trebuie să te ocupi de încheietura mâinii și anume să efectuezi mobilitatea articulației mâinii stângi cu mâna dreaptă.
  • O astfel de mișcare a articulației pumnului nu se face oricum, trebuie să ții antebrațul sprijinit pe marginea mesei.
  • De asemenea, pumnul se ține strâns, iar degetele apropiate.
  • Mișcările (de flexii, înăuntru, în afară, în plan lateral, în plan frontal, de rotire în ambele sensuri) se fac pasiv. O mână va conduce mișcarea celeilalte mâini.

Acest exercițiu se repetă de câteva ori, pentru ambele mâini. Calmează durerile osteoarticulare de la mâini și brațe. Se poate face și în apă caldă, stând în cadă, efectul fiind și mai bun. Durerile dispar dupa executarea lui. Există și alte exerciții pentru mâini pentru articulații dureroase.

Citește și:  Sfaturi pentru sănătate și longevitate – Mișcarea îți menține vitalitatea, armonia fizică și psihică

1-exercitii-pentru-maini

4 În acest caz se repetă exercițiul de mai sus. Exercițiul ajută în calmarea durerilor articulare de la articulațiile mâinii. De obicei simțim aceste dureri la schimbarea vremii.

Se procedează astfel:

  • Mișcările (de flexii, înăuntru, în afară, în plan lateral și de rotire în ambele sensuri) se fac activ și anume nu sunt conduse cu ajutorul celeilalte mâini.
  • Mișcările nu sunt foarte greu de realizat, pur și simplu se execută cu autorezistență.
  • Se opune rezistență cu mâna în extremitatea palmei și a părții ei dorsale a fiecărui deget în parte, în sensul opus realizării mișcării acestuia.
  • Când flexia degetului este dorsală, rezistența se opune deasupra degetului.
  • Când flexia degetului este palmară, rezistența se opune sub deget.
  • Mișcările se fac și spre lateral și rezistența se opune din lateral în sens opus direcției mișcării.
  • Pentru a face mișcări de rotire a degetelor se apucă cu mâna cealaltă prima falangă a degetului și se execută ușor.

Exercițiul se repetă de câteva ori.

5-exercitiu-pentru-maini

5 Stai comod așezat pe un scaun, execută ușor închiderea și deschiderea pumnului de la fiecare mână. Apoi flexează fiecare deget, începând de la police spre degetul mic și apoi invers de la degetul mic spre police. Astfel de exerciții de flexare a degetelor pe rând se fac în așa fel încât să se ajungă la închiderea completă a pumnului.

După ce execuți acest exercițiu de câteva ori treci la etapa următoare, de depărtare a degetelor. Se poate realiza o depărtare succesivă a degetelor, începând de la degetul mic spre cel mare, sau o depărtare a lor simultan. Astfel de exerciții se repetă de mai multe ori, mișcările pot fi combinate între ele.

Toate mișcările sunt benefice pentru mobilitatea degetelor și a articulațiilor mâinii.

6 În cazul acestui exercițiu trebuie două persoane. Prima stă în picioare sau pe scaun, cu spatele drept. Cea de-a doua îi prinde umărul cu una din mâini realizând mobilizarea pasivă a acestuia. Cu cealaltă mână, a doua persoană prinde brațul îndoit de la cot al primei persoane și execută mișcări de ducere înainte în sus, înapoi, mișcări de rotații, mișcări laterale, etc. În acest fel persoana care stă pasivă își lasă dus brațul în acele direcții pe care le execută persoana a doua. Ea nu acționează la aceste mișcări pasive, doar beneficiază de rezultatele exercițiilor asupra articulațiilor.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.