Mersul pe jos este sănătos, ajută în prevenirea unor boli grave – Află care sunt acestea!

0
87
1-mersul-pe-jos

Mersul pe jos poate ajuta împotriva diabetului, bolilor cardiovasculare și altor suferințe. Acest lucru a fost deja dovedit prin numeroase studii științifice. Află în acest articol despre beneficiile mersului pe jos, despre cât de mult ajută mișcarea în menținerea sănătății și prevenirea bolilor.

Navigare rapidă în articol:

Beneficiile mersului pe jos dimineața

2-mersul-pe-jos-dimineata

Dacă mergi pe jos dimineața poți avea o sănătate mai bună! Este important să faci exerciții de înviorare și întindere înainte de plimbarea pe jos, pentru a evita crampele musculare. Exercițiile de întindere și încălzire a corpului nu trebuie să se facă în mod exagerat, nu trebuie să fie prea intense, se fac mișcări lente și se respiră normal.

Mersul pe jos este la fel de benefic ca si alergatul. Există multe tehnici de alergare pentru a duce un stil de viață sănătos. Mersul pe jos reduce riscul de moarte prematură pentru că ajută în prevenirea bolilor de inimă și bolilor cardiovasculare.

Specialiștii recomandă o plimbare pe jos de jumătate de oră dimineața pentru a preveni anumite boli grave, precum sunt: depresia, obezitatea, hipertensiunea arterială, anumite tipuri de cancer. Mersul pe jos te ajută să duci o viață sănătoasă, în plus crește longevitatea.

Despre mersul pe jos se spune că este cel mai bun medicament pentru organism, într-adevăr are multe beneficii pentru sănătatea acestuia.

Mersul pe jos:

  • Scade pofta de alimente dulci, de ciocolată.
  • Ameliorează durerile de articulații; mersul pe jos 10 km pe săptămână poate ajuta în prevenirea artritei.
  • Poate anihila efectul unor gene din organism care produc îngrășarea corpului.
  • Scade riscul de cancer de sân. Conform studiilor, femeile care merg 7 ore pe jos într-o săptămână pot avea un risc cu 14% mai mic de a face cancer mamar decât femeile care merg pe jos mai puțin.

Alte avantaje ale mersului pe jos

Mersul pe jos simplu, respectiv o plimbare în cursul zilei are multe avantaje:

  • Poate ajuta în tratamentul persoanelor care suferă de varice și care urmează și un tratament cu medicamente, deoarece are efect benefic asupra vaselor de sânge, stimulează formarea capilarelor
  • De asemenea scade riscul de osteoporoză și ateroscleroză
  • Este o metodă de prevenire a obezității
  • Facilitează oxigenarea mai bună a celulelor, a creierului
  • Poate ajuta în prevenirea demenței, depresiei
  • Poate combate bolile cardiovasculare
  • Are efect bun asupra inimii, ajută inima să reziste mai bine la stres fizic, emoțional
  • Îmbunătățește starea de spirit, creativitatea.

Mersul pe jos – Efecte benefice pentru inimă

3-mersul-pe-jos-avantaje

Mișcarea este foarte importantă pentru o inimă sănătoasă. Mersul pe jos previne bolile de inimă și alte boli grave. Dacă se duce o viață sedentară apare riscul de boli de inimă și boli la vasele de sânge. Și statul ore în șir în picioare, pe loc, din cauza anumitor joburi, poate afecta negativ sănătatea, poate crește riscul de hipertensiune arterială și diabet, și astfel se poate ajunge la boli cardiovasculare și atac de cord.

Statisticile arată că bolile cardiovasculare sunt cauza a 80% dintre decesele premature. Acestea ar putea fi prevenite dacă se schimbă stilul de viață (se elimină kg în plus, se doarme suficient, se consumă alimente sănătoase, se face mai multă mișcare, sport) și se elimină factorii ce produc astfel de boli grave ale sistemului cardiovascular. Este vorba și de factorii genetici, de fumat, dietă nesănătoasă, alcool, stres cronic, vârsta înaintată, obezitate.

Specialiștii recomandă mersul pe jos pentru că:

  • Scade riscul de hipertensiune arterială
  • Are efect bun în reducerea colesterolului
  • Poate încetini dezvoltarea și progresia aterosclerozei, respectiv calcificarea vasculară (care poate crește riscul de tulburări circulatorii, de atac de cord, de accident vascular cerebral)
  • Scade riscul de diabet, boli coronariene
  • Chiar și la diabetici această plimbare pe jos poate preveni dezvoltarea bolilor de inimă. Află aici aspecte importante despre efectele mersului pe jos asupra persoanelor în vârstă cu diabet.

Rezultatul studiilor cercetătorilor arată faptul că:

  • Mersul pe jos 21 de minute pe zi poate reduce riscul de boli de inimă cu 30%
  • Mersul pe jos poate reduce riscul de diabet cu 12,3%
  • Mersul pe jos poate reduce riscul de hipertensiune arterială cu 4,2%
  • Mersul pe jos poate reduce riscul de creștere al colesterolului cu 7%
  • Mersul pe jos poate reduce riscul de boli coronariene cu 9%.

Reguli de mers pe jos

4-mersul-pe-jos-sanatatea-inimii

Pentru ca mersul pe jos să aibă efecte excelente pentru sănătatea inimii trebuie respectate câteva reguli, deoarece un astfel de exercițiu nu se face în exces. Regulile de mers pe jos pentru inimă sunt următoarele:

  • Ritmul cardiac mediu în timpul plimbării pe jos trebuie să reprezinte 50-70% din ritmul cardiac maxim. Pulsul normal la o persoană adultă trebuie să fie de 40-60 bpm. Trebuie să calculezi pulsul normal în timpul exercițiilor și ritmul cardiac maxim. Este vorba de fapt de cel mai mare puls.
  • Pulsul se calculează în funcție de vârstă. Se scade din valoarea de 220 vârsta. De exemplu dacă ai 40 de ani, vei avea 220-40 care face 180 bpm. Altă metodă de calcul este 206,9 din care se scade 0,67 x vârsta. Deci dacă ai 40 de ani, pulsul va fi 0,67 x 40 care face 26,8. Apoi scădem 206,9-26,8 care ne dă 180,1. Deci valoarea pulsului este mai exactă prin această metodă de calcul.
  • Un procent de 50-70% din ritmul cardiac maxim de 180 bpm, înseamnă 90-126 bpm. Acesta va fi valoarea ritmului cardiac mediu în timpul mersului pe jos.
  • Este important să mergi pe jos câte 30 minute pe zi, timp de 5 zile pe săptămână.
  • Dacă reduci timpul de mers pe jos este indicat să faci plimbarea la o intensitate puțin mai mare.
  • Nu este obligatoriu să mergi în continuu 30 de minute, poți face această plimbare în mai multe sesiuni pe zi.
  • Este important să faci plimbarea în aer curat, într-un loc relaxant, de exemplu într-un parc, pentru ca ea să fie mult mai plăcută și liniștitoare.

Alte sfaturi pentru mersul pe jos

Nu trebuie să exagerezi, să mergi în mod intenționat prea mulți km pe zi. Contează să mergi cel puțin 10 minute pe zi pentru că această mișcare are efecte bune asupra sănătății. Fă o plimbare de 10 minute dimineața și 10 minute de plimbare seara și vei vedea că rezultatele se observă, te simți mult mai bine.

Pentru a avea rezultate, trebuie în primul rând să te simți confortabil când mergi pe jos, să-ți planifici un astfel de antrenament zilnic, este vorba despre autodisciplină.

Mersul pe jos – Terapie și relaxare

5-mersul-pe-jos-combate-depresia

Mersul pe jos este o adevărată terapie, ajută în combaterea depresiei, are efect benefic asupra creierului. O plimbare de jumătate de oră în fiecare zi te ajută să te relaxezi și își oferă o stare de bine. Dacă suferi de stres, anxietate sau depresie, prin mersul pe jos poți reduce crizele acestor afecțiuni.

Citește și:  Mersul pe jos iti mentine sanatatea si te scapa de multe boli grave

Plimbarea pe jos te ajută să trăiești anumite senzații care pot reactiva anumite conexiuni neuronale care au efect în reducerea depresiei. Despre mersul pe jos se spune că are efect terapeutic, mai ales dacă plimbarea pe jos se face în natură.

Depresia este mai frecventă în orașele mari, aglomerate, unde viața este stresantă și agitată. Persoanele care suferă de depresie au frecvent gânduri negative și sentimente negative. Plimbarea în natură îi ajută să scape de gândurile negative. Deși nu le vindecă de depresie, pentru că de această afecțiune nu trece așa de ușor, totuși stările depresive sunt ameliorate, ceea ce este destul de important.

Mersul pe jos jumătate de oră poate stimula eliberarea de endorfine în creier care ajută în reducerea stărilor negative, de tristețe și depresie. Acest exercițiu de mișcare este un moment de relaxare și bucurie, care încurajează creativitatea. Dacă plimbarea este în natură, te poți bucura de peisaj, starea interioară va fi cu siguranță mai bună.

Prin urmare, mersul pe jos:

  • Poate îmbunătăți starea interioară
  • Poate crea o stare de liniște
  • Îmbunătățește flexibilitatea articulațiilor
  • Reduce stresul și durerile de articulații
  • Promovează un somn bun și liniștit
  • Normalizează ritmul inimii
  • Ajută la oxigenarea creierului
  • Reduce anxietatea și depresia.

Mersul pe jos, cel mai bun “medicament” pentru organism

Mersul pe jos îți menține sănătatea și te scapă de multe boli grave:

  • Poate reduce riscul de apariție al cancerului de sân, cancerului de prostată și cancerului de colon
  • Reduce riscul de osteoporoză
  • Previne diabetul zaharat de tip 2
  • Previne formarea colesterolului
  • Reduce riscul de boală coronariană, care este o cauză a decesului la oameni
  • Previne îmbătrânirea prematură a organismului.

Ce mușchi lucrează mersul pe jos?

6-ce-muschi-lucreaza-mersul-pe-jos

Mersul pe jos este un exercițiu fizic pe care îl pot face toți oamenii indiferent de vârstă. Prin acest exercițiu realizat timp de o oră zilnic:

  • Se tonifică musculatura corpului
  • Se oxigenează creierul
  • Se îmbunătățește condiția fizică.

Dacă nu ai o condiție fizică bună este posibil ca la început să obosești destul de repede, după 60 de minute de mers pe jos. Starea de epuizare intervine pentru că mușchii corpului nu sunt antrenați. De aceea este bine să începi cu un program de mers pe jos mai lejer în prima săptămână, de 20-30 minute pe zi.

Mersul pe jos tonifică organismul, pune în mișcare foarte mulți mușchi. Fiecare mușchi pe care îl ai dacă este acționat poate arde calorii. Cu cât mergi mai mult pe jos sau cu cât te antrenezi mai mult astfel, cu atât arzi mai multe calorii.

Prin mișcare se elimină stresul, se stimulează buna dispoziție, se destinde organismul, se combat problemele de somn – cum este insomnia. Inițial, mersul pe jos a fost un antrenament al schiorilor și al altor sportivi, realizat în sezonul cald, dar în prezent a devenit un antrenament al oamenilor obișnuiți. Foarte mulți oameni aleargă, merg pe jos, fac exerciții fizice moderate.

Mersul pe jos te ajută să slăbești?

7-mersul-pe-jos-te-ajuta-sa-slabesti

Medicii spun că mersul pe jos ajută la pierderea în greutate, dar trebuie să mergi mai mult de 30 de minute zilnic, cam o oră sau chiar o oră și jumătate pe zi. În 30 de minute se fac cam 2500 – 4000 de pași. Dacă timpul de mers devine de o oră și jumătate, se poate ajunge la 7000 – 12000 de pași.

Pentru a slăbi încet și eficient este bine să ai un program pe care să-l respecți. De exemplu două zile vei merge aproximativ 60 de minute pe zi, iar a treia zi faci pauză. În prima zi mergi pe jos 40-60 minute, iar a doua zi doar 30 de minute. Acest program îl repeți până la sfârșitul lunii. În acest mod se poate slăbi prin arderea caloriilor. Zilnic, înainte de programul de mers pe jos, trebuie să faci exerciții de încălzire și întindere. Acestea nu se fac un timp îndelungat, recomandat este 5 minute de încălzire, astfel vei evita anumite probleme musculare.

Sfaturi pentru mersul pe jos

Acesta este de fapt un exercițiu de fitness, și ca orice exercițiu trebuie realizat în mod regulat, 5 zile pe săptămână.

Pentru acest exercițiu se recomandă următoarele:

  • Trebuie să ai încălțăminte adecvată, adidași cu talpă arcuită.
  • Este bine să ai pantofi sport de foarte bună calitate pentru a-ți menține sănătatea picioarelor.
  • Călcâiul să fie mai ridicat decât talpa, cu 2 cm.
  • Este bine să ții coatele îndoite în unghi de 90 de grade în timpul mersului.
  • Brațele se mișcă ușor pe lângă corp. În acest fel se dă un impuls mersului. Desigur balansarea brațelor nu trebuie să fie prea mare, ci normală.
  • Pe sol se pune întâi călcâiul și abia apoi laba piciorului și degetele.
  • Spatele se ține drept, la fel și umerii. În timpul mersului nu îndoi spatele sau umerii! Ține capul drept și umerii trași înapoi! În caz contrar pot apărea în timp dureri sciatice la spate.
  • Trebuie să respiri ușor, regulat.
  • Dacă vrei să crești intensitatea exercițiului, poți face pașii mai mărunți, mai repede.

Dacă vrei ca exercițiul să fie mai intens poți merge pe jos pe un teren în pantă, astfel vei arde mai multe calorii. De multe ori poți transpira în timp ce mergi pe jos, mai ales când plimbarea este mai rapidă și mai lungă.

Pentru a arde mai multe calorii este indicat alergatul.

Mersul pe jos – Dezavantaje:

Comparativ cu alergatul, în timpul mersului pe jos se ard mai puține calorii. Dacă mergi pe jos 4 km într-o oră înseamnă că mergi într-un ritm liniștit și poți arde 180 calorii pe oră. Dacă alergi cu viteza de 8 km pe oră poți arde 480 calorii pe oră.

În comparație cu alergatul însă, mersul pe jos are următoarele avantaje:

  • Specialiștii spun că la oameni corpul este adaptat pentru a merge, dar structura membrelor inferioare nu este adaptată pentru alergare un timp îndelungat
  • Mersul pe jos nu afectează coloana vertebrală și nici articulațiile
  • La alergat însă apar contraindicații dacă persoana are probleme de sănătate la articulații și coloana vertebrală
  • Mersul pe jos poate fi realizat de persoanele în vârstă, care sunt supraponderale
  • Alergatul nu este indicat în cazuri de boli de inimă, hipertensiune arterială și diabet.

Mersul pe jos este o activitate accesibilă tuturor. Având în vedere cât de benefic este mersul pe jos, acest exercițiu este recomandat tuturor persoanelor, chiar și celor în vârstă.

Nu uita să distribui dacă ți-a plăcut:
Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.