Află ce nu trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești! – 9 alimente care predispun la obezitate

0
97

Nutriționiștii știu exact care produse te împiedică să slăbești, să ajungi la greutatea normală. Astfel de produse conțin foarte multe calorii și în plus sunt și nocive pentru sănătate. Dacă vrei să scapi de kg în plus și să ai o siluetă frumoasă trebuie să eviți astfel de alimente deoarece s-a dovedit deja că ele predispun la obezitate.

  1. Nu este indicat consumul de băuturi răcoritoare deoarece acestea încetinesc metabolismul și pot crea senzația de foame, astfel ai tendința de a mânca mai mult decât ar fi necesar și de a te îngrășa. În plus, multe sucuri conțin cofeină și aceasta este un agent de deshidratare. Cofeina acționează asupra creierului, produce melantonina în creier, creează simptome de greață, dureri de cap și iritabilitate, poate inhiba producerea de enzime ce sunt necesare în procesul de memorare și astfel duce la scăderea memoriei și a capacității normale de concentrare. Băuturile răcoritoare cu îndulcitori artificiali afectează sănătatea organismului dacă sunt consumate în exces, pot accentua senzația de foame și astfel apare necesitatea de a mânca mai mult și acest lucru este un risc pentru creșterea necontrolată în greutate. Băuturile cu mult zahăr nu au valoare nutritivă, induc senzația de balonare și plenitudine, perturbă metabolismul și digestia și favorizează dezvoltarea obezității și a cariilor dentare.

    Alcoolul, Foto: startsmile.ru

  2. Alcoolul afectează creierul și întregul organism, te împiedică să slăbești și să scapi de obezitate. Alcoolul a devenit cel mai periculos drog din lume, afectează foarte mult sănătatea oamenilor.
  • Potrivit cercetătorilor 20% din alcool este absorbit de stomac, iar 80% ajunge în intestinul subțire, iar de aici este absorbit în sânge și astfel ajunge în tot organismul. Când ajunge în creier alcoolul produce probleme de echilibru, coordonare, starea de ebrietate.
  • Intoxicația cu alcool depinde de concentrația de alcool din băutura respectivă, de cantitatea consumată de persoana respectivă și starea ei de sănătate.
  • Alcoolul produce dependență, tulburări mentale, scăderea performanței în orice activitate, boli de ficat, diabet, boli de rinichi, boli de inimă, etc.
  • Alcoolul are calorii goale, fără nutrienți, care stimulează pofta de mâncare și necesitatea de a mânca alimente grase și sărate, astfel nu are loc procesul de ardere a grăsimilor, acestea se depozitează și contribuie la creșterea în greutate. Alcoolul afectează negativ organismul deoarece produce reacții nedorite și dereglări metabolice. De asemenea consumul exagerat de alcool va afecta inima și ficatul, va induce stări rele de oboseală, reducerea abilităților de concentrare și gândire, lipsă de claritate, gesturi necontrolate, pierderea echilibrului, iritarea mucoasei stomacului. Consumul mare de alcool dă metabolismul peste cap și duce la acumularea de grăsime în organism.
  • Alcoolul produce acetaldehidă, care afectează ficatul, iar toxicitatea creată este o cauză a acumulării radicalilor liberi în organism și a creșterii riscului de îmbolnăvire (ex. hepatită alcoolică, ciroză, boli hepatice).

    Alimente de tip fast-food, Foto: eatthis.com

  1. Evită alimentele fast-food care sunt disponibile în orice supermarket, mol sau restaurant. Astfel de produse sunt destul de ieftine și consumate frecvent de oameni. Sunt bogate în grăsimi, E-uri, calorii, coloranți, potențiatori de gust și aromă, în plus sunt sărace în nutrienți (necesari pentru sănătate). Astfel de produse au gust plăcut datorită ingredientelor pe care le conțin și creează dependență. Deoarece nu au nutrienți și fibre pot oferi senzația de sațietate o perioadă scurtă de timp și apoi apare iar necesitatea și pofta de a le mânca. Dacă se continuă consumul lor se introduc în organism prea multe grăsimi și prin această alimentație nesănătoasă se ajunge la obezitate.

    Prea multă sare în mâncare!, Foto: sanfelipesalt.com

  2. Redu consumul de sare dacă vrei să scapi de obezitate și să-ți păstrezi sănătatea organismului! Sarea contribuie la apariția hipertensiunii arteriale, a bolilor cronice, a obezității și a bolilor de inimă.

    Pielița de pasăre, Foto: halalmeats.ca

  3. Nu consuma carne grasă și pieliță de la carnea de pasăre deoarece acestea au grăsimi animale saturate care sunt un risc pentru creșterea nivelului de colesterol din sânge și pentru îmbolnăvirea organismului de boli grave (ex. ateroscleroză, obezitate, boli cardiovasculare).

    Gumă de mestecat cu arome, Foto: /97x.com

  4. Guma de mestecat împrospătează respirația dar este un factor de risc pentru creșterea poftei de mâncare și deci pentru creșterea în greutate. Potrivit cercetătorilor guma de mestecat crește supraproducția de suc gastric și deci senzația de foame, dorința de a consuma alimente dulci și produse nesănătoase pentru organism (cum sunt chipsuri-le, alimentele de tip fast-food, bomboanele, dulciurile, etc.)

    Cartofi pai, Foto: gettyimages.com

  5. Nu consuma cartofi pai prăjiți în ulei deoarece absorb grăsimile saturate și duc la creșterea în greutate. Astfel de cartofi se vând la fast-food-uri și sunt preferați și de copii și de adulți. Studiile științifice au arătat că acizii grași trans (care apar și în cartofii pai prin prăjirea lor în uleiuri vegetale la temperaturi înalte) pot afecta sănătatea organismului astfel:
  • Produc tulburări ale metabolismului și digestiei.
  • Reduc cantitatea de hormoni masculini.
  • Pot crește riscul de a dezvolta diabet zaharat, ateroscleroză și colesterol.
  • Afectează calitatea laptelui matern deci nu trebuie consumați de mamele care sunt însărcinate sau care alăptează.
  • Pot impiedica producerea unor enzime în organism care au rolul de a neutraliza substanțele chimice cancerigene, deci cresc riscul de cancer.

    Chipsuri, Foto: pixabay.com

  1. Chipsurile sunt un risc pentru creșterea colesterolului și a obezității. Acestea au olestra – o grăsime sintetică – care este artificială și înlocuiește grăsimea naturală. Chipsurile au acizi grași, zaharoză, esteri, care pot împiedica absorbția de vitamine și carotenoide în organism și deci pot slăbi sistemul imunitar și sănătatea organismului. Această grăsime artificială din chipsuri poate crea simptome de dureri de burtă, deranj la stomac, crampe abdominale.

    Maioneza, Foto: paleospirit.com

  2. Maioneza trebuie redusă din dietă dacă se dorește o siluetă frumoasă, deoarece are 80% grăsime. Maioneza are mult gălbenuș de ou și ulei vegetal, care cresc nivelul de colesterol și au foarte multe calorii. 100 g de ulei vegetal are 850-900 calorii. Maioneza are un conținut mare de grăsimi și predispune la obezitate, creșterea nivelului de colesterol din sânge, dezvoltarea plăcilor de aterom pe pereții vaselor de sânge și a arterelor, a riscului de a suferi de ateroscleroză, obezitate și atac de cord.
Citește și:  Sucul de grapefruit poate avea efecte negative în timpul administrării unor medicamente
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.