Informații despre sănătate: Un mod de viață sănătos este un mod normal de a trăi!

0
135

1-sanatatea-iarnaNu neglija metodele simple de autoîngrijire în sezonul de iarnă și chiar pe tot parcursul anului. Obiceiuri sănătoase pot fi: alimentația corectă, exercițiile fizice, relaxarea, odihna suficientă și altele. Reducerea stresului este importantă. Uneori este bine să anulezi anumite evenimente pe care nu dorești să le faci, care îți produc stres, anxietate, ca să te poți bucura de vacanță. Află în articol multe aspecte despre sănătate.

Navigare rapidă în articol:

Ceaiuri din plante medicinale – băuturi cu puteri vindecătoare

2-ceaiuri-din-plante-medicinale

Ceaiurile din plante medicinale sunt o modalitate foarte bună de a te liniști, de a te calma, de a elimina stresul, tensiunile fizice și mentale. Anumite ceaiuri au efect benefic asupra organismului, reduc anxietatea și promovează un somn liniștit. Află care sunt principalele plante medicinale pentru revitalizarea organismului.

Ceaiul din semințe de fenicul, chimion, mușețel și anason este eficient în cazuri de balonare. Aceste ingrediente se amestecă, se folosesc în cantități aproximativ egale, apoi se pune o lingură de amestec la 250 ml apă fierbinte, se infuzează timp de 10 minute, apoi se strecoară și se bea. Află cât de importante sunt ceaiurile din plante în timpul iernii.

Uleiurile esențiale sunt de asemenea excelente pentru eliminarea stărilor de nervi, de tensiune și de stres. Sunt recomandate următoarele arome pentru combaterea stresului și a stărilor rele pe care le simțim în anotimpul rece: ylang ylang, salvie, lavandă, mușețel, trandafir, neroli. Se pun câteva picături de ulei esențial în apă caldă și se înspiră, ca la inhalații.

Excesul de zahăr și de carbohidrați ne afectează negativ sănătatea

3-excesul-de-carbohidrati

Cu siguranță consumul mare de zahăr și de carbohidrați ne poate produce probleme de sănătate semnificative.

Alimente bogate în carbohidrați

În ultimii ani s-a promovat mult ideea că obezitatea apare datorită consumului exagerat de carbohidrați. Deci carbohidrații sunt buni sau răi? Trebuie să facă parte din dietă? Adevărul este undeva la mijloc. Desigur depinde și ce tip de carbohidrați consumi. Trebuie să știi care sunt carbohidrații buni care sunt promovați de nutriționiști.

Carbohidrații nu îngrașă întotdeauna. Ei se pot clasifica în amidon, zaharuri și vegetale. Cu siguranță toate aceste trei grupe principale au o influență asupra sănătății umane. Zaharurile sunt de două tipuri: monozaharide și dizaharide. Produsul final al carbohidraților este glucoza. Aceasta oferă energie celulelor organismului.

Sunt alimente care nu au o influență asupra glicemiei pentru că au amidon rezistent, ce nu este digerat de intestin. Acest amidon rezistă digestiei. Astfel de alimente sunt leguminoasele, boabele, legumele, fructele cu coajă lemnoasă. Amidon rezistent se găsește în linte, fasole, orez alb, cartofi, cereale integrale.

Carbohidrații apar și în următoarele alimente care produc energie organismului:

  • Cereale integrale – grău, ovăz, porumb, orez
  • Cartofi, sfeclă roșie, cartofi dulci
  • Nuci, migdale, susan, semințe de dovleac
  • Mei, hrișcă, quinoa.

Cei mai buni sunt carbohidrații dietetici. Aceștia sunt importanți pentru sănătate și pentru intestin. Carbohidrații dietetici susțin funcția intestinală. Astfel dieta are o cantitate de fibre care ajută la prevenirea riscului de obezitate, hemoroizi, tulburări intestinale, cancer de colon, diabet, boli cardiovasculare.

Astfel de fibre sunt în tărâțe de grău, orz, fructe cu coajă lemnoasă, leguminoase. Fibrele se umflă în intestin pentru că absorb apa, produc o senzație de sațietate care se menține destul de mult timp. Astfel nu apare curând senzația de foame.

Dieta bogată în cereale integrale reduce riscul de diabet zaharat de tip 2, ateroscleroză, boli cardiovasculare. Studiile cercetătorilor au arătat că prin acest tip de dietă se reduce cu 20-40% riscul de a dezvolta aceste boli grave.

Zahărul

4-zaharul

Consumăm prea multe alimente cu zahăr? Da, cu siguranță. Zahărul poate avea și alte denumiri:

  • Sirop de porumb, zahăr brun, fructoză, dextroză, glucoză
  • Sirop de porumb cu fructoză, maltoză, melasă, zaharoză
  • Zahăr neprocesat, sirop de malț, lactoză, miere.

Toate acestea se găsesc în diferite alimente pe care le cumpărăm de la magazine alimentare și supermarket-uri. Când citim etichetele găsim astfel de ingrediente. Prea mult zahăr ne distruge sănătatea.

Ce spun cercetătorii în domeniul sănătății:

  • Fructoza apare în miere, anumite fructe, legume și este transformată ușor în glucoză
  • Maltoza apare în bere, biscuiți, anumite cereale și produse alimentare.
  • Zaharoza are un gust dulce intens și din păcate este folosită foarte mult în industria alimentară, deci apare în foarte multe alimente.
  • Zaharoza apare și în ananas, melasă, sirop de arțar, sfeclă de zahăr, trestie de zahăr.
  • Lactoza este în lapte.

În România consumul de zahăr a crescut foarte mult. Mulți dintre noi consumă multe dulciuri și mai ales ciocolată. Din păcate zahărul ne afectează mult sănătatea. Consumul de zahăr a crescut pentru că ne afectează anumite zone ale creierului care sunt asociate cu senzația de bine, plăcerea, recompensa. Deci oamenii consumă zahăr pentru că le dă o stare de bine și uită ce daune are excesul de acest produs. Consumul mare de zahăr duce la boli cardiovasculare, la obezitate și diabet zaharat de tip 2.

Alte sfaturi de la nutriționiști

5-sanatate

Specialiștii în nutriție recomandă pentru sănătate:

  • Consumul de legume zilnic
  • Consumul de cereale integrale
  • Reducerea consumului de zahăr
  • Zahărul trebuie chiar evitat
  • Consumul de alimente bogate în fibre
  • Folosirea carbohidraților care au indice glicemic scăzut
  • Consumul de fructe zilnic.

Consumul de carbohidrați crește riscul de boli cardiovasculare. Este important de știut indicele glicemic al carbohidraților. Cu cât consumăm mai mulți carbohidrați cu atât indicele glicemic este mai mare. Cartofii și orezul sunt alimente pe care le consumăm frecvent, carbohidrați complecși. Atât orezul cât și cartofii au indice glicemic ridicat, se digeră și se absorb rapid în organsim și produc un nivel mare de glucoză în sânge.

Alimentele considerate ca fiind carbohidrați simpli sunt fructele și legumele care au indice glicemic mai scăzut și deci nu produc un nivel mare al glucozei în sânge. Deci dieta trebuie să cuprindă mai multe fructe și legume, alimente cu indice glicemic mai mic.

Cerealele întregi sunt bune pentru sănătate, ele conțin fotochimicale, vitamine, minerale, grăsimi, antioxidanți puternici. Astfel de nutrienți apar și în tărâțea din cereale și în germeni. Sunt recomandate în dietă: orezul brun, boabele de porumb, orzul, ovăzul, quinoa, meiul, hrișca, amarantul. În general trebuie consumate cereale integrale.

Petrecerile pot stresa ficatul?

6-citrice

Ficatul este unul dintre cele mai importante organe ale organismului, deci nu trebuie obosit, stresat, forțat prin consumul de alimente nesănătoase. Ficatul are numeroase funcții în organism, printre care este implicat și în digestie, prelucrarea substanțelor nutritive, în metabolism și producția de hormoni.

Când ficatul este obosit, acest lucru se vede pe zonele asociate cu acest organ, la ochi, unghii, piele și păr. De ce? Pentru că ficatul este implicat în curățarea sângelui. La femei apar tulburări menstruale din cauza unor probleme la ficat.

Citește și:  Metode greșite de îngrijire a părului care afectează în timp podoaba capilară

Specialiștii din China spun că alimentele acre (cum sunt citricile) pot restabili energia ficatului, ceea ce face ca acest organ să-și poată îndeplini funcțiile mai bine, să poată descompune proteinele și grăsimile. Pentru ficat sunt recomandate fructele de pădure, citricile – mai ales grapefruit, lămâi – fructele goji, alimentele preparate cu oțet, murăturile, varza murată. Acestea trebuie consumate în perioada când se consumă mai multe alimente care sunt prea grase, când mâncarea este greoaie pentru ficat.

Foarte important este să nu se facă exces de alcool, cafeină, medicamente, alimente procesate, alimente de tip fast-food. De asemenea trebuie evitată supraalimentarea și pierderea nopților. Somnul este important. Nu este bine să se mănânce noaptea târziu.

Cum îți dai seama că ficatul tău este obosit, stresat, epuizat, supraîncărcat de toxine? Ai simptome care îți arată acest lucru: crampe, tensiuni musculare, senzație de tremurături, disconfort abdominal.

Îți poți restabili starea de sănătate a ficatului astfel:

  • Scapi de stres, tensiune, nervozitate
  • Dacă devii mai calm și mai relaxat și ficatul se va echilibra
  • Trebuie reduse stările emoționale negative
  • În general nerăbdarea, schimbările de dispoziție, încăpățânarea pot afecta ficatul
  • Stările de mânie afectează negativ sănătatea ficatului, deci trebuie evitate
  • Consumul de alimente sănătoase este important pentru ficat și întregul organism.

Cele mai bune sfaturi de la specialiști pentru a te simți minunat

7-detoxifierea-organismului

Dacă nu ești mulțumită de starea ta generală de sănătate trebuie să-ți schimbi stilul de viață. Dacă observi că pielea ta este afectată de acnee, rozacee, erupții cutanate, probabil ai prea multe toxine în organism. Este posibil să ai probleme cu ficatul și sistemul digestiv.

Dieta are un rol important în menținerea sănătății organismului. Un stomac sănătos înseamnă o viață sănătoasă.

Frumusețea vine din interior! Specialiștii în sănătate se folosesc de această replică și spun că pentru a avea un aspect frumos trebuie să aveam un program de viață care să ne ajute să ne menține sănătatea interioară. Ideea este să fim atenți la alimentație, să alegem doar produse care sunt sănătoase, proaspete, să dormim suficient, să ținem diete pentru detoxifierea organismului, să reducem consumul de alcool.

Prin aceste metode reușim să ne simțim mai bine în interior și acest lucru se vede și la exterior. Printr-un stil de viață pozitiv, sănătos, ne putem menține organismul în stare bună.

Renunțarea la fumat

Acesta este cel mai bun lucru pe care îl poți face dacă ești fumător. Prin renunțarea la fumat ai grijă de sănătatea ta. Fumatul este vinovat de deficitul de oxigen din sânge, de lipsa vitaminelor, de apariția ridurilor. Din cauza fumatului pielea are un aspect tern, plictisitor, este deshidratată, ochii sunt galbeni, apar pungi sub ochi.

Fumatul crește riscul de cancer, de psoriazis, de eczeme, acnee și multe alte boli. Fumatul afectează și sănătatea părului, a danturii, la bărbați apare chelia, la femei părul cade mai tare.

Frumusețea pielii contează!

8-frumusetea-pielii

Pentru asta trebuie să bem multă apă, cel puțin 2 l de apă zilnic. Pentru hidratare este recomandată apa plată (mai ales apa cu pH ridicat, care se găsește la farmaciile naturiste), sau ceaiurile din plante medicinale.

Alimentația trebuie să fie bogată în fibre. Deja se știe faptul că fibrele și apa trebuie asociate pentru că fibrele absorb apa, se umflă și ajută la eliminarea toxinelor din organism.

În niciun caz nu este bine să ne hidratăm cu cafea, băuturi cu cafeină, coca-cola, băuturi energizante și alte băuturi răcoritoare care pot afecta sănătatea mai ales dacă se consumă în exces.

Apa cu suc de lămâie este foarte sănătoasă pentru organism. În fiecare zi trebuie să ne luăm doza de vitamina C. Asta înseamnă că este bine să ne începem ziua cu un pahar cu suc de lămâie. Se pune apă, zeama de la o jumătate de lămâie și o linguriță de miere de albine. Această limonadă se bea pe stomacul gol, ajută la scăderea în greutate și la creșterea imunității organismului.

De asemenea alimentația trebuie să fie bogată în fructe și legume ce conțin nutrienți esențiali. Zincul și vitaminele A și C sunt importante pentru sănătatea pielii.

Consumul de alimente bogate în acizi grași Omega-3 ajută la menținerea frumuseții pielii. Nutriționiștii recomandă acizii grași esențiali care se găsesc în ulei din semințe de in, somon, sardine, semințe de chia, nuci și altele.

Tratamente de înfrumusețare pentru piele

Specialiștii terapeuți recomandă și anumite metode de tratament și de înfrumusețare care pot ajuta la restabilirea nivelului de colagen din piele, la reducerea ridurilor, la obținerea unui efect de lifting facial. Cu astfel de terapii, care se fac la saloanele de înfrumusețare, se poate obține un ten frumos, o piele strălucitoare, cu aspect reîntinerit. Iată ce să faci ca să scapi de riduri.

Uleurile esențiale care au acizi grași Omega-3 și Omega-6 au un rol important pentru sănătatea pielii, deoarece au efect bun asupra celulelor. Uleiurile esențiale combat căderea părului, ajută la vindecarea pielii.

Întotdeauna înainte de a aplica un produs pe piele asigură-te că acesta este natural, că are ingrediente care sunt benefice pentru țesutul cutanat.

Produsele de machiaj pe care le folosim pentru a ne acoperi micile împerfecțiuni pot conține uneori anumite ingrediente toxice care fac mai mult rău pielii decât bine. Recomandate sunt produsele cu ingrediente organice.

Curcuma – medicament și condiment pentru sănătate

9-curcuma-cu-lapte

Proprietățile pe care le are curcuma sau turmericul pentru sănătate sunt extraordinare. Curcuma este un remediu excelent pentru artrită și reumatism. Are efect bun asupra articulațiilor, reduce inflamațiile articulațiilor și ale țesutului muscular.

Se administrează astfel: se pune o linguriță de curcuma la un litru de lapte, se aduce la temperatura de fierbere, apoi se bea de două ori pe zi.

Alte sfaturi pentru sănătate

Pentru ca să ai dinți strălucitori trebuie să folosești ulei de nucă de cocos și cărbune activ. Acest amestec se folosește dimineața și are efect de albire asupra dinților. Acest ulei ajută și la detoxifierea organismului conform medicinei tradiționale ayurvedice.

Pentru sănătatea organismului sunt recomandate cerealele integrale, plantele medicinale, fructele, legumele, alimentele bogate în polifenoli, antioxidanți, care au grăsimi sănătoase, acizi grași Omega-3 și proteine de bună calitate.

Sportul și plimbările în natură

Cel mai bun lucru pe care îl poți face pentru tine în timpul liber este să petreci cât mai mult timp în natură. Plimbările în aer liber, mai ales la pădure, mențin starea de sănătate, stimulează sistemul imunitar și cresc rezistența organismului.

Plimbările în natură oferă o stare de bună dispoziție, reduc stresul, te fac să te simți mai bine, revitalizat, vesel, plin de energie. Sportul de orice fel te ajută să-ți menții corpul în formă bună și să-ți îmbunătățești sănătatea organismului.

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.